Training: problemen Cateye
Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Training: problemen Cateye
Dit weekend de toertocht in Hertsbergen en in Vossem gereden, en wat zegt mijn meterke (Cateye cordless 2): 0 km gereden, gemiddelde snelheid 0. Ik zal het toch wel beter weten zeker!
Heeft iemand ook hetzelfde probleem, ligt het aan het model, wat kan je hieraan doen?
Heeft iemand ook hetzelfde probleem, ligt het aan het model, wat kan je hieraan doen?
Re: snelheidsmeters bij vriesweer
Ha, ik heb dat ook ja. ('k heb 't zelfde model als gij). Dat ligt niet aan het model hoor, het heeft ermee te maken dat het draadloos is. Des te lager de temperatuur des te zwakker de batterijtjes zijn en dus is ook het draadloze signaal zwakker. Hoe kunt ge dat oplossen? Awle, simpel:Heinz schreef:Dit weekend de toertocht in Hertsbergen en in Vossem gereden, en wat zegt mijn meterke (Cateye cordless 2): 0 km gereden, gemiddelde snelheid 0. Ik zal het toch wel beter weten zeker!
Heeft iemand ook hetzelfde probleem, ligt het aan het model, wat kan je hieraan doen?
- batterijtjes vernieuwen indien ze al nen tijd oud zijn.
- afstand zenderke-ontvangerke verkleinen. Ma.w. uw sensor hoger aan de vork bevestigen.
- Black Phantom
- Mountainbiker
- Berichten: 499
- Lid geworden op: ma 12 aug 2002 02:00
- Rijdt met: Trek 4700
- Contacteer:
Re: snelheidsmeters bij vriesweer
Bericht door Black Phantom »
klopt. In een batterij wordt er spanning opgewekt door een chemisch proces. De kracht van dat proces is temperatuurgevoelig: een vermindering naargelang de temperatuur daalt (vandaar dat ge nieuwe batterijen best in de koelkast bewaart. Op die manier blijven ze langer goed totdat je ze gaat gebruiken); en een vermeerdering wanneer de temperatuur oploopt (vandaar dat je een oude batterij nog even kunt doen "opleven" door ze warm te maken)PAUL schreef:Des te lager de temperatuur des te zwakker de batterijtjes zijn en dus is ook het draadloze signaal zwakker.
En in uw fietscomputerke is de zendkracht idd rechtevenredig met de spanningssterkte van de batterijen.
Los van de batterijspanning zijn de inwendige elektronische componenten ook temperatuurgevoelig en weigeren dienst als ze onder of boven een bepaalde temperatuur moeten werken. Dit weekend was het wel koud, maar nog verre van extreem. Een fietscomputerke zou daar dus nog tegen moeten kunnen. Ik hoop dus voor u dat het aan uw batterijen gelegen is (vervangen om te testen)
het is daarmee, dat kan toch niet dat die batterij al leeg zou zijn.
Ik hoop dat ik mijn sensor nog een beetje hoger kan hangen, maar dat zal zeker niet meer dan 8 cm zijn.
Zou het ook iets kunnen te maken hebben met het elementje dat aan mijn spaak hangt?
Het is zo een metalen cilindertje, want het plastieken standaardspul voor op de spaken ging niet?
Ik hoop dat ik mijn sensor nog een beetje hoger kan hangen, maar dat zal zeker niet meer dan 8 cm zijn.
Zou het ook iets kunnen te maken hebben met het elementje dat aan mijn spaak hangt?
Het is zo een metalen cilindertje, want het plastieken standaardspul voor op de spaken ging niet?
8 cm kan meer dan voldoende zijn. Je kunt dit rap uittesten he: aan uw voorwiel draaien en uw computerke uit het houderke nemen en lager houden dan uw stuur. Van zodra er terug andere cijferkes dan alleen maar 00 op verschijnen dan is de afstand goed. Het zou misschien ook kunnen dat uw foetscomputerke al een jaar in de winkel lag...Heinz schreef:het is daarmee, dat kan toch niet dat die batterij al leeg zou zijn.
Ik hoop dat ik mijn sensor nog een beetje hoger kan hangen, maar dat zal zeker niet meer dan 8 cm zijn.
Anyway, probeer het eens hoger te hangen.