havermout

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Gebruikersavatar
Brecht G
Mountainbiker
Berichten: 406
Lid geworden op: wo 10 nov 2010 18:37
Rijdt met: cube reaction
Contacteer:

Bericht door Brecht G »

ik eet ook veel havermoud voor ik ga biken en vind het wel energievol.
wat wennen om het naar binnen te krijgen maar met wat rozijntjes lukt dat goed :lol:

heb eigenlijk een vraag of dat goed is om scherp te blijven? het blijft tog een energiebom????
Burdishoe
Mountainbiker
Berichten: 78
Lid geworden op: wo 14 sep 2011 19:46
Rijdt met: Steel is Real

Havermout

Bericht door Burdishoe »

Probeer eens Brinta fijne vezels die zowel koud als warm kan eten, lekker met sojamelk met een smaakske maar sommige gaan voor fruitsap tot water om vet reductie. Havermout of brinta lekker voor training maar race day gaan we voor Overstim-s Sportdej lekker compleet en snel verteerd dan kan ook tellen.

BS
gert13
Mountainbiker
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 12 okt 2011 21:01
Rijdt met: Thompson XC680

Bericht door gert13 »

Brinta is idd veel lekkerder dan havermout en heeft ongeveer dezelfde voedingswaarde. Weetabix is ook niet slecht als afwisseling.
Ik draai er een beetje honing of een schep whey eiwit onder, lekker!
Burdishoe
Mountainbiker
Berichten: 78
Lid geworden op: wo 14 sep 2011 19:46
Rijdt met: Steel is Real

havermout

Bericht door Burdishoe »

Hallo, whey eiwitten voor de inspanning lijkt me niet zo'n goed plan want die vragen een lange vertering maar ik kan verkeerd zijn. Pannenkoeken met mepal siroop lekker en energierijk enkel oppassen met teveel en zeker boter als vetstof.

BS
Gebruikersavatar
cyclon
Mountainbiker
Berichten: 1493
Lid geworden op: do 09 dec 2004 17:52

Bericht door cyclon »

jawatte, sedert ik brood grotendeels ingewisseld heb voor havermout met wat krokante muesli erdoor, vliegen de kilo's eraf: van meer dan 84 kg naar onder de 82 kg in een paar weken tijd, terwijl ik voordien voortdurend jojode tss 84 en 86

wel in combinatie met duurtrainingen (inmiddels al 10 uur/week, maar volgende week = rust en daarna weer beginnen met een week van 8 uur) en ook wat krachttraining
Stede
Mountainbiker
Berichten: 16
Lid geworden op: za 13 dec 2008 10:26
Rijdt met: Bulls Copperhead 3

Bericht door Stede »

Havermout wel voldoende vochtig eten.
Vriend van mij at havermout met beetje melk (was dikke vaste brij)
en dit in combinatie met veel trainen en te weinig drinken, verstopping gehad van de darmen. Gevolg spoed binnen (morfine gekregen tegen de pijn) en een stevige ontstopping ;).
Plaats reactie