hartritmestoornis...

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jelleken
Mountainbiker
Berichten: 665
Lid geworden op: zo 31 aug 2008 18:11
Rijdt met: CUBE Ltd Comp
Contacteer:

hartritmestoornis...

Bericht door jelleken »

Vandaag eventjes met beide voetjes op de grond gezet geweest toen ik het ene moment op mijn fiets zat tijdens een zalig ochtendritje in de frisse lucht onder de zon, en het volgende moment wakker werd in de spoedafdeling met her en der draden en stickers op mijn borst....

Blijkbaar heeft mijn hart eventjes geen zin meer gehad, het zou blijven overtoeren kloppen zijn na een korte inspannende demarrage, ik zou geklaagd hebben over hevige steken in mijn borst en gevoelloosheid in mijn benen...

ik ben dus net terug van het ziekenhuis, wat ik mocht als ik verzekerde dat ik het eventjes rustig aan ging doen.

Er staan mij nu enkele tests te wachten en ook eens een "bakske" meedragen voor een hele dag om mijn hartritme te checken.

De vele dokters die mij kwamen opzoeken vertelden met dat ik een "sporthorloge" ("ne Polarr") MOET kopen om dit in de toekomst (proberen) te voorkomen...of er toch een beter zicht op te hebben :)

Dus, de hoofdvraag: Kunnen jullie mij helpen aan een prijs/kwaliteit goed apparaatje waar ik zeker tevreden over zal zijn?
Het moet niet superdeluxe zijn met 101 opties, flikkerlichtjes en muziekskes, gewoon, een basic goed sporthorloge die geen fortuinen kost.

Alvast bedankt voor de tips :)
Gebruikersavatar
Josse15
Mountainbiker
Berichten: 57
Lid geworden op: za 03 dec 2011 00:40
Rijdt met: SCOTT scale elite 29"

Bericht door Josse15 »

Vooreerst hoop ik dat je avontuur hiermee mag stoppen. Zal wel even schrikken geweest zijn.
Om op je vraag te antwoorden. Ik heb er hier twee liggen. Een horloge van polar, zeer simpel zonder teveel toeters en bellen. Mag je hebben voor 20 euro met bortsband uiteraard. Wel een addertje onder het gras, de batterij van het horloge heeft er twee weken geleden de brui aan gegeven. Maar het werkt absoluut nog, dat garandeer ik. Tweede optie, een polar cs500 fietscomputer met stick om de gegevens op de pc te zetten en snelheidssensors en bevestigingsmateriaal voor twee fietsen, alsook een borstband uiteraard. Deze zou nog ongeveer 100 euro moeten kosten.
Je ziet maar...
Gebruikersavatar
Josse15
Mountainbiker
Berichten: 57
Lid geworden op: za 03 dec 2011 00:40
Rijdt met: SCOTT scale elite 29"

Bericht door Josse15 »

Vooreerst hoop ik dat je avontuur hiermee mag stoppen. Zal wel even schrikken geweest zijn.
Om op je vraag te antwoorden. Ik heb er hier twee liggen. Een horloge van polar, zeer simpel zonder teveel toeters en bellen. Mag je hebben voor 20 euro met bortsband uiteraard. Wel een addertje onder het gras, de batterij van het horloge heeft er twee weken geleden de brui aan gegeven. Maar het werkt absoluut nog, dat garandeer ik. Tweede optie, een polar cs500 fietscomputer met stick om de gegevens op de pc te zetten en snelheidssensors en bevestigingsmateriaal voor twee fietsen, alsook een borstband uiteraard. Deze zou nog ongeveer 100 euro moeten kosten.
Je ziet maar...
Sunn Xtreme
Expert
Berichten: 4878
Lid geworden op: vr 24 okt 2003 21:21

Bericht door Sunn Xtreme »

ik raad je aaneen inspannings-cardio test te laten uitvoeren. niet bij een arts aan een zapig tempo op een home trainer, wel bij iemand die ervaringen heeft met inspanningsafwijkingen - die men vooral bij de veeleisende competitie wegwielrenner tegenkomt.

een inspanningsafwijking kan iemand hebben zonder dat hij het weet, mestal weet hij het niet om het zo te zeggen.
een voorval zoals dit kan een teken zijn dat je bij die groep behoort met een probleem , dat opduikt bij een inspanning van PLUS 90% tot 100% van de hartslag / vermogen.


ik geef enkel maar wat info, maar graag zo snel mogelijk een arts zoeken die ervaringen heeft met inspanningsafwijkingen bij WIELRENNERS !
In Bonheiden tegen mechelen zit zo'n arts. trouwens, die fietst zelf redelijk wat af en is een fervent wielerfanaat. iemand met een goed inzicht in deze zware sport dus.

of op de KUL (sportkot) kan je ook terecht dacht ik voor dit specifiek afwijksyndroom.


hopelijk heb je dat niet, maar met een test en onderzoek, sluit je alle mogelijkheden verder uit.
is dat wel het geval, dan kan je nog steeds fietsen, maar zal je een bepaalde zone hartslag best vermijden.
Tegelijk kan je dus daarmee omgaan en toch zeer veel fietsplezier hebben.

kan natuurlijk zijn dat dit een enkel voorval is door bv een zuurstoftekort en contractie van diverse spieren, en de hersenen even ook te weinig zuurstof krijgen met een blackout als gevolg.
slecht getrainden die ineens fors doorgaan hebben dat ook weleens voor.

die test, echt doen.
dan ben je een stuk zekerder.
Plaats reactie