oakley m frame

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
Gebruikersavatar
bettes
Mountainbiker
Berichten: 945
Lid geworden op: wo 11 sep 2002 02:00
Rijdt met: norco 853 Team Trial, Haro Mary SS

Bericht door bettes »

nothing 's impossible schreef:Ik vind 150€ zeer veel geld voor een brilleke, en ik geef het er niet meer aan, zeker niet aan een oakley; de coating die ze op de glazen leggen trekt op niks, en als ge een setje nieuwe glazen wilt zijt ge nog eens 50 € kwijt.
Voor 20 tot 50 € hebt ge al een goed brilleke met een paar setjes glazen.
Heb je die coating eraf gehad? Zoja dan kuis jij je brillen waarschijnlijk met van die alcohol doekjes of spray... dat mag namelijk niet [-X zoals ze zeggen enkel met het zijden zakje of zuiver water.
Ik heb een paar oakleys waaronder een Pro M met een geventileerde VR28 lens en die is echt wel perfect voor biken (en nee niet op te plooien maar je kan em gewoon ophouden. Bril is gemaakt om te biken en niet om op te bergen :wink: )
Het fijne aan oakleys is gewoon dat de geometrie van hun glazen zo is dat je oog niet steeds anders moet focussen als je in een andere hoek door de glazen kijkt. Hierdoor vermoeien je ogen niet en dat is zeker zo fijn. (ik heb mijn andere oakley vorige week bijna 12h aan een stuk opgehad om uit italie terug te komen).
Ook moet je gewoon toegeven dat het uitzocht van zo een pro M wel knapper is dan alles van rudy project en adidas, toch?!

Ik heb ook met een oudere adidas gereden en die sloeg veel sneller aan. Verder heb ik geen ervaring met andere brillen (buiten even van iemand passen)

greetz
bettes (ja ik ben oakley aanhanger... heb ook sokken, fietsbroek...)
Gebruikersavatar
nothing 's impossible
Mountainbiker
Berichten: 3368
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:02
Rijdt met: Sandman Hoggar

Bericht door nothing 's impossible »

Ik was die glazen niet, maar de glazen zijn in geen tijd bekrast.

Verder heb ik een iets ouder modelleke van oakley gehad, en de lenzen zijn optisch niet neutraal, dan hebt ge 's avonds wel wat koppijn.
Gebruikersavatar
WT6
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: do 30 jan 2003 15:28
Rijdt met: 2 wielen, een stuur, ge kent dat..

Bericht door WT6 »

Heb nieuwe glazen voor Oakley M Frame in bestelling, omdat die een stuk beter is, voor mij toch, dan de Evil Eye die we van de sponsor krijgen.
Die Evil Eye is zeker niet slecht, maar kan je bij warmte veel minder gemakkelijk ophouden.
De M Frame is beter geventileerd en voel je niet op je gezicht. Kan die dus veel langer ophouden en je gaat deze nooit moeten afzetten vanwege de warmte of pijn aan neus, oren of zijkant gezicht.

Beiden erg goed, maar als ik moet kiezen, absoluut M-frame.
Plaats reactie