Wonderplant uit de Andes: zeep?

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Gebruikersavatar
Thompe
Mountainbiker
Berichten: 188
Lid geworden op: zo 06 mar 2005 14:06
Rijdt met: Trek Top Fuel - Ridley Orca - Kona Nunu

Bericht door Thompe »

Is dat dan goed om te eten voor de wedstrijd of eerder voor erna om de recuperatie te bevorderen?
Gebruikersavatar
Puzzle
Mountainbiker
Berichten: 178
Lid geworden op: za 19 aug 2006 11:15
Rijdt met: MBK Super Sprint

Bericht door Puzzle »

Thompe schreef:Is dat dan goed om te eten voor de wedstrijd of eerder voor erna om de recuperatie te bevorderen?
Tenminste twee uur voor de wedstrijd zal zeker goed zijn.

Na de wedstrijd zal suikerwater met eiwitpoeder beter zijn want dat verteert rapper.
Gebruikersavatar
Puzzle
Mountainbiker
Berichten: 178
Lid geworden op: za 19 aug 2006 11:15
Rijdt met: MBK Super Sprint

Bericht door Puzzle »

Ik heb het zien staan in de Oxfam Wereldwinkel en de Colruyt.

1,99 euro voor 0,5 kg vind ik wel veel. Ik had verwacht van dat te vinden in zakken van 1, 2, 5 en 10 kg voor 0,25 euro per kg, zoals bloem.

Hebben ze dat nog ergens anders, in andere verpakkingen en goedkoper, eventueel in Holland, want ik woon daar niet zo ver af?
Gebruikersavatar
Puzzle
Mountainbiker
Berichten: 178
Lid geworden op: za 19 aug 2006 11:15
Rijdt met: MBK Super Sprint

Bericht door Puzzle »

Ik heb het op nog andere manieren geprobeerd.

Eerst heb ik het 20 minuten gekookt in magere melk. Je moet oppassen dat het niet aan de bodem gaat plakken en verbrandt. Dus beter eerst de melk koken en dan de quinua er bij.

Dan heb ik het verdeeld: van een deel heb ik grof brood gemaakt, van een deel vanillepudding en van de overschot pannekoeken.

Het brood is goed maar ik heb er te veel water bij gedaan. Het kon eigenlijk niet gesneden worden met een machine omdat het er aan plakte. Het is er moeilijk af te krijgen.

De pudding zag er goed uit maar ik moet er nog aan beginnen.

De pannekoeken waren smakelijk maar ook hier het probleem met het plakken: je moet een nieuwe pan gebruiken met antiaanbaklaag.

Wat de effecten zijn op de gezondheid weet ik niet zo. Ik heb gezien dat mijn hartslag in rust onder de 50 zakt als ik zit. Vroeger had ik dat alleen als ik neerlag. Je krijgt er ook het gelukkige gevoel van zoals bij een schep vitamine C poeder. Bij vitamine C krijg je dat na een uur, bij quinua na een paar dagen.
Brontes
Mountainbiker
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 05 mar 2007 18:35
Rijdt met: Ridley CX

Bericht door Brontes »

Heb in Bolivië een halve kilo gekocht voor ong. een halve €.
Gebruik het vooral in de soep.
Behalve dat het koolhydraatrijk is betwijfel ik dat het heel veel voordelen heeft.
Heb trouwens ook nog een zak coca bladeren van de Andes.
Heeft spijtig genoeg ook niet zoveel invloed op de fietsprestaties (maar moet feitelijk gecombineerd worden met een alkaline als katalysator, en dat heb ik nog niet getest).
Gebruikersavatar
Puzzle
Mountainbiker
Berichten: 178
Lid geworden op: za 19 aug 2006 11:15
Rijdt met: MBK Super Sprint

Bericht door Puzzle »

2 euro per halve kg vind ik alleszins te veel. Dat is 4 euro per kg. 1 kg hamburgers van 100% rundsvlees kost in de Lidl 4,50 euro, dus als ze voor die quinua bijna evenveel vragen dan overdrijven ze.

De pudding vond ik veel te zwaar.
Gebruikersavatar
Thompe
Mountainbiker
Berichten: 188
Lid geworden op: zo 06 mar 2005 14:06
Rijdt met: Trek Top Fuel - Ridley Orca - Kona Nunu

Bericht door Thompe »

Puzzle schreef:2 euro per halve kg vind ik alleszins te veel. Dat is 4 euro per kg. 1 kg hamburgers van 100% rundsvlees kost in de Lidl 4,50 euro, dus als ze voor die quinua bijna evenveel vragen dan overdrijven ze.

De pudding vond ik veel te zwaar.
Maar als ik je goed begrijp, dan zet je in een eerder bericht dat je van 150gr Quina na berijding 680gr hebt.

Na het braden van uw hamburgers zul u van uw 1kg misschien nog 800gr overhouden en ook uw rundsvlees bestaat grotendeels uit water (dacht ik toch)

Uw hamburgers zijn opgebouwd uit voornamelijk eiwitten en vet, de quina zijn toch koolhydraten?

In de Colroyt te Torhout hebben ze die Quina niet, dan maar naar de wereldwinkel geweest maar die was nog niet open... het zal dan maar voor een volgende keer zijn.
Brontes
Mountainbiker
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 05 mar 2007 18:35
Rijdt met: Ridley CX

Bericht door Brontes »

Puzzle schreef:2 euro per halve kg vind ik alleszins te veel. Dat is 4 euro per kg. 1 kg hamburgers van 100% rundsvlees kost in de Lidl 4,50 euro, dus als ze voor die quinua bijna evenveel vragen dan overdrijven ze.

De pudding vond ik veel te zwaar.
Als je persé goedkoop quinoa wil kan je proberen iemand het te laten meebrengen van Bolivië of Peru.
Probeer je vraag eens te posten op http://www.prikpagina.nl/list.php?f=2053 of http://www.prikpagina.nl/list.php?f=27
Quinoa neemt in ieder geval veel vocht op dus met een kg kan je al een tijdje voort..
Gebruikersavatar
Puzzle
Mountainbiker
Berichten: 178
Lid geworden op: za 19 aug 2006 11:15
Rijdt met: MBK Super Sprint

Bericht door Puzzle »

Thompe schreef:Uw hamburgers zijn opgebouwd uit voornamelijk eiwitten en vet, de quina zijn toch koolhydraten?
Je moet kijken naar de prijs per kg eiwitten, dan is het vergelijkbaar.
Thompe schreef:In de Colroyt te Torhout hebben ze die Quina niet.
Ze hadden het in de Colruyt van Dendermonde: 1,99 euro voor een doos, 1,90 euro als je ze per 4 neemt.
Gebruikersavatar
Puzzle
Mountainbiker
Berichten: 178
Lid geworden op: za 19 aug 2006 11:15
Rijdt met: MBK Super Sprint

Bericht door Puzzle »

Brontes schreef:Als je persé goedkoop quinoa wil kan je proberen iemand het te laten meebrengen van Bolivië of Peru.
Probeer je vraag eens te posten op http://www.prikpagina.nl/list.php?f=2053 of http://www.prikpagina.nl/list.php?f=27.
Zou er een goedkope invoerder zijn in Duitsland?
Plaats reactie