vraagje over nieuwe helm

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Phille81
Mountainbiker
Berichten: 832
Lid geworden op: zo 24 apr 2011 23:23
Rijdt met: Specialized Epic Comp (2012) + Cube Reaction GTC Team (2011) + Ridley Compact (baanslet)
Contacteer:

vraagje over nieuwe helm

Bericht door Phille81 »

Ik heb sinds een goei 2 maanden "eindelijk" een fatsoenlijk mountainbike gekocht (vergeleken met de fiets waarmee ik tot dan toe rondreed).

Een helm had ik 3 - 4 jaren geleden al gekocht (model Lazer X3M) en ik ben hier tevreden mee. Echter ben ik een paar weken geleden gevallen en de helm heeft deels de val "opgevangen"... dus ik ben op zoek naar een nieuwe helm...

Ik had daarover een vraagje : bij mijn huidige helm zaten er afneembare kussentjes aan de binnenzijde die met kleine stukjes velcro vasthangen : prentje
Het kussentje aan de voorzijde en de 2 aan de zijkant zijn wegneembaar.

Na een rit/training hingen die natuurlijk vol zweet (vooral het voorste kussentje). Ik haalde ze eruit, waste ze voorzichtig met zeep en liet het drogen voor de volgende rit.

De laatste weken waren die kussentjes zodanig versleten dat het schuimpje en de stof nog nauwelijks aan elkaar hingen... dus ik vond het ironisch genoeg niet zo erg dat ik gevallen ben, want nu moet ik sowieso een nieuwe helm kopen.

Is het probleem van de versleten kussentjes iets wat jullie herkennen ? Heeft elk model van helm van die wegneembare kussentjes ?
Ik zou uiteraard willen vermijden dat ik een helm vind die me goed past, waar de kussentjes niet wegneembaar zijn want als je dit niet fatsoenlijk kan wassen, gaat het misschien een beetje ruiken na een tijdje...

Kunnen zulke kussentjes apart besteld / gekocht worden als deze versleten zouden zijn ?

Alvast bedankt voor jullie reacties / ervaringen hieromtrent.

grtz
Gebruikersavatar
Zombiker
Mountainbiker
Berichten: 638
Lid geworden op: di 13 nov 2007 12:01
Rijdt met: Napa Valley & Tranny steel

Bericht door Zombiker »

Bij mijn weten heeft elke deftige helm uitneembare kussentjes (ik steek die btw gewoon mee in de wasmachine in zo'n gaasnetje). Je kan die bestellen in de winkel waar je de helm kocht of op sites als pakweg ChainReactionCycles.
Bij sommige merken kan je zelfs nog met de dikte spelen om het comfort te verhogen naargelang de vorm van uw hoofd.
MirFlash
Mountainbiker
Berichten: 1408
Lid geworden op: wo 15 sep 2010 15:05
Rijdt met: Cannondale Flash

Bericht door MirFlash »

Tegen de kussentjes versleten zijn moet ge uwe helm toch vervangen.
Maar der zijn merken die zo'n zaken voeren andere niet.

Aan u de keuze dus.

Anderzijds heel wat merken hebben een crash policy.
Binnen een aantal jaren, ga je met uw "gecrashte helm" naar uwe lbs en krijgt ge % korting op né nieuwen.
Gebruikersavatar
JB
Mountainbiker
Berichten: 730
Lid geworden op: wo 12 dec 2007 20:57
Rijdt met: ne Groene

Bericht door JB »

Hallo,
Bij mijn wegfiestshelm zitten er siliconen kussentjes.
Heel handig als je een zweter als ik ben.
MET Sine-Thesis
grt.
Plaats reactie