Koptelefoon

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
Gebruikersavatar
Point7
Mountainbiker
Berichten: 468
Lid geworden op: di 22 jun 2004 19:38
Rijdt met: Cannondale 2013 F29 Carbon 3

Koptelefoon

Bericht door Point7 »

Gebruikt iemand een koptelefoon (MP3 spelers) tijdens het biken ?

Ik ben zelf op zoek naar een goede. dwz comfortabel tijdens het fietsen

Ik weet niet wat het is, maar ik word gek van het geruis van de wind in mijn oren tijdens het fietsen, daarom luister ik liever naar muziek als ik met de fiets aan't trainen ben.

Van die oordopjes vertrouw ik niet zo. Vallen volgens mij te snel uit het oor tijdens het MTB'en.
Gebruikersavatar
i-Mac
Kerstman
Berichten: 1336
Lid geworden op: za 01 mei 2004 12:37

Bericht door i-Mac »

Ik heb een iPod (als echte Mac freak), en ga nooit zonder de hort op, tenzij ik met anderen mee ga natuurlijk ;-)
Gebruikersavatar
Qube
Mountainbiker
Berichten: 940
Lid geworden op: wo 29 okt 2003 12:31

Bericht door Qube »

Ik heb een iPod

Schoon masjien :bounce: :drunk: , maar zo'n 20Gb-versie kost algauw 460 euro? of weet je ze ergens goedkoper staan? Ben ook aan het uitkijken voor een mp3-speler 8).

Ik zoude diene i-pod dan ook gebruiken als volwaardige muziek-installatie in huis en om mijn files van het werk mee te brengen.. just is 460 euro ewa véél, wete gij ze als freak nergens goedkoper?
Jack77
Mountainbiker
Berichten: 1571
Lid geworden op: vr 14 nov 2003 13:43

Bericht door Jack77 »

Ge hebt nu toch ook de iPod "mini versie". Da's met 3 of 4 Gb storagespace. Zou voor gewoon gebruik toch moeten volstaan, nee?
Vrij populair (ook bij fotografen met digitale camera's die op zoek zijn naar een goedkope microdrive) en degelijk is ook de Creative Muvo2, dacht ik.
Gebruikersavatar
Yakke
Mountainbiker
Berichten: 1540
Lid geworden op: za 09 mar 2002 02:00
Rijdt met: ne goeie!
Contacteer:

Bericht door Yakke »

@Point7: ik zou toch oordopjes nemen in plaats van een koptelefoon.
Als je er goede hebt, blijven die mooi zitten.
Gebruikersavatar
eekhoorn
Mountainbiker
Berichten: 293
Lid geworden op: do 03 jul 2003 19:10
Rijdt met: ijzer en alu

Bericht door eekhoorn »

ik heb ooit eens ene keer met oordopjes gereden, maar da ruist toch nog veel feller?
had toen muziek al zo luid moete zetten da ik van t verkeer niks meer hoorde en das wa minder natuurlijk
Gebruikersavatar
i-Mac
Kerstman
Berichten: 1336
Lid geworden op: za 01 mei 2004 12:37

Bericht door i-Mac »

Als je een beetje de kat uit de boom kijkt, kan je (zoals ik deed) een tweedehandse op de kop tikken. Alles hangt er natuurlijk van af met wel besturingssysteem je werkt. Een Mac gebruiker kan opteren voor een eerste generatie iPod van 5 GB. Daar passen gauw 800 nummers op.

Als je op een peecee werkt, moet je eerder kijken voor de 2de generatie iPod, die start vanaf 10 GB.


Kijk eens op www.ebay.be, ofwel op http://www.tweedehandsmac.nl

Daar kocht ik de mijne, intussen meer dan een jaar geleden.


Suc6 en vooral veel luisterplezier.
Jack77
Mountainbiker
Berichten: 1571
Lid geworden op: vr 14 nov 2003 13:43

Bericht door Jack77 »

Apple heeft wel veel negative publiciteit gekregen naar aanleiding van de levensduur van de batterij van de iPod en het zeer hoge bedrag dat ze vroegen om die te vervangen.

Wat er van die affaire geworden is, weet ik niet. Vermoed dat Apple zich wat schappelijker heeft opgesteld...

Los daarvan is de iPod naar het schijnt wel een geweldig ding.
Gebruikersavatar
cg
Mountainbiker
Berichten: 69
Lid geworden op: ma 19 apr 2004 12:15
Rijdt met: cube acid XT groep en manitou mars vork

Bericht door cg »

Ben zelf ook zo iemand die graag biked met muziek. Wat betreft MP3 spelers op basis van een harddisk zou ik toch wel wat reserves hebben. Die met een geheugenkaartje mogen gerus eens tegen de grond kwakken. Herde schijven overleven dit zelden, ook al omdat ze zwaarder zijn.
Wat betreft dat koptelefoontje ken ik het probleem. Een koptelefoon klinkt nog altijd beter als oortjes, en die oortjes storen in de oren, vind ik toch. Ik heb van die oortjes van nike maar vind mijn Sony koptelefoontje toch nog altijd aangenamer en beter klinkend. Dat laatste is van een casettewalkman van 94. De bekleding is al helemaal verdwenen. Nike heeft nu ook koptelefoontjes om met te sporten. Misschien is dat de oplossing en het zal er zeker zo dwaas niet uitzien.
Gebruikersavatar
nothing 's impossible
Mountainbiker
Berichten: 3368
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:02
Rijdt met: Sandman Hoggar

Bericht door nothing 's impossible »

Hey, allereerst,ik ben ook een mac fan, maar voor het sporten zijn er veel kleinere/lichtere mp3 spelers waar ge toch voldoende muziek op kunt zetten voor een paar uur biken.
(en die inderdaad craschbestendiger zijn).
Daarnaast is het met een koptelefoon bijna onmogelijk om een helm op uw koppeke te zetten, met stopkes geen probleem.

Zelf prefereer ik de stilte, maar iedereen zijn ding hé.
Plaats reactie