sportdranken

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Gebruikersavatar
the_smoker
Mountainbiker
Berichten: 177
Lid geworden op: vr 12 jul 2013 15:34
Rijdt met: 2015 S-Works Stumpjumper World Cup

Re: sportdranken

Bericht door the_smoker »

Mits de meesten wel een goedgevulde drinkbus hebben wil ik hier nog even op terugkomen. Ik ben zelf geen fan van toestanden die werken op mijn maag of dergelijke. Heb na de Performance(hier boven) een tijd gebruikt te hebben eens gezocht naar een waardige vervanger.
De Olimp Iso Plus in blauwe smaak :-D gebruik ik voor de warmere dagen wegens zijn betere hydratatie en recoveryfunctie omdat je dan veel sneller zweet en ik krijg na een 50km nogal snel last van koppijn ](*,) Zeer tevreden over dit product , enkel een iets mindere werking vind ik persoonlijk op gebied van performance en verzuring.
Voor de frissere dagen heb ik gekozen voor de Cytomax in cool citrus (heerlijk smaakje). Nog geen bijwerkingen of dergelijke van gehad. Elke keer gestart met zelfde ontbijt : havermout met rozijnen , honing en vlak voor ik vertrek een banaan. Heb nu enkele malen met deze producten gereden en ik vind ze alletwee super! Voorkeur gaat wel naar de Cytomax , heb het gedacht daar nog iets harder op te kunnen gaan. Water werkt natuurlijk ook maar het gedacht je sneller gaat met die drankjes tja :-D . Just my 2 cents voor mensen die graag een Isotone drank willen proberen 8)

Afbeelding
Gebruikersavatar
snellle edddy
Mountainbiker
Berichten: 109
Lid geworden op: ma 11 mar 2013 20:49
Rijdt met: ne kleine en ne grote

Re: sportdranken

Bericht door snellle edddy »

al jaar en dag doe ik aquarius in mijne camelbak met 50% water . Werkt prima .
maar her en der lees ik van die zelf gemaakte receptjes , dat ga ik is in de praktijk omzetten .
Gebruikersavatar
MacMan
Mountainbiker
Berichten: 523
Lid geworden op: wo 15 sep 2004 13:55
Rijdt met: EpicS-works & SJ Marathon.Scott addict Di2, canyon endurance Di2

Re: sportdranken

Bericht door MacMan »

the_smoker schreef:Mits de meesten wel een goedgevulde drinkbus hebben wil ik hier nog even op terugkomen. Ik ben zelf geen fan van toestanden die werken op mijn maag of dergelijke. Heb na de Performance(hier boven) een tijd gebruikt te hebben eens gezocht naar een waardige vervanger.
De Olimp Iso Plus in blauwe smaak :-D gebruik ik voor de warmere dagen wegens zijn betere hydratatie en recoveryfunctie omdat je dan veel sneller zweet en ik krijg na een 50km nogal snel last van koppijn ](*,) Zeer tevreden over dit product , enkel een iets mindere werking vind ik persoonlijk op gebied van performance en verzuring.
Voor de frissere dagen heb ik gekozen voor de Cytomax in cool citrus (heerlijk smaakje). Nog geen bijwerkingen of dergelijke van gehad. Elke keer gestart met zelfde ontbijt : havermout met rozijnen , honing en vlak voor ik vertrek een banaan. Heb nu enkele malen met deze producten gereden en ik vind ze alletwee super! Voorkeur gaat wel naar de Cytomax , heb het gedacht daar nog iets harder op te kunnen gaan. Water werkt natuurlijk ook maar het gedacht je sneller gaat met die drankjes tja :-D . Just my 2 cents voor mensen die graag een Isotone drank willen proberen 8)

Afbeelding
waar is cytomax te koop?
zag er verschillende ploegen in de TDF mee achter in de coulissen...
Gebruikersavatar
the_smoker
Mountainbiker
Berichten: 177
Lid geworden op: vr 12 jul 2013 15:34
Rijdt met: 2015 S-Works Stumpjumper World Cup

Re: sportdranken

Bericht door the_smoker »

Gewoon op google intikken. Krijg je links naar online bestelsites. Ik heb het van body en fitshop dachr ik :-D
El Grande
Mountainbiker
Berichten: 135
Lid geworden op: vr 20 aug 2004 17:14
Rijdt met: Merida HFS 4000 Magura HS 33 / Grand Canyon AL 8.9

Re: sportdranken

Bericht door El Grande »

the_smoker schreef:Gewoon op google intikken. Krijg je links naar online bestelsites. Ik heb het van body en fitshop dachr ik :-D
Ben ook een liefhebber van Cytomax. Heb hem idd ook besteld op bodyenfitshop.
Altijd een snelle levering.
Gebruikersavatar
pvde
Mountainbiker
Berichten: 64
Lid geworden op: do 26 jul 2007 12:19
Rijdt met: Cannondale Bad Habit 1 + Moterra 3 + Synapse Carbon Ultegra

Re: sportdranken

Bericht door pvde »

Yep,
Voor diegenen die Etixx gebruiken, er nu een speciale actie tot eind oktober.
Afbeelding
zie, http://www.etixx.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Houdoe
Gebruikersavatar
InS
Mountainbiker
Berichten: 155
Lid geworden op: ma 19 mar 2012 11:15
Rijdt met: Jet9 RDO / Air9 RDO / Air9 Alu
Contacteer:

Re: sportdranken

Bericht door InS »

wat zijn zo de beste dranken voor een camelback? (zonder dat het een plakboel wordt?)
Ik doe meestal m'n camelback mee op TT's met 1.5liter water + beetje zout. (+ binnenband, + andere hersteltools)
Ik zie het niet direct zitten om nog een extra drinkbus mee te zeulen met wat sportdrank..
Bassie_1985
Mountainbiker
Berichten: 85
Lid geworden op: za 16 jul 2005 21:29
Rijdt met: Trek Elite 8.5 (Geüpgraded naar Deore XT brakes, shifters en cassette)

Re: sportdranken

Bericht door Bassie_1985 »

Plons Racing schreef:wij doen dat ook :
Afbeelding
=P~

Ook mijn favoriete combinatie. Alhoewel, geen jagermeister door de week, een kater op het werk is niet om te lachen :-"
Gebruikersavatar
profi
Mountainbiker
Berichten: 818
Lid geworden op: wo 03 nov 2004 16:43
Rijdt met: Lynskey Ridegeline SS, Salsa spearfich , On one inbred SS

Re: sportdranken

Bericht door profi »

Ik koop al jaren de isotone poeder van etixx , vorige week een nieuwe bidon gekocht waarvan de smaak zou verbeterd zijn , awel ik vindt het haast niet te drinken , het smaakt verschrikkelijk zoet al doe ik er maar 2 scheppen in een bidon van 750 ml :-?
Gebruikersavatar
pvde
Mountainbiker
Berichten: 64
Lid geworden op: do 26 jul 2007 12:19
Rijdt met: Cannondale Bad Habit 1 + Moterra 3 + Synapse Carbon Ultegra

Re: sportdranken

Bericht door pvde »

Yep,
Ik doe meestal Isotone (zomer) of Carbo-gy (winter) van Etixx in mijn camelbag, nog nooit plakkerige toestanden gehad :-D
Houdoe
Plaats reactie