waarom volle handschoenen

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
Gebruikersavatar
sleery
Mountainbiker
Berichten: 433
Lid geworden op: wo 22 jan 2003 20:04
Rijdt met: twee wielen frame stuur ketting 2 remmen en een versnellingsapparaat

waarom volle handschoenen

Bericht door sleery »

Misschien een stomme vraag, maar waarom reden al die gasten in Athene met volle handschoenen in die hitte? Met "fingerless" handschoenen heb je toch ook voldoende grip? #-o \:D/
Deurke
Mountainbiker
Berichten: 122
Lid geworden op: zo 11 jan 2004 11:08
Rijdt met: Vision

Bericht door Deurke »

hmmm, meer grip op de remhendel en met schakelen...?

ik zit erover te denken ze ook te kopen...ziet wel goed uit ook :lol:
Gebruikersavatar
sleery
Mountainbiker
Berichten: 433
Lid geworden op: wo 22 jan 2003 20:04
Rijdt met: twee wielen frame stuur ketting 2 remmen en een versnellingsapparaat

Bericht door sleery »

jaat maar zou wel eens het voordeel willen weten (maw: is het wel de moeite om er te kopen want tziet er toch warm uit)
Deurke
Mountainbiker
Berichten: 122
Lid geworden op: zo 11 jan 2004 11:08
Rijdt met: Vision

Bericht door Deurke »

ik heb er aangehad, maar ze zijn echt NIET warm...zitten voldoende luchtgaatjes in...
Gebruikersavatar
JanMan
Mountainbiker
Berichten: 2175
Lid geworden op: wo 18 feb 2004 21:14
Rijdt met: Custom Xcluziv, Orbea, Zannata

Bericht door JanMan »

Ik rij steeds met PEARL IZUMI full gloves. Ze zijn supercomfortabel , beschermend voor de hele hand en superkoel.

Als ik nog is tegen de grond slaag heb ik geen pijnlijke wonden aan mijn hand. En bij gebruik van de nieuwe XTR is het ook wel aangeraden om iets langere handschoenen te gebruiken...
Gebruikersavatar
beethoven
Mountainbiker
Berichten: 658
Lid geworden op: ma 06 okt 2003 18:44
Rijdt met: Specia hard-rock

waarom volle handschoenen

Bericht door beethoven »

Al gedacht aan het comfort welke dit renners kan bezorgen. Ook aangaande de trillingen welke anders rechtstreeks naar de polsen gaan.
zo verkomt men slaperige vingers enz. Ook het zweten van de handpalm zal daardoor vermeden worden wat zonder handschoenen problemen geeft met het schakelen met bezwete handen. Dus het komfort algemeen komt hier optimaal tot zijn recht bij gebruik van het juiste materiaal.

En voor sommige geeft het een goede indruk, want hoeveel rijden er niet zonder helm en dergelijke toestanden.
Gebruikersavatar
tafelpoot
Mountainbiker
Berichten: 396
Lid geworden op: di 21 okt 2003 18:17
Rijdt met: Granville Mahone SL
Contacteer:

Re: waarom volle handschoenen

Bericht door tafelpoot »

beethoven schreef:Al gedacht aan het comfort welke dit renners kan bezorgen. Ook aangaande de trillingen welke anders rechtstreeks naar de polsen gaan.
zo verkomt men slaperige vingers enz. Ook het zweten van de handpalm zal daardoor vermeden worden wat zonder handschoenen problemen geeft met het schakelen met bezwete handen. Dus het komfort algemeen komt hier optimaal tot zijn recht bij gebruik van het juiste materiaal.

En voor sommige geeft het een goede indruk, want hoeveel rijden er niet zonder helm en dergelijke toestanden.
Maar voor het tegen gaan van de trillingen volstaan handschoenen met korte vingers toch ook? en die zouden dan toch ook het zweet in de handpalm moeten opnemen? of zie ik dit verkeerd?
ik denk dat ze handschoenen met lange vingers (lange vingers zijn da nie die koeksekes =P~ :bounce: :drunk: ) dragen om betere grip te hebben op remmen, ... en misschien als ze dan tegen nen boom rijden hebt ge minder rap een wonde aan uw vingers...
Gebruikersavatar
marb
Mountainbiker
Berichten: 330
Lid geworden op: ma 30 jun 2003 12:08
Rijdt met: Cannondale scalpel 26"

Bericht door marb »

awel ik draag full S-works handschoenen om verschillende redenen bijvoorbeeld als er doorns aan de kant geduwd moeten worden of netels is het altijd handig
en als je valt of zo zijn uw vingerkes niet geschonden
en neen die handschoenen zijn niet warm want ze zijn aan de bovenkant voorzien van een dunne haas dus daar heeft de wind vrij spel...ideaal voor de zomer
Gebruikersavatar
bettes
Mountainbiker
Berichten: 945
Lid geworden op: wo 11 sep 2002 02:00
Rijdt met: norco 853 Team Trial, Haro Mary SS

Bericht door bettes »

net zoals ik één keer over het asfalt schrapen met de blote pollekes en die vraag komt niet meer in je op [-X Gewoon om bij valpartijen geen stukken vel te verliezen...

greetz
bettes
Gebruikersavatar
focus_wrc
Mountainbiker
Berichten: 858
Lid geworden op: zo 24 nov 2002 18:10
Rijdt met: LaPierre Pro alu sl * Rider Devil 1x1 * Concorde Prelude

Bericht door focus_wrc »

maar ik heb er wel al gezien met de wijsvinger en middelvinger in lange vinger formaat en de rest in korte vinger formaat, dus zuiver voor het remmen
Plaats reactie