Alternatief powerbars van diverse merken ?

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Gebruikersavatar
HansP
Mountainbiker
Berichten: 476
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 14:04
Rijdt met: Cube Stereo Hybrid 140 Action team

Alternatief powerbars van diverse merken ?

Bericht door HansP »

er zijn zoveel power bars / gels , ... noem maar op ...

helpt het effectief iets ?

zijn er alternatieven ?

ik vind ze vooral nogal vrij prijzig ???
zijn er andere dingen die hetzelfde effect hebben?
Icebreaker
Mountainbiker
Berichten: 220
Lid geworden op: do 10 feb 2011 17:07

Re: Alternatief powerbars van diverse merken ?

Bericht door Icebreaker »

HansP schreef:er zijn zoveel power bars / gels , ... noem maar op ...

helpt het effectief iets ?

zijn er alternatieven ?

ik vind ze vooral nogal vrij prijzig ???
zijn er andere dingen die hetzelfde effect hebben?
Hangt er vanaf wat je doet natuurlijk. Ritjes korter dan anderhalf uur heb je het niet nodig. Voor langere ritten hangt het er vanaf hoe diep je gaat. Na ongeveer anderhalf uur voluit gaan is je vooraad koolhydraten zo goed als op, en ga je dus ineens een klop krijgen. In die dingen zitten koolhydraten, dat is het belangrijkste ervan. Helpt het effectief: ja, doe maar eens een rit van 3h met en zonder, voluit gaan, je zal het wel merken ;) Zijn er alternatieven: bananen, sportdrank, ... Alles waar koolhydraten inzitten. Hoe meer koolhydraten hoe beter, kort door de bocht gezien. Maar koolhydraten zijn niet het enige dat telt, er zit nog vanalles in (en vanalles niet in, sommige dingen zijn niet goed tijdens de inspanning) en de hele mix zorgt ervoor dat je optimaal zou moeten kunnen presteren.

Prijzig, inderdaad :) Maar op langere tochten heb je echt nood aan gels of bars of sportdrank of andere koolhydraatrijke zaken.
Gebruikersavatar
HansP
Mountainbiker
Berichten: 476
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 14:04
Rijdt met: Cube Stereo Hybrid 140 Action team

Re: Alternatief powerbars van diverse merken ?

Bericht door HansP »

Icebreaker schreef:
HansP schreef:er zijn zoveel power bars / gels , ... noem maar op ...

helpt het effectief iets ?

zijn er alternatieven ?

ik vind ze vooral nogal vrij prijzig ???
zijn er andere dingen die hetzelfde effect hebben?
Hangt er vanaf wat je doet natuurlijk. Ritjes korter dan anderhalf uur heb je het niet nodig. Voor langere ritten hangt het er vanaf hoe diep je gaat. Na ongeveer anderhalf uur voluit gaan is je vooraad koolhydraten zo goed als op, en ga je dus ineens een klop krijgen. In die dingen zitten koolhydraten, dat is het belangrijkste ervan. Helpt het effectief: ja, doe maar eens een rit van 3h met en zonder, voluit gaan, je zal het wel merken ;) Zijn er alternatieven: bananen, sportdrank, ... Alles waar koolhydraten inzitten. Hoe meer koolhydraten hoe beter, kort door de bocht gezien. Maar koolhydraten zijn niet het enige dat telt, er zit nog vanalles in (en vanalles niet in, sommige dingen zijn niet goed tijdens de inspanning) en de hele mix zorgt ervoor dat je optimaal zou moeten kunnen presteren.

Prijzig, inderdaad :) Maar op langere tochten heb je echt nood aan gels of bars of sportdrank of andere koolhydraatrijke zaken.
welke zijn zoal aan te raden ?
Icebreaker
Mountainbiker
Berichten: 220
Lid geworden op: do 10 feb 2011 17:07

Bericht door Icebreaker »

Dat is iets dat je zelf moet testen. Vraag desnoods wat proefpakketjes aan. Ik kijk voornamelijk naar het aantal koolhydraten per betaalde €, das ff rekenen, maar aan dingen zonder koolhydraten heb je er weinig aan. Van sportproducten welteverstaan hé, er zijn veel gewone dingen die veel koolhydraten bevatten maar niet hetzelfde effect hebben, wegens te trage opname, te vettig, te ... . En dan is het een kwestie van testen wat je zelf kan smaken, geen krampen van krijgt, ...
Gebruikersavatar
DodgeW200
Mountainbiker
Berichten: 679
Lid geworden op: di 24 feb 2009 10:55
Rijdt met: Kona HeiHei Deluxe custom

Bericht door DodgeW200 »

Ik rij nu sinds 2weken met Overstims in mijn drinkbus. Die hebben ook pakket voor des betreffende sport die je beoefend.
De bars en gels heb ik er nog niet van geprobeerd.

Niks last in de maag ofzo. veel verschillende smaken.

malto+hydrixir (ingebruik)

bvb:
http://www.overstims.com/int_produit.ph ... 7&lang=eng
Gebruikersavatar
Jeanke6
Mountainbiker
Berichten: 809
Lid geworden op: zo 06 jan 2008 11:52
Rijdt met: Niner Air9 Kermit Green, GT Force Carbon Sport, Genesis Fortitude, Trek Madone 4.5
Contacteer:

Bericht door Jeanke6 »

ik gebruik bananen, muesli bars en obstbars van Aldi op lange tochten. Een pak van 6 kost ongeveer even veel als één bar van de bekende merken.

Tijdens marathon eet ik enkel de obstbars in combinatie met gelleke(s) naar't einde toe.

Isotone sportdrank van Sports2 in m'n drinkbus...
KVDB
Mountainbiker
Berichten: 215
Lid geworden op: wo 03 aug 2011 09:18
Rijdt met: Tita no matter what, On-one 29'er

Bericht door KVDB »

Maxim powerbars. OK.
Hun drankpoeder sinaasappelsmaak trekt op niks, het andere kan er nog mee door.
Drankpoeder Isostar is bij alle smaken ok.

Zoals hierboven gezegd, bij langere ritten (+2u) voel je het verschil wel mét en zonder.
Gebruikersavatar
Jeanke6
Mountainbiker
Berichten: 809
Lid geworden op: zo 06 jan 2008 11:52
Rijdt met: Niner Air9 Kermit Green, GT Force Carbon Sport, Genesis Fortitude, Trek Madone 4.5
Contacteer:

Bericht door Jeanke6 »

KVDB schreef:Maxim powerbars. OK.
Hun drankpoeder sinaasappelsmaak trekt op niks, het andere kan er nog mee door.
Drankpoeder Isostar is bij alle smaken ok.

Zoals hierboven gezegd, bij langere ritten (+2u) voel je het verschil wel mét en zonder.
Isostar is qua smaak idd ok, maar dit is één van de weinige (enige tot nu toe) sportdrank waar ik buikkrampen van krijg. Testen dus!
N I C K
Mountainbiker
Berichten: 295
Lid geworden op: zo 18 apr 2004 17:58
Rijdt met: BMC TE02

Bericht door N I C K »

Peperkoek is een goedkoop alternatief.
Je kan ook "normale" voeding meenemen in zilverpapier, zoals ze in koers doen.
Broodjes met confituur, honing, banaan, rijstpap of een rijstvla... Wat je zelf makkelijk binnen krijgt.
Gertus
Mountainbiker
Berichten: 805
Lid geworden op: wo 18 sep 2002 02:00
Rijdt met: Lokeren

Bericht door Gertus »

UP: Unlimited Power
super lekkere bars en perfect gedoseerd.
Plaats reactie