Pagina 94 van 103

Geplaatst: vr 28 sep 2012 11:47
door nothing 's impossible
Eigenlijk heb ik veel meer voordeel van een stuur en helmcombo dan van extreem veel licht:
Je ogen wennen snel aan weinig licht (op voorwaarde dat je geen lichtbom in je buurt hebt).

Ik heb graag een licht op het stuur omdat het door de schaduwen toch iets van diepte geeft, je hebt minder last van reflecties: mist,stof, maar ook nat gras en bomen,....
maar ik heb ook graag een (minder fel) licht op de helm om bij het in en uitsturen van een bocht te zien waar je heengaat en om over bulten te kunnen kijken (je ogen staan hoger dan je stuur, anders zit alles achter de bult in de schaduw).

Maar, met één lichtje lukt het ook wel, dan zet ik het bij het MTB'en liever op de helm, maar wees wel voorbereid dat je af en toe een dropje of een put niet ziet maar wel voelt :wink:
2 lichten geven trouwens nog steeds niet het dieptezicht van overdag, ongeacht hoeveel licht, het blijft strijklicht vanuit jouw gezichtspunt!

Zo'n S12 geeft nog altijd een pak meer licht dan de lampjes waar we een paar jaar terug mee den bos indoken!

Geplaatst: zo 30 sep 2012 14:05
door Christ D.
nothing 's impossible schreef:Eigenlijk heb ik veel meer voordeel van een stuur en helmcombo dan van extreem veel licht:
Sluit ik mij bij aan. Ik gebruik één Led Lenser op het stuur , een Chinees op de helm en nog een Led Lenser als reserve in de rugzak . Werkt prima.

Geplaatst: ma 01 okt 2012 12:43
door Samuel
Ik rij sinds vorig jaar af en toe eens met een Hope vision 4led. Ik heb die kunnen kopen voor 200euro. Ze beloven 960 lumen, heb het niet nagemeten (zou niet weten hoe) maar dat is meer dan genoeg. Ik zet het op mijn helm niets op mijn stuur en ben daar tevreden van. Laatst nog een avondrit gedaan in Gavere (Gavere by night) en nooit het gevoel gehad dat ik te weinig zag. Ook nog nooit met een lege batterij gezeten. Gaat meer dan 2uur mee in de zwaarste stand en 35uur in de laagste. Daartussen nog 2 andere mogelijkheden.
Enige nadelen:
Je helm is opmerkelijk zwaarder
als je praat met je kompaan en je kijkt af en toe naar zijn gezicht dan is die heel even verblind.

Geplaatst: di 02 okt 2012 09:36
door d1981
Ben ook aan het uitkijken om mij verlichting wat uit te verstevingen. Momenteel heb ik een led lenser B7 op stuur en chinees op helm.

Zou wel wat meer flood kunnen gebruiken voor op het stuur. B7 kan dan mee in nood...

Mijn oog is gevallen op de Xeccon spiker 1207 en Magicshine Mj-872.
Zijn er mensen die ervaring hebben met een van deze lampen, of zijn er andere - beter lampen die binnnen het buget van deze liggen (130 - 150€)

Geplaatst: di 02 okt 2012 10:06
door Kulgan
ik gebruik enkel de magicshine op mijn stuur. Geeft voor mij meer dan voldoende licht. Batterij gaat wel slechts 1:30 tot 2 uur mee op de zwaarste stand.

Maar voor de prijs zeker een fantastisch licht

Geplaatst: di 02 okt 2012 10:40
door BASSMAN
Kulgan schreef:ik gebruik enkel de magicshine op mijn stuur. Geeft voor mij meer dan voldoende licht. Batterij gaat wel slechts 1:30 tot 2 uur mee op de zwaarste stand.

Maar voor de prijs zeker een fantastisch licht
Welk type is dat? 2u is voor mij te weinig.

Geplaatst: di 02 okt 2012 12:30
door MirFlash
Der bestaan zwaardere batterijen ofwel een 2de aanschaffen, of rapper trappen :wink:

Geplaatst: di 02 okt 2012 13:05
door patje2
d1981 schreef:Ben ook aan het uitkijken om mij verlichting wat uit te verstevingen. Momenteel heb ik een led lenser B7 op stuur en chinees op helm.

Zou wel wat meer flood kunnen gebruiken voor op het stuur. B7 kan dan mee in nood...

Mijn oog is gevallen op de Xeccon spiker 1207 en Magicshine Mj-872.
Zijn er mensen die ervaring hebben met een van deze lampen, of zijn er andere - beter lampen die binnnen het buget van deze liggen (130 - 150€)
Ik ga dit weekend de spiker 1207 testen in Rongy laat begin volgende week iets weten hier over

Geplaatst: di 02 okt 2012 13:12
door nothing 's impossible
BASSMAN, in de praktijk heb je vol vermogen niet de hele tijd nodig, op halve kracht kan je makkelijk dubbel zo lang bollen!

Het is dan enkel nog voor extreme dingen dat je meer batterij nodig hebt, en of je op zo'n extreem evenement wilt afhangen van een mgicshine?

Geplaatst: di 02 okt 2012 13:20
door BASSMAN
nothing 's impossible schreef:BASSMAN, in de praktijk heb je vol vermogen niet de hele tijd nodig, op halve kracht kan je makkelijk dubbel zo lang bollen!

Het is dan enkel nog voor extreme dingen dat je meer batterij nodig hebt, en of je op zo'n extreem evenement wilt afhangen van een mgicshine?
Als wekelijkse nachtbiker en kopman,is mijn sigma karma wat te weinig.Vroeger was deze voldoende om mee te rijden in de groep.
Als die "chineeskes" achter mij rijden dan zie ik niets meer door mijn eigen schaduw.