Astma

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Mister No Chaïn
Mountainbiker
Berichten: 2001
Lid geworden op: di 30 mei 2006 21:33
Rijdt met: heeft grote wielen

Re: Astma

Bericht door Mister No Chaïn »

Ik heb eerst ventolin gekregen om voor het sporten te puffen, dat was wel een verbetering maar daarmee was ik de rest vd dag nog niet gediend. Vervolgens relvar beginnen gebruiken en daarmee heb ik een hele dag een veel betere ademhaling. Aangezien ik ook nog eens last heb van allerlei allergieën neem ik ook dagelijks montelukast.
Ik heb nog ventolin staan maar sinds ik die 2 andere dingen gebruik is dit wat overbodig geworden (is mijn gevoel).
QM
Mountainbiker
Berichten: 955
Lid geworden op: zo 08 nov 2009 20:43
Rijdt met: Na de rit in gebroken wit

Re: Astma

Bericht door QM »

G-m@n. schreef:ook een hele tijd symbicort gebruikt, nu relvar deze zou langer nawerken.
Gebruik nu een 4-tal maanden Symbicort en best tevreden van het resultaat tot nu toe.
Is er een reden dat je overschakelde, behalve de langere nawerking?
Gebruikersavatar
G-m@n.
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: zo 04 feb 2007 21:03
Rijdt met: specialized epic expert 2021
Contacteer:

Re: Astma

Bericht door G-m@n. »

QM schreef:
G-m@n. schreef:ook een hele tijd symbicort gebruikt, nu relvar deze zou langer nawerken.
Gebruik nu een 4-tal maanden Symbicort en best tevreden van het resultaat tot nu toe.
Is er een reden dat je overschakelde, behalve de langere nawerking?
had het idee dat het op een gegeven moment niets meer afdeed, ook niet als ik het even voor het fietsen gebruikte.
Sunn Xtreme
Expert
Berichten: 4878
Lid geworden op: vr 24 okt 2003 21:21

Re: Astma

Bericht door Sunn Xtreme »

[quote="Mister No Chaïn"]Ik heb eerst ventolin gekregen om voor het sporten te puffen, dat was wel een verbetering maar daarmee was ik de rest vd dag nog niet gediend. Vervolgens relvar beginnen gebruiken en daarmee heb ik een hele dag een veel betere ademhaling. Aangezien ik ook nog eens last heb van allerlei allergieën neem ik ook dagelijks montelukast.
Ik heb nog ventolin staan maar sinds ik die 2 andere dingen gebruik is dit wat overbodig geworden (is mijn gevoel).[/quote]


Venolin is dan ook het beste geschikt bij inspanningen.
voor een algemeen hnderende astma zijn vaak zwardere medicatie van doen, en vaak in tabletvorm ipv inhaleren.
(vrijwel elke inhaleermedicatie is beperkt in werking en vooral geschikt op het moment van inspanning zelf.)
Plaats reactie