Mtb verlichting

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
Gebruikersavatar
BASSMAN
Mountainbiker
Berichten: 2741
Lid geworden op: do 18 okt 2007 22:33
Rijdt met: TREK 8500 '9 & '11- CUBE analog '8 - GIANT tcr1 '11 - CKT 369 '15 - Giant propel advance 1 '17
Contacteer:

Bericht door BASSMAN »

ReeVeS schreef:wat is er beter

sigma mirage evo x of sigma karma
Ik heb de karma.Heb de evo niet genomen op aanraden van mijn bikematen,om het gele licht en de levensduur van de batterei op volle sterkte.
Ik zou toch de wat duurdere black kopen,geeft veel meer licht(sterker) dan de karma.
ps. rij wekelijks,het hele jaar,in het bos s'avonds.
Gebruikersavatar
ReeVeS
Mountainbiker
Berichten: 476
Lid geworden op: za 21 mar 2009 16:41
Rijdt met: BeOne Raw Pro - Canyon CF
Contacteer:

Bericht door ReeVeS »

joeke
Mountainbiker
Berichten: 523
Lid geworden op: vr 27 dec 2002 20:16
Rijdt met: Granville HTi, Orbea Occam 29

Bericht door joeke »

Niet twijfelen: De powerled black
Gebruikersavatar
ReeVeS
Mountainbiker
Berichten: 476
Lid geworden op: za 21 mar 2009 16:41
Rijdt met: BeOne Raw Pro - Canyon CF
Contacteer:

Bericht door ReeVeS »

heb wel al gehoord dat het licht van de powerled teveel gebundeld is ... terwijl het licht van de karma wijder is :-?
Gebruikersavatar
JurgenG
Mountainbiker
Berichten: 710
Lid geworden op: ma 19 mar 2007 18:18
Rijdt met: Trek Fuel EX9

Bericht door JurgenG »

ReeVeS schreef:heb wel al gehoord dat het licht van de powerled teveel gebundeld is ... terwijl het licht van de karma wijder is :-?
Eigenlijk is beide het ideaal, breed stralen vanop het stuur, bundel vanop de helm.
Gebruikersavatar
mitsy
Mountainbiker
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 22 okt 2006 18:27
Rijdt met: S-WORKS

Bericht door mitsy »

Heb deze besteld.

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.25149

Weet eigenlijk niet wat ik hiervan moet denken, voor de prijs moet je het anders nie laten.
In de reviews van dit lampke zitten een paar linken met reeele fotos en valt precies nogal mee.

Afwachten dus ,maar de vlieger doet er precies wel erg lang over van Amerika naar Belgie.
trek-ts
Mountainbiker
Berichten: 227
Lid geworden op: zo 22 jun 2008 20:52

Bericht door trek-ts »

Ik zie dat er hier een boel 'doe-het-zelvers' zijn.
Ik heb ook wel zin om een MTB-lampje in mekaar te steken.
Alleen raak ik er niet uit welke LED's te gebruiken en hoeveel, welke batterijen te gebruiken, en eventueel een lensje om de lichtbundel te versterken.

Kan iemand van de knutselaars me tips of info geven. Of misschien een tekening om de lamp te kunnen maken.

Alvast bedankt, trek-ts
Gebruikersavatar
rubber-12
Mountainbiker
Berichten: 2834
Lid geworden op: za 18 aug 2007 19:03
Rijdt met: Véél beter dan het ventje erop.

Bericht door rubber-12 »

mitsy schreef:Heb deze besteld.

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.25149

Weet eigenlijk niet wat ik hiervan moet denken, voor de prijs moet je het anders nie laten.
In de reviews van dit lampke zitten een paar linken met reeele fotos en valt precies nogal mee.

Afwachten dus ,maar de vlieger doet er precies wel erg lang over van Amerika naar Belgie.
Dealextreme zit niet de US :wink: .
Ik heb een paar zaklampen van DX die met fietshouders op het stuur en de helm staan. Geeft wreed veel licht voor de kost.
Gebruikersavatar
gilbo
Mountainbiker
Berichten: 666
Lid geworden op: ma 07 feb 2005 18:40

Bericht door gilbo »

trek-ts schreef:Ik zie dat er hier een boel 'doe-het-zelvers' zijn.
Ik heb ook wel zin om een MTB-lampje in mekaar te steken.
Alleen raak ik er niet uit welke LED's te gebruiken en hoeveel, welke batterijen te gebruiken, en eventueel een lensje om de lichtbundel te versterken.

Kan iemand van de knutselaars me tips of info geven. Of misschien een tekening om de lamp te kunnen maken.

Alvast bedankt, trek-ts
gewoon dit forum http://forums.mtbr.com/forumdisplay.php?f=124 eens van voor naar achter lezen en dan kunde tegen de winter van 2010 een eigen lampje bouwen :P (zoek ook eens onder "Gilbo")
roeln
Mountainbiker
Berichten: 362
Lid geworden op: do 17 jul 2008 21:43
Rijdt met: Canyon Lux CF

Bericht door roeln »

trek-ts schreef:Ik zie dat er hier een boel 'doe-het-zelvers' zijn.
Ik heb ook wel zin om een MTB-lampje in mekaar te steken.
Alleen raak ik er niet uit welke LED's te gebruiken en hoeveel, welke batterijen te gebruiken, en eventueel een lensje om de lichtbundel te versterken.

Kan iemand van de knutselaars me tips of info geven. Of misschien een tekening om de lamp te kunnen maken.

Alvast bedankt, trek-ts

Ik heb ook zelf een lampje gemaakt met 3 q5 leds. Maar zoals ik in het andere verlichtingstopic al aangehaald hebt kan je eigenlijk beter gewoon een p7 zaklamp kopen op dealextreme. Gaat goedkoper uitkomen...

Met de 'bikelight' op dealextreme schijnen heat transfer problemen te zijn. Led is niet met warmtegeleidende lijm op koellichaam verlijmd. Zou niet te fel vertrouwen op lange levensduur, of je moet hem opendoen en artic silver of zo gebruiken.
Plaats reactie