schoenen?

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
Atzerath
Mountainbiker
Berichten: 249
Lid geworden op: ma 02 aug 2010 01:26
Rijdt met: 'n ouwe gazelle die'k geërfd heb

schoenen?

Bericht door Atzerath »

hey,
ik overweeg om mijn eerste paar klikschoenen aan te schaffen maar weet niet welke een geschikt "instap" model zijn..
Ik heb nog nooit met klikpedalen gereden dus ik weet totaal niet waar ik me aan moet verwachten maar ik ondervind problemen met dit weer dat ik van mijn pedalen glijd wat verrekte klote is..
ik dacht aan die shimano MT32 of 41 die ze bij decathlon hebben voor 'n schappelijke prijs en omdat je die ook als gewone stapschoen kan gebruiken...
iemand enige tips of ervaringen?
Gebruikersavatar
MC Staf
Mountainbiker
Berichten: 644
Lid geworden op: vr 05 sep 2008 21:23
Rijdt met: Merida TFS 500, Trek Fuel EX 7

Re: schoenen?

Bericht door MC Staf »

Atzerath schreef:hey,
omdat je die ook als gewone stapschoen kan gebruiken...
Lijkt mij niet zo'n strak plan, het feit dat je er ook mee kan wandelen wil zeggen dat de zool zeer buigzaam zal zijn..
Ik heb ook met het goedkoopste paar zomerschoenen uit decathlon gereden, zeer goed gerief dacht ik, totdat ik een paar Northwave Celcius winterschoenen kocht met een carbon zool.. voor mij geen slappe zooltjes meer hoor.. Je voelt na een 40 tal km echt een druk op bepaalde punten op je voetzool.

Staf
Gebruikersavatar
Treg
Mountainbiker
Berichten: 312
Lid geworden op: za 16 mar 2002 02:00
Rijdt met: Scalpel '11 - Taurine SL2 - Radon Boa Litening
Contacteer:

Bericht door Treg »

Ga niet té goedkoop en let er op dat de zool stijf genoeg is.
Gebruikersavatar
Kermit
Mountainbiker
Berichten: 1141
Lid geworden op: za 31 mar 2007 21:18
Rijdt met: Giant XTC Composite, GT Arrowhead & wat oud ijzer.
Contacteer:

Bericht door Kermit »

Je hebt er van specialized voor 79eur, ik weet het exacte model niet, maar ben er wel zeeeer tevreden dan ;-) zeker voor harde zool gaan zoals hierboven vermeld :wink:
El Baelos
Mountainbiker
Berichten: 2580
Lid geworden op: wo 26 dec 2007 13:53

Bericht door El Baelos »

Kermit schreef:Je hebt er van specialized voor 79eur, ik weet het exacte model niet, maar ben er wel zeeeer tevreden dan ;-) zeker voor harde zool gaan zoals hierboven vermeld :wink:
In die prijsklasse vind je zeer goede instappers bij Specialized, Sidi, Shimano...
Gebruikersavatar
StiG
Mountainbiker
Berichten: 26
Lid geworden op: ma 07 feb 2011 09:50
Rijdt met: Grand Canyon AL 6.0

Bericht door StiG »

Ik heb mij onlangs in de Decathlon de Shimano MO86-mtbschoenen gehaald. Stevige zool, grip en blijven goed zitten mbv de drie bandjes. En dat voor 85 euro! (http://www.decathlon.be/NL/schoenen-shi ... -69525968/)
Ex8
Mountainbiker
Berichten: 45
Lid geworden op: ma 11 jan 2010 17:23
Rijdt met: Trek Fuel EX8

Bericht door Ex8 »

koop u flat pedals en ik heb nog een paar nieuwe shimano am40 schoenen in uw maat
zo schuif je niet in nat weer en bij droog weer ga je niet op u gezicht bij technische stukken omdat je dan toch net op tyd je voet kan zetten
Gebruikersavatar
Thomas96
Mountainbiker
Berichten: 343
Lid geworden op: ma 01 nov 2010 20:39
Rijdt met: Orbea Oiz M30

Bericht door Thomas96 »

ik heb deze voor ongeveer €80
http://www.specialized.com/be/en/bc/SBC ... spid=56687

dit is ook mijn eerste paar schoenen en ben er heel content van.
Atzerath
Mountainbiker
Berichten: 249
Lid geworden op: ma 02 aug 2010 01:26
Rijdt met: 'n ouwe gazelle die'k geërfd heb

Bericht door Atzerath »

mja, ik rijd tot nu toe eigenlijk zelden meer dan 20km..Momenteel ligt het er in 't pajottenland zo modderig bij dat mijn wielen direct vol modder hangen en doorslippen dus..

Wat is er zo anders aan die Fladpedals? en fuck man die schoenen zijn mottig

qua pedalen dacht ik eigenlijk iets met de 2 te nemen zodat ik ook met gewone schoenen ff de MTB op kan...
Ex8
Mountainbiker
Berichten: 45
Lid geworden op: ma 11 jan 2010 17:23
Rijdt met: Trek Fuel EX8

Bericht door Ex8 »

wat is er anders aan flat pedals-een je staat veel vaster op deze pedalen tov gewone pedalen-de pinnekes zorgen echt voor super grip toch in combinatie met een goede zool
voordeel is dat je inderdaad met gewone schoenen ook kan fietsen
de schoenen zien er mss niet uiit maar ze hebben super zool en na twee ritten zie je niet meer hoe ze er uit zagen
Plaats reactie