Mtb verlichting

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
Gebruikersavatar
endorfin
Mountainbiker
Berichten: 3274
Lid geworden op: ma 24 jan 2005 18:57
Rijdt met: Adventurebybike.be
Contacteer:

Bericht door endorfin »

Den Deze
Mountainbiker
Berichten: 299
Lid geworden op: zo 25 jan 2009 23:44
Rijdt met: Cl!mb Adept 1.0 2011

Re: Exposure

Bericht door Den Deze »

PaulRush schreef: Je zoekt dus eigenlijk een Exposure, is selfcontained. Accu intern, niet aan een draadje. Los/vast op het stuur in 2 tellen.
Ik heb deze straatlantaarn:
http://www.wiggle.co.uk/exposure-six-pack-front-light/
Maar met minder lumen kan het natuurlijk ook.
Net even wat filmpjes op youtube tegengekomen en WOW, dit is echt een lichtkannon! :-D Prijs is ook navenant ^^
tdci
Mountainbiker
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 31 jul 2011 18:08
Rijdt met: Cube LTD

Bericht door tdci »

Heb sinds deze week men fietsverlichting ontvangen:

Voor:
Afbeelding

Achter:
Afbeelding

Heel tevreden van zowel voor als achterlicht. Achterlicht schijnt 220° en is met zijn 4 powerleds heel zichtbaar.
Het voorlicht is werkelijk top! Zoveel licht ongeloofelijk knap product.
Héél tevreden van de aankoop.

1 vraagje: Hoe zie je het resterend vermogen van de batterij? staat er bij als spec maar heb het nog niet gevonden.

Mvg,
Gebruikersavatar
jinba ittai
Mountainbiker
Berichten: 314
Lid geworden op: zo 25 jan 2009 00:36
Rijdt met: Trek, GT

Lupine 2012

Bericht door jinba ittai »

Alsof het nog niet licht genoeg was zijn de duitsers er in geslaagd om door het gebruik van de nieuwste LED-generatie hun gamma nog wat straffer te maken.

De Piko gaat van 550 naar 750 lumen.
De Wilma van 1100 naar 1500 lumen.
De Betty van 1850 naar 2600 lumen.

Wilma en Betty verkrijgbaar met verschillende lenzen (16°,22° of 26°) en Piko heeft keuze uit 15° en 22°.
Verder zijn ook de batterijen verbeterd, nu uitvoering mogelijk met ladingsmeter.

En Betty, Wilma en Piko zijn ook leverbaar als 'all in one' geintegreerde batterij dus. (TL-versies)

Ah, en de Lumens zijn getest met 'Ulbricht sphere measurement' 8)

Kortom, de chinezen kunnen beginnen knutselen aan een budget-alternatief :lol:
Gebruikersavatar
provo
Mountainbiker
Berichten: 217
Lid geworden op: do 08 jan 2004 00:55
Rijdt met: Giant XTC SE4
Contacteer:

Bericht door provo »

Kom je enkel met een spot toe om snachts singletracks te rijden, draaien en keren, of heb je ook een flood licht nodig?
En wat is bij magicshine de beste optie voor beiden? Of hebben deze enkel spots?
Speedy G.
Mountainbiker
Berichten: 945
Lid geworden op: zo 18 jul 2010 21:12
Rijdt met: Santa Cruz Tallboy XXL & Scott Scale 40 XXL

Bericht door Speedy G. »

Ik heb ook dringend verlichting nodig voor mijn avondtrainingen met de racefiets.
Dan zal de MagicShine MJ808E wel volstaan zekers of zijn er nog betere alternatieven???
Gebruikersavatar
DodgeW200
Mountainbiker
Berichten: 679
Lid geworden op: di 24 feb 2009 10:55
Rijdt met: Kona HeiHei Deluxe custom

Bericht door DodgeW200 »

provo schreef:Kom je enkel met een spot toe om snachts singletracks te rijden, draaien en keren, of heb je ook een flood licht nodig?
En wat is bij magicshine de beste optie voor beiden? Of hebben deze enkel spots?
Voor single tracks moet je licht op je hoofd zetten.
Licht waar je kijkt. anders komt het niet goed.

Ik rij met 2 lichten een magicshine (900 lummen) op het stuur en een zelfbouw (+/- =magicshine) op mijn hoofd ( 1100lummen ).


Een kameraad heeft de nieuwe magicshine van 1600lummen op zijn hoofd. =voldoende.
MirFlash
Mountainbiker
Berichten: 1408
Lid geworden op: wo 15 sep 2010 15:05
Rijdt met: Cannondale Flash

Bericht door MirFlash »

Op de weg zijt ge beter met zoiets.
Afbeelding

Met een Magicshine gaat ge de tegenliggers teveel verblinden en kunt ge nog problemen hebben met de flikken, vraag mij nt hoe ik dat weet.
Ofwel moet ge em zodanig naar beneden duwen dat ge zelf verblind wordt door de weerkaatsing, zeker als het regent, en als teveel naar beneden gericht hebt ge geen verzicht.

MTB verlichting = bos.
Weg verlichting = weg.

Om een idee te krijgen hier eens gaan lezen interessante site voor weg verlichting http://swhs.home.xs4all.nl/fiets/tests/ ... bike_light

Die fungeren als een verlichting van een wagen, en heb ondertss ook al kunnen ondervinden dat echte 290 lumen van een afgekapte verlichting beter zijn dan 1000 marketing lumen. :lol:
Gebruikersavatar
glimburger
Mountainbiker
Berichten: 547
Lid geworden op: wo 02 jun 2010 06:11
Rijdt met: Specialized T.LEVO expert
Contacteer:

Bericht door glimburger »

Ik heb vorig jaar de ay ups gekocht. Dez ezomer hebben ze deugd gedana op de toerfietsen en zijn ze in d emobilhome meegegaan op europatrip.

Nu zijn ze terug geladen en gaan ze terug de opitterse bosjes in. Ze kosten nogal wat maar tot op heden heb ik nog gene seconde spijt gehad van deze aankoop. Ze werken perfect, zijn stootvast, water en moddervast, idiot proof en voor het rijden van de single tracks zijn ze super. Maar zoals gezegd: helaas erg duur.

Voor gewoon gebruik op de weg zou ik nooit zo veel geld uitgeven. komend weekeidne zijn in den aldi weer van die setjes te koop. zo iets voldoet goed om gewoon te freewheelen op openbare weg.
Frenk
Mountainbiker
Berichten: 19
Lid geworden op: di 17 mar 2009 18:23
Rijdt met: Shredder

Bericht door Frenk »

Probleempje, mijn adapter van mijn magicshine mj-816 is stuk. Deze heeft een spanningspiek gehad.
Waar zou ik er zo eentje appart kunnen kopen? Op dealextreme vind ik niets... En ik vermoed dat dit toch een speciaal adapter is aangezien deze aangeeft wanneer je accu volledig is opgeladen.
Iemand een idee waar ik zo eentje kan vinden?
Plaats reactie