Recovery drink

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
stef78
Mountainbiker
Berichten: 559
Lid geworden op: do 11 aug 2005 13:43
Rijdt met: viper fugitif en megamo trial pro26"

Bericht door stef78 »

Q-Bix schreef:Melk is een dikmaker ...
Halve waarheid, als je magere melk drinkt zal je niet zo snel kilo's bijkomen als je volle zou drinken.
Ik drink daarom dus ook magere melk.
Sinds kort ook sojamelk (die van Alpro) en ik vind dat zeer lekker.
idd halve waarheid, want je neemt maar helf zoveel als je halfvolle melk neemt :D

de boelekes worden er idd groot van maar of het dan voor ons ook beter is :D

iedereen maakt dat een beetje voor zichzelf uit, wat op je maag ligt is sterk afhankelijk van wie je bent, en daar trek je je lessen uit.

anti-supplementen, nuja dat is ieder zijn keus en een andere discussie, het is toch zo dat wanneer je neemt van voeding een grote weerslag heeft op je recuperatie of het volhouden in het geheel...en waar trek je overigens de lijn. als je sinaasappelsap gaat oplengen tot isotone drank dan ga je je supplement zelf gaan maken, maar de kwaliteit is niet hetzelfde als van een supplement...maar dat is een andere discussie, ik neem supplementen maar dat is mijn keus... :-)
sdw
Mountainbiker
Berichten: 132
Lid geworden op: wo 21 jun 2006 14:35
Rijdt met: focus rockspring
Contacteer:

Bericht door sdw »

na zware training of rit

recuperade van maximize

combinatie van bcaa's, creatine, taurine, l glutamine , vlugge koolhydraten
en wat vitaminen

smaakt niet echt goe maar als je de volgende dag opniew op de fiets stapt voel je toch een verschil in de beentjes
stef78
Mountainbiker
Berichten: 559
Lid geworden op: do 11 aug 2005 13:43
Rijdt met: viper fugitif en megamo trial pro26"

Bericht door stef78 »

als je nadat je gereden hebt, zorgt voor een voldoende aanvoer van koolhydraten dan ga je het verschil ook al voelen je hoeft daar niet perse supplementen voor te kopen hoor, ik zeg zeker niet dat het nutteloos is maar het is wel duurder :-)
Performer
Mountainbiker
Berichten: 65
Lid geworden op: ma 29 dec 2003 18:02
Rijdt met: Orbea

sterk bezig

Bericht door Performer »

de meeste onder jullie rijden rond met een fiets van meer dan 3000€ op zijn minst maar zijn wel te gierig om supplementen te kopen! Supplementen werken niet en zijn niet bewezen? Awel mercie, onze supplementen zijn allemaal getest en we hebben stapels wetenschappelijke studies die aantonen dat het wel degelijk zijn nut heeft.
Maar wie ben ik hé! Iedereen denkt wat hij wil, en iedereen doet wat hij wil hé.

MAAR vertel ajb niet te veel flauwe kul!
Gebruikersavatar
Stalen Worm
Mountainbiker
Berichten: 2336
Lid geworden op: ma 29 mei 2006 22:45
Rijdt met: 2014 Specialized Epic Comp

Bericht door Stalen Worm »

@ Përformer: het is niet omdat we met dure fietsen rondrijden, dat we te GIERIG zijn om supplementen te kopen he...
ik persoonlijk vind het op mijn niveau (zondagsrijder, letterlijk en figuurlijk) niet nodig om daar centen in te steken, ne cola en nen donkere achteraf doen het goed genoeg voor mij...
Iedereen denkt wat hij wil, en iedereen doet wat hij wil hé.
je zegt het zelf, ik doe nog altijd wat ik wil, en ik ben zeker niet gierig, anders zou ik ook niet met die dure fietsen rondrijden.
het zal best zijn dat jullie producten, en ik veronderstel dat het hier om performance gaat, wetenschappelijk getest zijn, en zal dat wel bewezen zijn dat het WEL werkt,

Ieder product zegt dat van zichzelf, dash wast ook witter dan wit, dreft gaat ook tot weet ik hoeveel keer langer mee, en toch koop ik het niet, en niet omdat ik te gierig ben, maar wel omdat ik ervan overtuigd ben dat zeep vd aldi de taak evengoed doet

just my 2 cents

Nico
Sunn Xtreme
Expert
Berichten: 4878
Lid geworden op: vr 24 okt 2003 21:21

Re: sterk bezig

Bericht door Sunn Xtreme »

Performer schreef:de meeste onder jullie rijden rond met een fiets van meer dan 3000€ op zijn minst maar zijn wel te gierig om supplementen te kopen! Supplementen werken niet en zijn niet bewezen? Awel mercie, onze supplementen zijn allemaal getest en we hebben stapels wetenschappelijke studies die aantonen dat het wel degelijk zijn nut heeft.
Maar wie ben ik hé! Iedereen denkt wat hij wil, en iedereen doet wat hij wil hé.

MAAR vertel ajb niet te veel flauwe kul!

ieder zijn mening ..... maar omdat iemand meer belang hecht aan een goede fiets ipv een supplement, betekent niet dat hij gierig is.
Je kan gerust stellen - en dat kwam hier ook al ter sprake - dat een recreant-fietser hier geen nut van heeft.
wanneer gebruikt hij het ALS hij het koopt? juist, meestal enkel de dag dat hij gaat fietsen. en dat is dus meestal niet met een grote regelmaat.
heeft dat dan zin? Nee, helemaal niet. en dat weet jij evengoed als ik en al de rest met een dosis ervaring.
en buiten regelmaat zijn er nog belangrijke factoren die meespelen : Voeding, een goed gebalanceerde training (ik bedoel niet fietsen tegen 25 km/u een uurtje lang), een goede nachtrust.
wetenschappelijke testen werden gedaan met mensen die allemaal aan deze factoren voldeden. Ze werden vooral gedaan met sporters in wedstrijdverband, en verder sporters die bijna dagelijks trainden.
(iets wat de gemiddelde forummer hier niet doet, of aan beantwoord). Men moet realistisch blijven hierin.

je kritiek zou zeer gepast zijn op een forum dat vooral competitegericht werkt met hun informatie, of op een bodybuilders-forum (waar velen honderden euros betalen voor anabolica's, en te gierig zijn voor supplementen... omdat het allemaal te lang duurt voor resultaat)
ja, je mag nu ook gerust op men kop zitten, omdat ik een antwoord geef.
Ik geef ook liever een deel geld uit aan goed fietsmateriaal, dan aan supplementen dat grotendeels in de kast blijft staan, of gewoonweg het gewenste resultaat zonder gevolg, haalbaar is zonder die middelen.

mij persoonlijk : buiten competitie, zonder een bepaalde doelstelling supplementen gebruiken van deze aard : nee. (wat is dan de zin ervan?)
in competitieverband, of bepaalde grote doelstellingen buiten competitie met hoge lastigheidsgraad, en op langere termijn gezien : ja.

maarja..wie ben ik om dat te zeggen :)


misschien een weetje :

vroeger (daar gaan we, de oude sok) hadden we niks van dat. Het was rijden om zelf geimproviseerde dranken, vaak stukjes rijstvla, zelfgemaakte vloeibare voeding, en een uitgekiende voeding / drank vlak na de wedstrijd voor na de wedstrijd / zware training.
dat is niet eens zo lang geleden..tot begin jaren 90 was dit DE normale gang van zaken in de wielrennerij (alles wat niet prof was in Belgie) Zelfs kliene profploegen werkten nog zo toen.
Alles was gebaseerd op rust, training, verzorging, voeding. supplementen bestond vooral uit vitamines van de apotheek, geen potten van een of ander merk zoals nu.
en toch reden we even hard, soms zelfs harder, en vooral - meer en langer (wel tot 150 wedstrijddagen per jaar, ook als Liefhebber (nu elite Z.Contract) Het was allemaal gebaseerd op improvisatie, en vooral - vreselijk hard trainen (ja zelfs Spartaanse toestanden), karakter, zeer goede nachtrust enz....
Nu doet men precies of die potten zijn het wondermiddel bij uitstek, en zonder dat - geen resultaten. das pas gelul.

de rennertjes waar ik mee werk, leer ik eerst afzien, trainen en hun verzorgen, en hoe belangrijk goed fietsmateriaal wel is, dan hun te zeggen welk supplement ze moeten nemen. (indien nodig doet de arts dat wel. bij oudere meer ervaren kan je de basis aanleren, MET overleg)
en vaker met beter resultaat dan die jonge snaken met hun sportzak vol potjes van dit en dat.
Performer
Mountainbiker
Berichten: 65
Lid geworden op: ma 29 dec 2003 18:02
Rijdt met: Orbea

wow wat een reacties

Bericht door Performer »

ten eerste gasten : voel jullie niet persoonlijk aangevallen, dat was niet de bedoeling!

ten tweede zoals ik al zei iedereen denkt en doet wat hij zelf wil!

ten derde : vroeger bestonden er enkel stalen frames met voethaken en verzetten op de frame, tegenwoordig rijdt iedereen rond met een carbonnen frame van amper een kilo zwaar, ik zelf ook hoor ;-)

Ik zelf ben ook een recreant, doe 2 x per week 1 uurtje spinning en rij enkel zaterdag of zondag met de bike, en toch gebruik ikzelf supplementen, ik heb ze natuurlijk wel aan voordeelprijs, maar toch voel ik zeer goed het verschil!

ten vierde zie ik hier heel veel probeersels op dit forum die echt op niets trekken, gebaseerd op niets, en die schijnbaar zouden werken, als ik dat lees kan k niet anders dan reageren, misschien zou ik dat beter niet doen, maar dit is een forum hé, dus iedereen mag zijn gedacht zeggen, niet?

groeten

jo
en nogmaals : don't take it personal
stef78
Mountainbiker
Berichten: 559
Lid geworden op: do 11 aug 2005 13:43
Rijdt met: viper fugitif en megamo trial pro26"

Bericht door stef78 »

supplementen is allemaal goed en wel, pas op heb hier ook een kast vol staan hoor ! maar ik zou het niet nemen omdat ik denk dat het goed is, of omdat jullie folders dat zeggen (zeker geen aanval hoor, marketing is nu eenmaal een feit, ben overigens ook klant van jullie :-) )

ik basseer mijn mening of het al dan niet goed is zoveel mogelijk op feiten, ik zoek op wat het is, en qua voeding heb ik een meer dan ruime kennis ivm mineralen en vitaminen, dus ik neem niets voor ik echt weet wat het is en waarvoor het dient. ik moet maw het product 'geloven', geloven dat het helpt.

maar ik zou het nutteloos vinden als je 1-2 maal per week iets vn sport doet je moet gaan supplementeren, tenzij je gewoonweg met een tekort zit, bv vitaminen of mineralen die tekort zitten, is dan meer een gezondheiskwaaltje. dan vind ik het verloren geld.

bv als je nu 2x een uurtje spint in de week waarom supplementeer je dan ? op een uur tijd moet je al heel gek doen wil je al je koolhydraten erdoor jagen en dan nog dan zijn de vetten daar om je te redden. ik supplementeer niets als ik maar 2uurtjes rijdt op middelmatige inspanning, dan rijd ik gewoon op water.

ik sport veel, het is ergens nodig voor mij om te supplementeren, mijn gemmideld kcal verbruik per dag zit rond de 5000, dan is het nodig om te gaan supplementeren, anders krijg ik dat gewoon niet binnen... ik heb ook niet veel reserve dus ik moet het hebben van de koolhydraten voornamelijk. en als ik bv voor een training of een intensieve rit ga carbo-loaden dan voel ik enorm het verschil, qua uithouding niet qua snelheid ofzo. dus ik acht mijn supplementen nodig.

je kan dan gaan zeggen : ja maar het is duur, idd dat is zo, volledig akkoord. maar indien je het niet doet bij intensieve trainingen ga je eronder door, en dat word op termijn mss wel duurder of alleszins ongezonder. en dan nog kan je gaan doorbomen : alle hobbies zijn duur.

charel zijne visstok kost ook veel geld (ook composiet), flip zijn sigaretten zijn ook niet goedkoop, ik troost me dan met de gedachten dat ik nog altijd veel beter bezig ben met mijn suplementen dan iemand die drinkt en rookt. of iemand die recht achter een rit een sigaret opsteekt 2leffe's nuttigd en om hamburger of frieten loopt :lol:

nee, dan geef ik liever mijn geld aan supplementen.

maar om te besluiten : ik zou geen supplementen nemen omdat ik denk dat ik er harder van ga rijden, want dat is een utopie. langs de andere kant supplementeer ik omdat ik harder en langer kan trainen wat op termijn er wel voor zorgt dat ik dan harder en langer fietsen.

sport je zuiver voor de beweging en de gezondheid : supplementeren niet nodig (uitgezonderd vit. te korten ofzo, maar die laat je beter vaststellen door iemand die het kan meten, bloedtesten)
Plaats reactie