Pijn aan staartbeentje

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
foontrader
Mountainbiker
Berichten: 99
Lid geworden op: ma 26 jan 2009 05:01
Rijdt met: 3xSeven, 5xMoots, 3xMerlin + 1 Indy Fab

Pijn aan staartbeentje

Bericht door foontrader »

Ik weet niet of dit thuishoort in deze rubriek of niet.

Ben dit weekend overgestapt van de mtb naar de racefiets. Ik deed slechts een klein ritje van 50 km of zo op mijn retro Eddy Merckx.

Tijdens het rijden niet het minste last gehad maar sindsdien kan ik bijna niet meer gaan zitten: mijn staartbeentje of "stuit" doet flink pijn.

Vorig jaar heb ik op die zelfde fiets en met diezelfde fietsbroek (assos mille) de 205 km Eroica gereden. Je zou dus denken dat mijn poep dat zadel en die fiets wel gewend zou moeten zijn??

Iemand soortgelijke ervaring?
Sunn Xtreme
Expert
Berichten: 4878
Lid geworden op: vr 24 okt 2003 21:21

Bericht door Sunn Xtreme »

dat is dan ook een jaar geleden.
een goede raad : voorzie beide fietsen van hetzelfe zadel.
de meeste problemen doen zich voor bij het nemen van een andere fiets met een ander zadelmerk / model.
en wel vaker staat het zadel naar voor afhellend afgesteld, dat een extra druk legt op de staartbeen-zone.... soms met erge ontstekingen als gevolg.

vaak is het opgelost als je een zadel in gebruik neemt dat je van een andere fiets gewoon bent (in dit geval, neem een zadel zoals op uw mtb), en juist afgesteld.

is de zone meer dan een week pijnlijk, dan duid het op een ontsteking.
snelste remedie = inspuiting met ontstekingsremmer door een arts.
Plaats reactie