Training: Batterij Polar S710

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Gebruikersavatar
A d r i
Mountainbiker
Berichten: 3125
Lid geworden op: di 09 apr 2002 02:00
Rijdt met: titanium x 6 , carbon x 1
Contacteer:

Training: Batterij Polar S710

Bericht door A d r i »

Iemand al de batterij moeten laten vervangen van z'n Polar S710?

Ik rijd er nu zo'n 14 maanden mee, heb er al zo'n 550 uren training mee gemaakt en begin me nu toch stillekesaan af te vragen wanneer dat ding de geest gaat geven (waarschijnlijk als ik ergens op stage in de Ardennen zit of zo, of ver van de bewoonde wereld af :-? )
Gebruikersavatar
Dingo
Mountainbiker
Berichten: 121
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 02:00
Rijdt met: Minerva outback 2003, canyon yellowstone custom en specialized fsr custom

Bericht door Dingo »

Ik vermoed dat dat 2 jaar meegaat, zeker als ik dat vergelijk met gewone polshorloges die 24 uur per dag in de weer zijn.

Als je die polar kan afzetten, dan is het zeker gemakkelijk om 2 jaar te halen, net zoals die andere batterijtjes.

Ik geloof dat je die niet zelf kan vervangen, is het niet?

Ik kocht vandaag een hrm in den Aldi. 25 euro, en alle functies die ik begrijp. Meer moet dat niet zijn, zeker niet als je weet dak nog van een etrexke droom. :wink:
Gebruikersavatar
A d r i
Mountainbiker
Berichten: 3125
Lid geworden op: di 09 apr 2002 02:00
Rijdt met: titanium x 6 , carbon x 1
Contacteer:

Bericht door A d r i »

Dingo schreef:Ik vermoed dat dat 2 jaar meegaat, zeker als ik dat vergelijk met gewone polshorloges die 24 uur per dag in de weer zijn.

Als je die polar kan afzetten, dan is het zeker gemakkelijk om 2 jaar te halen, net zoals die andere batterijtjes.

Ik geloof dat je die niet zelf kan vervangen, is het niet?

Ik kocht vandaag een hrm in den Aldi. 25 euro, en alle functies die ik begrijp. Meer moet dat niet zijn, zeker niet als je weet dak nog van een etrexke droom. :wink:
ik zet die Polar wel niet af, kan je enkel doen door de batterij eruit te halen, en dat gaat dus niet wegens garantie.
Gebruikersavatar
Shrek
Mountainbiker
Berichten: 118
Lid geworden op: ma 02 dec 2002 00:43
Rijdt met: Thompson Zeus

Bericht door Shrek »

Ik heb de mijnen nog niet zo lang, maar ooit hebben ze me wijsgemaakt dat de batterij zelfs bij intensief gebruik toch een tweetal jaar zou moeten meegaan... afwachten dus... :wink:
Gebruikersavatar
Gobelijn
Mountainbiker
Berichten: 68
Lid geworden op: di 18 jun 2002 02:00
Rijdt met: Duratec Sonix C12

Bericht door Gobelijn »

Heb m'n polar sporttester al zo'n 8 jaar en als ik me goed kan herinneren heb ik de batterijen nog maar 2 à 3 keer moeten laten vervangen. Als je die wil laten vervangen stuur je die best wel op naar Polar zelf anders vervalt je garantie. Dan zit je wel al vlug meer dan een week zonder...
Gebruikersavatar
A d r i
Mountainbiker
Berichten: 3125
Lid geworden op: di 09 apr 2002 02:00
Rijdt met: titanium x 6 , carbon x 1
Contacteer:

Bericht door A d r i »

Gobelijn schreef:Heb m'n polar sporttester al zo'n 8 jaar en als ik me goed kan herinneren heb ik de batterijen nog maar 2 à 3 keer moeten laten vervangen. Als je die wil laten vervangen stuur je die best wel op naar Polar zelf anders vervalt je garantie. Dan zit je wel al vlug meer dan een week zonder...
Hoeveel uren gebruik je hem (voor hartslagmeting dan) per jaar.?k kan me voorstellen dat als je hem enkel als horloge gebruikt, je gerust een jaar of 5 voortkan.

maar als ie intensief gebruikt wordt, dus voor hartslagmeting en snelheidsmeting en hoogtemeting, zal dat batterijke wel iets rapper leeg zijn. Ook als je veel de verlichting opzet, gaat dat sneller vooruit met die batterij. 2 jaar met die S710, dat zou voor mij dan zo'n 1000 uren training betekenen, hm, dat zou een mooie prestatie zijn (van mij EN van de Polar :lol: ).

De borstband gaat toch ook al een 550 uur mee, dus dat is ook beter dan vorige versies, die waren er bij mij na een jaar al aan.

Wat dat opsturen betreft, ik kreeg tot nu toe met m'n vorige Polars altijd een reservemodel van m'n winkel mee !

Tof van die mannen, daarom effe een free plug. Achilles Sport in Sint-Joris-Weert :wink:
Gebruikersavatar
Gobelijn
Mountainbiker
Berichten: 68
Lid geworden op: di 18 jun 2002 02:00
Rijdt met: Duratec Sonix C12

Bericht door Gobelijn »

Wel van die 8 jaar heb ik 5 jaar competitiewielrennen gedaan, dus er gingen ook serieus wat uurtjes naar hartslagmetingen. Ik kan wel geloven dat je batterij minder verbruikt als je die gewoon als polshorloge gebruikt.
Ik krijg ook altijd vervanghorloge in geval van lege batterij.
Enig nadeel aan m'n polar is dat het bandje ook al een 3-tal keer stuk geraakt is... nochtans doe ik er geen vreemde dingen mee... beetje broos dat polsbandje :x
Gebruikersavatar
Mick
Mountainbiker
Berichten: 441
Lid geworden op: di 10 sep 2002 02:00
Rijdt met: Vosselaar
Contacteer:

Bericht door Mick »

Gobelijn schreef:Enig nadeel aan m'n polar is dat het bandje ook al een 3-tal keer stuk geraakt is... nochtans doe ik er geen vreemde dingen mee... beetje broos dat polsbandje :x
Yep, heb ik ook al meegemaakt, maar ik had hem wel een dag in de auto laten liggen die in de snikhete zon stond. daarna kon je het bandje in 100 stukjes breken omdat het zo broos was geworden. Ik heb de mijne al 5 jaar (Polar edge nv) en voor de rest nog nooit problemen mee gehad buiten 2x het baterijtje vervangen.
JeF GT
Mountainbiker
Berichten: 660
Lid geworden op: ma 18 mar 2002 02:00
Rijdt met: GT Zaskar

Bericht door JeF GT »

Ik heb een merkwaardig probleem met mijn Polar en ik weet niet of het aan de batterij ligt of nie.

Mijne Polar Coach werkt gewoon niet als het warmer dan 25°C is. Kheb hem al meerdere keren teruggestuurd naar Polar, maar hij heeft gewoon geen goesting als het zonneke goe schijnt.
En het ligt nie aan mij want mijn ouwe Protrainer werkt altijd heel goe.
Nu die batterij van die Coach is wel sneller plat dan een andere, want die maakt zo van da geluid om data te transfereren naar de pc en da slorpt battery power hé. Hij gaat ondanks dat warmte probleem zeker anderhalf jaar mee.
Mijn ouwe zeker twee jaar.
Gebruikersavatar
S k u l l
Mountainbiker
Berichten: 1857
Lid geworden op: wo 01 jun 2005 14:20

Bericht door S k u l l »

Sinds gisteren ontvangt mijn Polar geen hartslag meer, zou dit aan de batterij in de band kunnen liggen ?
Want de overige functies werken nog perfect (snelheid, aantal km's, trapfrequentie, ... ).
Mag je deze batterij ook zelf vervangen of vervalt de garantie dan ook ?
Plaats reactie