Mtb verlichting

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
Gebruikersavatar
Bulls69
Mountainbiker
Berichten: 675
Lid geworden op: za 25 nov 2006 14:20
Rijdt met: Scott Scale 20 ‘21, Canyon Dude 9.0 Fatbike '16, Bulls Wild Edge ‘14, Granville Fuse ‘15
Contacteer:

Bericht door Bulls69 »

patje2 schreef:Had een totaal van ongeveer 6500 lummen.
8) =P~ =P~ 8)
Is dat niet gevaarlijk zonder zonnebril :-D
Gebruikersavatar
rubber-12
Mountainbiker
Berichten: 2834
Lid geworden op: za 18 aug 2007 19:03
Rijdt met: Véél beter dan het ventje erop.

Bericht door rubber-12 »

patje2 schreef:Had een totaal van ongeveer 6500 lummen.
Freak :lol:
Gebruikersavatar
Jef Dries
Mountainbiker
Berichten: 300
Lid geworden op: ma 12 mar 2007 22:57
Rijdt met: Merida

Bericht door Jef Dries »

allé, toch veel gelezen nu op dit forum en elders / op deze site en elders.
Zou precies voor de Xeccon willen gaan, nu nog het type bepalen. Nog enkele vraagjes:
1) S14 (57EUR) is breder licht dan S12, heeft helmband (S12 enkel hoofdband) en betere batterij lees ik. S12 valt dan af zou ik zeggen.

2) 135g misschien zwaar voor op helm maar licht zal vooral als woon-werkverkeer gebruikt worden op stuur. Toch wil ik er af en toe mee in't bos kunnen (niet Ardennen, simpel vlak parcours Kempen) en dus op kop zetten. Ik ga er maar van uit dat die 135g best te doen is op hoofd.

3) als je met volle batterijkracht in tweede stand rijdt kan je ongeveer 6u voort met de S12 lees ik? Klopt dat met de realiteit?
-En met S14? Kan iemand dat zeggen?

4) dan is er ook de Spyker1206 (68EUR). Van batterijsterkte vergelijkbaar met S14 precies, van lichtbundel eerder de S12. Die kost wat meer owv ietsje lichter, en extra verlichtingsstand, namelijk automatische aanpassing. Zoals ik begrijp past licht zich in 4 standen aan naargelang de duisternis en zo kan je dus langer met de batterij toekomen. Lijkt me de moeite van die 11EUR meerprijs. Iemand daar ervaringen mee?

5) ik lees dat je voor MS licht een wide ange lens kan kopen, die in je lamp draaien en zo een breder licht krijgt. Lukt dat ook met de Xeccon-lichtjes?

6) die 20eur verzending vind ik wel wa veel wetende da'k vlakbij de grens woon. Effe denken of ik niemand ken in Holland...
alvast bedankt voor reacties!
sorry dat het dit effe terug als laatste bericht zet maar ik zou snel lampje willen kopen. het jeukt! Hoop dus dat iemand nog beetje kan antwoorden op mijn vraagjes...
Gebruikersavatar
d1981
Mountainbiker
Berichten: 72
Lid geworden op: ma 14 feb 2011 14:28
Rijdt met: Niner Air9

Bericht door d1981 »

Spiker 1207 net binnengekomen, ligt nu op te laden.
Vanavond rit met de 1207 op stuur en s12 op helm.
Normaal zou dit moeten voldoen :)

Hoop ik allezins... :lol:
Gebruikersavatar
patje2
Mountainbiker
Berichten: 1879
Lid geworden op: di 22 dec 2009 09:00
Rijdt met: Fiets

Bericht door patje2 »

d1981 schreef:Spiker 1207 net binnengekomen, ligt nu op te laden.
Vanavond rit met de 1207 op stuur en s12 op helm.
Normaal zou dit moeten voldoen :)

Hoop ik allezins... :lol:
Dat is al te veel licht.
Gebruikersavatar
patje2
Mountainbiker
Berichten: 1879
Lid geworden op: di 22 dec 2009 09:00
Rijdt met: Fiets

Bericht door patje2 »

Bulls69 schreef:
patje2 schreef:Had een totaal van ongeveer 6500 lummen.
8) =P~ =P~ 8)
Is dat niet gevaarlijk zonder zonnebril :-D
Voor al de andere wel ja zeker als ze even omkijken :lol:
Gebruikersavatar
patje2
Mountainbiker
Berichten: 1879
Lid geworden op: di 22 dec 2009 09:00
Rijdt met: Fiets

Bericht door patje2 »

rubber-12 schreef:
patje2 schreef:Had een totaal van ongeveer 6500 lummen.
Freak :lol:
Nu en dan een extra slalom tussen de konijnen die verblind bleven staan in het midden van de weg :lol: :lol:

En een extratje voor de benen de bike woog 2,800 zwaarder nog een geluk dat er niet te veel hm waren :-D

Maar ik geef het toe det het er over was. Maar heb dan ook het kleinste takje zien liggen op de grond zelf een rups die over stak heb ik hierdoor kunnen ontwijken
Gebruikersavatar
d1981
Mountainbiker
Berichten: 72
Lid geworden op: ma 14 feb 2011 14:28
Rijdt met: Niner Air9

Bericht door d1981 »

patje2 schreef:
d1981 schreef:Spiker 1207 net binnengekomen, ligt nu op te laden.
Vanavond rit met de 1207 op stuur en s12 op helm.
Normaal zou dit moeten voldoen :)

Hoop ik allezins... :lol:
Dat is al te veel licht.
Te veel zegt de man die met 6.5k onderweg was...

Moet zegge dat het dik in orde was, alles mooi uitgelicht...
Zelf m'n bikpartners konden wat licht meepikken.
Gebruikersavatar
Phille81
Mountainbiker
Berichten: 832
Lid geworden op: zo 24 apr 2011 23:23
Rijdt met: Specialized Epic Comp (2012) + Cube Reaction GTC Team (2011) + Ridley Compact (baanslet)
Contacteer:

Bericht door Phille81 »

Ik heb me een paar weken geleden de Xeccon S6 aangeschaft en ben daar zeer tevreden van.
Ik kan deze op mijn stuur zetten en de batterij in mijn camelbak steken... geen probleem.

Mijn vader is een fervent geocacher en hij was onder de indruk hoeveel licht de Xeccon S6 geeft (theoretisch 1800 lumen).
Hij is op zoek naar een degelijke lamp voor op het hoofd te gebruiken (zonder helm-motage of batterij in rugzak).

Op de website van mtb-led.com staan wel modellen die je met een hoofdband op je hoofd kan zetten (zonder helm) maar dan moet je de batterij nog in je rugzak plaatsen.

Led Lenser heeft modellen (bijv. de H-series) waarbij de batterij mee in de hoofdband zit, maar het zwaarste model (H14R) geeft "slechts" 220 lumen.

Dus ik ben op zoek naar merken of websites met lampen waarbij de batterij dus achteraan de hoofdband verwerkt zit en toch minstens enkele honderden lumens lichtopbrengst hebt (of zoveel mogelijk).

Alvast bedankt voor de reacties :-)
Dimme
Mountainbiker
Berichten: 179
Lid geworden op: do 07 mei 2009 09:47
Rijdt met: Trigon - Trek - Flyxii - no name

Bericht door Dimme »

gisteren ook nog levering binnengekregen vanuit Taiwan en kan maar 1 ding zeggen... TOPKWALITEIT.

Ze zijn wel duurder dan de "Chinese" versies (owv keurmerk veronderstel ik) maar nog altijd de helft goedkoper dan MagicShine bijvoorbeeld en omdat ik er een heel deel tegelijk had besteld (voor collega-bikers) werd alles via Fedex gratis verzonden =D>

Volgende week vrijdag eens in de bossen uittesten en ik hoop dat ik tegen dan ook mijne Luminometer binnen heb :)
Plaats reactie