Mtb verlichting

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
Gebruikersavatar
BASSMAN
Mountainbiker
Berichten: 2741
Lid geworden op: do 18 okt 2007 22:33
Rijdt met: TREK 8500 '9 & '11- CUBE analog '8 - GIANT tcr1 '11 - CKT 369 '15 - Giant propel advance 1 '17
Contacteer:

Bericht door BASSMAN »

[quote="glimburger"]Bij deze mijn aaijup lampekes.
Ik ben er zeer tevreden van. De stuurlampen ga ik via een splitter bedienen met de 6H batterij van uit zadeltasje. Ruim genoeg om 4H op volle kracht te functioneren. Bij de testrit bleek het voldoende om alle single tracks probleemloos te rijden, zelfs de opittebos-afdalingen in de grindkuil.

Afbeelding

Ferm lampjes,ik heb daar 1/6 van maar.............................als je zoveel ziet als overdag is er wel een beetje de fun,spanning eruit.Heb al driemaal zonder licht meegereden en dat is echt spannend :lol:
Gebruikersavatar
Kameel^
Mountainbiker
Berichten: 987
Lid geworden op: di 02 aug 2005 19:42
Rijdt met: Niner EMD, Ghost htx actinum, Tita Joven racer

Bericht door Kameel^ »

simple plan freak schreef:ik heb het ng eens gecontroleerd en blijkbaar is het pakje nu maar hong kong uit. duurt dit ng lang voordat het hier is?

greetzzz simple plan freak
op de DE site stond dat de luchthaven daar een week of 3-4 achter stond met het sorteren en de bedeling van de post, daarmee dat dat zo lang duurde. Als het daar ene keer weg is duurt het nog ongeveer een werkdag of 10 vooraleer het bij u is, want dat passeert hoogstwaarschijnlijk de belgische douane nog (en dan moet ge nog 10 euro douanekosten betalen)
Gebruikersavatar
glimburger
Mountainbiker
Berichten: 547
Lid geworden op: wo 02 jun 2010 06:11
Rijdt met: Specialized T.LEVO expert
Contacteer:

Bericht door glimburger »

@ bassmann

Voor gewoon de bos- en veldwegen te rijden is 1 stuursetje meer dan voldoende. Heb ool al met aenkel het helmlicht geprobeerd en dat lukt goed, zeker op de redere wegen en op bekend terrein. Op de single tracks met de boomstronkjes en stenen ben ik wel blij wat extra licht te hebben. Zonder is voor mij geen optie. Het zal wel spannend zijn maar ik kan me niet permitteren tegen de grond te gaan en buiten strijd te geraken. ( Dat kan ook op een zonnige zomerdag maar ik bedoel dat ik het niet wil opzoeken..)

enfin, ik ben blij dat ik nu terug elke avond wat kan bewegen. altijd dezelfde gekende baantjes werd vervelend.
Gebruikersavatar
Kristiaan
Mountainbiker
Berichten: 40
Lid geworden op: wo 01 sep 2010 10:56
Rijdt met: Cannondale Prophet SL

Bericht door Kristiaan »

Medebikers,

ik ben op zoek naar een deftig lichtje. Heb hier al heel wat gelezen, maar kom er maar niet uit. Tevens wil ik even vermelden dat ik allesbehalve een elektricien ben, noch een handyman, dus ben niet van plan zelf iets te maken.

Wat valt mij aan te raden, als ik een lampje wil (stuur of helm) en een batterij die in de rugzak valt weg te moffelen? (Of ergens anders, waar ik niet speciaal vanalles voor ga moeten monteren..)

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
GT250F
Mountainbiker
Berichten: 106
Lid geworden op: zo 11 feb 2007 21:08
Rijdt met: Canyon Exceed CF SL

Bericht door GT250F »

allez,

gisteren is mijn "phare" van DE eindelijk gearriveerd...
met natuurlijk de gebruikelijke 10 neuro voor vadertje staat :wink:

Gery
Gebruikersavatar
mitsy
Mountainbiker
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 22 okt 2006 18:27
Rijdt met: S-WORKS

Bericht door mitsy »

Kristiaan schreef:Medebikers,

ik ben op zoek naar een deftig lichtje. Heb hier al heel wat gelezen, maar kom er maar niet uit. Tevens wil ik even vermelden dat ik allesbehalve een elektricien ben, noch een handyman, dus ben niet van plan zelf iets te maken.

Wat valt mij aan te raden, als ik een lampje wil (stuur of helm) en een batterij die in de rugzak valt weg te moffelen? (Of ergens anders, waar ik niet speciaal vanalles voor ga moeten monteren..)

Alvast bedankt!


http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.25149
Beste prijs/kwaliteit op de markt
Gebruikersavatar
Kristiaan
Mountainbiker
Berichten: 40
Lid geworden op: wo 01 sep 2010 10:56
Rijdt met: Cannondale Prophet SL

Bericht door Kristiaan »

mitsy schreef:
Kristiaan schreef:Medebikers,

ik ben op zoek naar een deftig lichtje. Heb hier al heel wat gelezen, maar kom er maar niet uit. Tevens wil ik even vermelden dat ik allesbehalve een elektricien ben, noch een handyman, dus ben niet van plan zelf iets te maken.

Wat valt mij aan te raden, als ik een lampje wil (stuur of helm) en een batterij die in de rugzak valt weg te moffelen? (Of ergens anders, waar ik niet speciaal vanalles voor ga moeten monteren..)

Alvast bedankt!


http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.25149
Beste prijs/kwaliteit op de markt
Thx, hier was ik al aan aan het denken. :-)

Ik denk de MS te kopen. Eentje voor op m'n stuur (1400 lumen?) en eentje voor de helm (900 lumen?) of wat doe ik het beste?

Heb al gelezen dat het geen gemak is ze zomaar op stuur/helm te bevestigen? En waar blijven jullie met de batterijen?

Nog één puntje.. Ik lees dat mensen extra dingen bestellen. Heb al wel wat gelezen, maar wat bestel ik nu extra? Thanks!
Gebruikersavatar
glimburger
Mountainbiker
Berichten: 547
Lid geworden op: wo 02 jun 2010 06:11
Rijdt met: Specialized T.LEVO expert
Contacteer:

Bericht door glimburger »

Ik zou gaan voor stuur én helmlicht. Zelf heb ik al wat gestoeid met de inzet van mijn lichtjes maar mijn opinie voor zo ver de keuzes mogelijk zijn: breedstraler op stuur en verstraler op helm. Die verstraler hoeft echt geen 50 meter te gaan. Op 10-15 meter goed licht met een heldere spreiding is voldoende.

Ik heb de gewoonte nog even extra te kijken voor ik een onbekende plek in ga en dan is extra licht toch relax. Enkel de stuurlichten is voldoende voor simpele trainingen op boswegen en gekende plaatsen. Als het iets technische wordt is enkel stuurlicht voor mij echt te gevaarlijk. En al zeker als je single tracks wil rijden.
Gebruikersavatar
MTBiker from Berendrecht
Mountainbiker
Berichten: 108
Lid geworden op: do 13 jul 2006 01:17
Rijdt met: Gilbertson Inferno & Radon Black Sin

Bericht door MTBiker from Berendrecht »

Thx, hier was ik al aan aan het denken.

Ik denk de MS te kopen. Eentje voor op m'n stuur (1400 lumen?) en eentje voor de helm (900 lumen?) of wat doe ik het beste?

Heb al gelezen dat het geen gemak is ze zomaar op stuur/helm te bevestigen? En waar blijven jullie met de batterijen?

Nog één puntje.. Ik lees dat mensen extra dingen bestellen. Heb al wel wat gelezen, maar wat bestel ik nu extra? Thanks!
Schitterend lichtje voor die prijs.
Zeer tevreden van.
Wat ik er extra heb bijbesteld:

- reserve rubberen ringetjes
- houder om te monteren op helm
- verloopstekker USA -> Europa (komt standaard met USA stekker)
- verlengkabel (standaard kabel is te kort als lichtje op helm gezet wordt)

Mvg,
MTBiker
Gebruikersavatar
hanske636
Mountainbiker
Berichten: 593
Lid geworden op: zo 21 jun 2009 15:50
Rijdt met: Moozes Chaser
Contacteer:

Bericht door hanske636 »

MTBiker from Berendrecht schreef:- verlengkabel (standaard kabel is te kort als lichtje op helm gezet wordt)
Hangt er van af waar je de batterij steekt hé.
Ik hang die batterij aan de schouderriem van mijn camelbak en dan is die standaard kabel meer dan lang genoeg.
Plaats reactie