Mtb verlichting

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
Gebruikersavatar
nothing 's impossible
Mountainbiker
Berichten: 3368
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:02
Rijdt met: Sandman Hoggar

Bericht door nothing 's impossible »

BASSMAN schreef:
nothing 's impossible schreef:BASSMAN, in de praktijk heb je vol vermogen niet de hele tijd nodig, op halve kracht kan je makkelijk dubbel zo lang bollen!

Het is dan enkel nog voor extreme dingen dat je meer batterij nodig hebt, en of je op zo'n extreem evenement wilt afhangen van een mgicshine?
Als wekelijkse nachtbiker en kopman,is mijn sigma karma wat te weinig.Vroeger was deze voldoende om mee te rijden in de groep.
Als die "chineeskes" achter mij rijden dan zie ik niets meer door mijn eigen schaduw.
Dat is ook de reden waarom ik de piko gekocht heb, en de reden waarom ik twijfel wat als 2' lamp te nemen: wilma, piko, karma, chinees,...
De voornaamste reden om te upgraden is omdat ik de spill van mijn eigen lampjes niet meer zag!
Restyle
Mountainbiker
Berichten: 152
Lid geworden op: di 22 mei 2012 21:44
Rijdt met: Specialized Epic

Bericht door Restyle »

Ik ben op zoek naar een lamp voor snachts in de bos te gaan rijden met iets van een 3uur levens duur, ik wil deze op mijn stuur monteren.
Wat zijn zowat de betere producten hierin prijs/qualiteit en waar kan ik deze best bestellen?

Ik heb gezien dat het sowieso niet goedkoop is dus ik wil er gerust 100€ voor betalen, omdat een degelijk zicht toch wel erg belangrijk is.
Gebruikersavatar
blackie
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: za 05 dec 2009 10:26
Rijdt met: Giant 27,5plus en Pyga oneten29

Bericht door blackie »

YannickL
Mountainbiker
Berichten: 39
Lid geworden op: do 24 feb 2011 20:27
Rijdt met: Fuji SLM 1.1

Bericht door YannickL »

Iemand ervaring met de BBB Strike 300 ?
toerist11
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 03 okt 2012 23:55
Rijdt met: Merida

Verlichting Magicshine

Bericht door toerist11 »

Hallo,

Ik ben op het net deze tegen gekomen: http://www.wima-valkenswaard.nl/a-34620 ... 00-lumen)/
Kan mij iemand vertellen of deze verlichting voldoende is om nachttochten mee te rijden, en of de prijs ok is?

Alvast bedankt voor de reactie!!!

Greetz
Gebruikersavatar
Jef Dries
Mountainbiker
Berichten: 300
Lid geworden op: ma 12 mar 2007 22:57
Rijdt met: Merida

Bericht door Jef Dries »

allé, toch veel gelezen nu op dit forum en elders / op deze site en elders.

Zou precies voor de Xeccon willen gaan, nu nog het type bepalen. Nog enkele vraagjes:

1) S14 (57EUR) is breder licht dan S12, heeft helmband (S12 enkel hoofdband) en betere batterij lees ik. S12 valt dan af zou ik zeggen.

2) 135g misschien zwaar voor op helm maar licht zal vooral als woon-werkverkeer gebruikt worden op stuur. Toch wil ik er af en toe mee in't bos kunnen (niet Ardennen, simpel vlak parcours Kempen) en dus op kop zetten. Ik ga er maar van uit dat die 135g best te doen is op hoofd.

3) als je met volle batterijkracht in tweede stand rijdt kan je ongeveer 6u voort met de S12 lees ik? Klopt dat met de realiteit?
-En met S14? Kan iemand dat zeggen?

4) dan is er ook de Spyker1206 (68EUR). Van batterijsterkte vergelijkbaar met S14 precies, van lichtbundel eerder de S12. Die kost wat meer owv ietsje lichter, en extra verlichtingsstand, namelijk automatische aanpassing. Zoals ik begrijp past licht zich in 4 standen aan naargelang de duisternis en zo kan je dus langer met de batterij toekomen. Lijkt me de moeite van die 11EUR meerprijs. Iemand daar ervaringen mee?

5) ik lees dat je voor MS licht een wide ange lens kan kopen, die in je lamp draaien en zo een breder licht krijgt. Lukt dat ook met de Xeccon-lichtjes?

6) die 20eur verzending vind ik wel wa veel wetende da'k vlakbij de grens woon. Effe denken of ik niemand ken in Holland...
alvast bedankt voor reacties!
Gebruikersavatar
Bulls69
Mountainbiker
Berichten: 675
Lid geworden op: za 25 nov 2006 14:20
Rijdt met: Scott Scale 20 ‘21, Canyon Dude 9.0 Fatbike '16, Bulls Wild Edge ‘14, Granville Fuse ‘15
Contacteer:

Re: Verlichting Magicshine

Bericht door Bulls69 »

toerist11 schreef:Hallo,

Ik ben op het net deze tegen gekomen: http://www.wima-valkenswaard.nl/a-34620 ... 00-lumen)/
Kan mij iemand vertellen of deze verlichting voldoende is om nachttochten mee te rijden, en of de prijs ok is?

Alvast bedankt voor de reactie!!!

Greetz
Ik heb deze ook gebruikt, zeker voldoende voor nachttochten, indien je deze op de helm gebruikt heb je een beter lichtpatroon en heb je vooral licht waar je naartoe kijkt/rijd. Heb ondertussen de kopie van deze aangeschaft bij DX amper 40€.
Uw linkje kost incl verzendkosten 96€, is wel binnen de week geleverd en met een Europese lader
Hier vindt je ze een stuk goedkoper terug, wel een kleine maand wachten(komt van het verre oosten):
zelfde lampje voor 31,5€
kopie MS 39€
wide angle lens 5€
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3821
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Bericht door Dickie »

Ik had die Wide angle lens ook voor dat MS lampje gekocht.
Ipv een 10° lichtkegel krijg je een 10°x30° rechthoekige lichtvlek.
Heb dat filterke er toch weer afgehaald.
- met lichtvlek horizontaal nog steeds maar 10° diepte. Ik wou de filter om meer licht in de diepte te krijgen.
- Eens 90° gedraaid. Leek eerst beter maar dan is de lichtkracht meer uitgesmeerd en bij hogere snelheden net niet genoeg.
Terug de originele lichtstraal dus voor morgen in BoZ.
Gebruikersavatar
rubber-12
Mountainbiker
Berichten: 2834
Lid geworden op: za 18 aug 2007 19:03
Rijdt met: Véél beter dan het ventje erop.

Bericht door rubber-12 »

@Dickie : 'k peins niet dat er veel volk gaat zijn morgen in BoZ :roll:
Gebruikersavatar
patje2
Mountainbiker
Berichten: 1879
Lid geworden op: di 22 dec 2009 09:00
Rijdt met: Fiets

Bericht door patje2 »

Dit weekend de spiker 1207 getest geeft toch veel meer licht dan de S12 kost wel dubbel zoveel

Heb ook een tijdje gereden met zowel de spiker 1207, S12, S6, Hope 4led op het stuur en Hope 2led en sigma black pouwer op mijn helm alles op volle bak gezet met als gevolg de andere bikers gingen spontaan aan de kant staan om mij door te laten Had een totaal van ongeveer 6500 lummen.
Plaats reactie