Mtb verlichting

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
Gebruikersavatar
marb
Mountainbiker
Berichten: 330
Lid geworden op: ma 30 jun 2003 12:08
Rijdt met: Cannondale scalpel 26"

Bericht door marb »

geitenboer schreef:
Bulls69 schreef:
_alain_ schreef:1 setje magicshine kost blijkbaar iets van een 60 euro?
En 2 personen melden dat ze 3 sets hebben om (tegelijkertijd) te gebruiken?
Dan zijn die goedkope magic shine blijkbaar toch niet zo goedkoop..
Bulls69 schreef: +1 => wij(ik en mijn broer) hebben 3 sets +- 1 jaar in gebruik, rijden gemiddeld 20 avondritten/jaar en tot nu toe 1 lader stuk gegaan, mailtje naar DE en 1 week later een nieuwe lader opgestuurd gekregen zonder achter de oude te vragen, dus service nog niet zo slecht Applause En geef nu eerlijk toe zij die dit product afkeuren hebben dit meestal zelf (nog)niet in gebruik d'oh!
Heb vroeger ook met 3 setjes Sigma Evo Pro gereden, binnen het jaar ook brokken gehad gaande van lichtschakelaar(printje) stuk tot kabelbreuk aan de batterij, lampje stuk en na 2 jaar waren de NIC-pack batterijen ook al 30% van hun vermogen kwijt.
Er is werkelijk NIETS dat voor 60€ dit kan evenaren qua licht/kwaliteit, het Duitse spul dat 5x meer kost is inderdaad misschien in detail beter afgewerkt maar heus geen 3x beter van kwaliteit, dus heb ik gedacht koop er meteen 2 setjes in geval van dat er onderweg eentje sneuvelt, tot nu toe niet nodig geweest. Krijg wel op elke nachtrit dezelfde vraag vanwaar deze krachtpatser komt, als ik dan erbij vertel hoeveel een setje kost is tot nu toe iedereen al positief geschrokken.
Laatste nachtrit in Zele nog stukken gereden met 2 setjes aan, is dus echt wel overkill
Eerst eens goed lezen wat er geschreven staat, ik gebruik voor 80% slechts 1 setje en dit is ruim voldoende om zelf tegen 30km/u naar beneden te crossen, ik heb gewoon 2 setjes op de helm staan voor in geval dat de China makelij mij in de steek zou laten (wat nog nooit gebeurd is), heb namelijk schrik in het donker :wink: . Qua lichtopbrengst geeft 1 MS zeker 2 tot 3 keer meer licht dan vroeger met mijn 3 lampjes van Sigma tegelijk aan. Alleen kan het niet laten om zo nu en dan in een technisch stuk ze beiden te gebruiken (er staan nu eenmaal toch 2 setjes op mijn helm), blijf erbij met 2 setjes van MS (voor 120€) is dit echt wel overkill. 8)
Als deze het 2 jaar uitzingen zal er ondertussen weer zoveel geëvalueerd zijn in de LED verlichting dat je dan voor 60€ weer een stuk meer licht krijgt, als je enkele honderden €'s uitgeeft denk ik niet dat je zo gretig bent om dit na 2 jaar al van de hand te doen.
We zien wel wat het op termijn geeft.
+1 =D>
+2 =D> mooi gezegd
Frenk
Mountainbiker
Berichten: 19
Lid geworden op: di 17 mar 2009 18:23
Rijdt met: Shredder

Re: magicshine SSC-P7 + 2*XP-E 16W 3-Mode 1400-Lumen

Bericht door Frenk »

BIKEBOY schreef:vandaag volgende items besteld bij DE

1 Bike Light Set SSC-P7 + 2*XP-E 16W 3-Mode 1400-Lumen LED
1 Universal European AC Plug Travel Adapter
1 Flat to Round Power Plug Convertor
2 sets Water-tight Silicone O-Ring Seal for SKU 29489/30864 (2-Pack)
1 set Toughened Glass Lens for SKU 29489/30864 (2-Pack)

zoals jullie zien heb ik geen risico's genomen en gelijk 2 adaptors, 1set van 2 reserve glazen en 2 sets rubberen ringen als spare parts erbij genomen.

ik hou jullie via deze weg op de hoogte van vorderingen i.v.m. levering en eventuele douanekosten :oops: .

dit geheel kost mij op dit ogenblik SLECHTS 94,14€ =D> (+ eventueel 10€ douanekosten.)

Na lang zoeken en veel wikken en wegen lijkt mij dit de beste oplossing prijs/kwaliteit. Nu maar afwachten op de levering en de eerste testresultaten. [-o< [-o< [-o<
Ik heb vandaag net hetzelfde lampje besteld, maar zonder reserve onderdelen. Zouden deze echt nodig zijn? Zoja kan ik de order van DE dan herzien en deze erbij nemen (vind er niet veel van op de site)
Of zou ik best een nieuwe order maken voor de kleine onderdelen, verzendkosten zijn dan ook gratis niet?
Gebruikersavatar
Bulls69
Mountainbiker
Berichten: 675
Lid geworden op: za 25 nov 2006 14:20
Rijdt met: Scott Scale 20 ‘21, Canyon Dude 9.0 Fatbike '16, Bulls Wild Edge ‘14, Granville Fuse ‘15
Contacteer:

Re: magicshine SSC-P7 + 2*XP-E 16W 3-Mode 1400-Lumen

Bericht door Bulls69 »

Frenk schreef: Ik heb vandaag net hetzelfde lampje besteld, maar zonder reserve onderdelen. Zouden deze echt nodig zijn? Zoja kan ik de order van DE dan herzien en deze erbij nemen (vind er niet veel van op de site)
Of zou ik best een nieuwe order maken voor de kleine onderdelen, verzendkosten zijn dan ook gratis niet?
Ik heb de reserve onderdeeltjes na een jaar nog niet nodig gehad en inderdaad je kan altijd achterna bestellen ongeacht de hoeveelheid aangezien ze geen verzendkosten aanrekenen. =D>
Frenk
Mountainbiker
Berichten: 19
Lid geworden op: di 17 mar 2009 18:23
Rijdt met: Shredder

Re: magicshine SSC-P7 + 2*XP-E 16W 3-Mode 1400-Lumen

Bericht door Frenk »

Bulls69 schreef:
Frenk schreef: Ik heb vandaag net hetzelfde lampje besteld, maar zonder reserve onderdelen. Zouden deze echt nodig zijn? Zoja kan ik de order van DE dan herzien en deze erbij nemen (vind er niet veel van op de site)
Of zou ik best een nieuwe order maken voor de kleine onderdelen, verzendkosten zijn dan ook gratis niet?
Ik heb de reserve onderdeeltjes na een jaar nog niet nodig gehad en inderdaad je kan altijd achterna bestellen ongeacht de hoeveelheid aangezien ze geen verzendkosten aanrekenen. =D>
Thanks! Dan ga ik niets meer bijbestellen. Het is trouwens toch maar voor kortere ritten hier in de buurt, 20per jaar schat ik. Dus zal hopelijk niet snel reserve onderdelen nodig hebben
styntjes
Mountainbiker
Berichten: 19
Lid geworden op: di 17 apr 2007 18:52
Rijdt met: nog geen

:

Bericht door styntjes »

ik heb ook een lichtje bij deal extreme gekocht , maar dat is nu al bena een maand geleden en heb nog niks thuis ontvangen !!
is dit normaal ???
Gebruikersavatar
StrammerMax
Mountainbiker
Berichten: 2408
Lid geworden op: ma 31 dec 2007 00:28
Rijdt met: Minerva Starlite & Trek Fuel EX9 werd gestolen & Turner Flux & Lapièrre Zesty 514
Contacteer:

Bericht door StrammerMax »

Ik heb zelf voor een vroege Sinterklaas gezorgd en vorige zaterdag 06/11/10 volgende spulletjes besteld bij DealExtreme:

1. fietslamp zaklampmodel: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.14396 (minder geschikt, te lang, eerder zaklamp, werkt met 2 batterijen)

2. fietslamp zaklampmodel: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.22567 (3 continue standen, 2 knipperstanden, werkt met 1 batterij)

3. opzetstuk helm: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.12000

4. opzetstukken stuur: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.13004

5. reservebatterijen: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.19770

6. batterijladers: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.6105

7. beschermdoosjes voor batterijen: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.26863

Ge gaat wat zien als ik met deze hele handel op de fiets door de nachtelijke bossen scheur!

Van volgende lamp had ik al een exemplaar: fietslamp zaklampmodel: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.19767 (2 continue standen, 1 batterij). Eigenlijk geeft die alleen al licht genoeg. Met nog twee exemplaren op m'n stuur zal ik er uitzien als een echte kerstboom!

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Laatst gewijzigd door StrammerMax op do 06 jan 2011 20:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
glimburger
Mountainbiker
Berichten: 547
Lid geworden op: wo 02 jun 2010 06:11
Rijdt met: Specialized T.LEVO expert
Contacteer:

Bericht door glimburger »

Ik heb de knoop doorgehakt. Na lezen van reviews en "bedenkingen" op vele mtb-fora, het prijsvergelijken in het segment dat ik voor ogen had, het luisteren naar verkopers in de winkels én het bezoek bij endorfin heb ik de set van ay up lights V4 Adventure, een extra medium beam light en wat mounts besteld. Het live in werking zien van de set was doorslaggevend voor mijn keuze.

De zwarte versie is momenteel uitverkocht maar zullen er binnen een drietal weken weer zijn. Ik heb voor deze set gekozen omdat ik er vele dingen mee plan te doen. Buiten het rijden van de single tracks in de regio bijvoorbeeld ook gewoon op de toerfiets of bij boswandelingen. Op de motor is het altijd handig iets compacts bij te hebben. Daarbuiten leg ik ze in de auto. Altijd makkelijk mocht er onderweg iets gebeuren. Denk maar aan het wisselen van een band of zo.

Ze zijn niet de goedkoopste, dat moet men me niet vertellen, maar ik heb de ervaring dat goedkoop vaak ook duurkoop is. Zeker als je op lange termijn kijkt en als je van plan bent de gekochte zaken intensief te gebruiken. Ik heb dan ook lang getwijfeld om ook MS te kopen omdat ze 40% beterkoop waren. Het is zo dat de zoetheid van de goedkope aankoop al lang verdwenen is als de bitterheid van de ontevredenheid opsteekt. En die laatste duurt langst want het komt terug bij elk gebruik.... Mocht ik sporadisch verlichting gebruiken was de goedkope versie ook door mij gekozen. De overweging dat het budgetmateriaal "uit China komt" heeft niet meegespeeld want ook ay up shopt daar hoor. Laat daar geen illusie over bestaan.

Zo snel ik ze heb zal ik enkele foto's en wat gebruikerservaringen posten.

Besteld zijn 3 setjes van 2 lichten 1 medium, 1 intermediate en 1 narrow. Bij mtb worden er dat 1 of 2 op stuur en 1 op helm. Bij gewoon huis-tuin-en-keuken-gebruik, fietsroutenetwerk slenteren en nachtwandelingen zal 1 set ruim voldoende zijn.

Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
bartike
Mountainbiker
Berichten: 381
Lid geworden op: za 23 okt 2010 12:35
Rijdt met: karton/aluminium/ijzer

Bericht door bartike »

mn eerste post hier :-D

heb net ook zo'n magicshine setje besteld bij DX, samen met extra batt , verlengkabeltje en lens

nu ben ik eens benieuwd wanneer het zal aankomen
Gebruikersavatar
endorfin
Mountainbiker
Berichten: 3274
Lid geworden op: ma 24 jan 2005 18:57
Rijdt met: Adventurebybike.be
Contacteer:

Bericht door endorfin »

@ glimburger, binnekort gaan we eens ay uppen id bos :wink:
Gebruikersavatar
geitenboer
Mountainbiker
Berichten: 1292
Lid geworden op: ma 26 nov 2007 15:02
Rijdt met: mtb cube reaction '09

Bericht door geitenboer »

bartike schreef:mn eerste post hier :-D

heb net ook zo'n magicshine setje besteld bij DX, samen met extra batt , verlengkabeltje en lens

nu ben ik eens benieuwd wanneer het zal aankomen
die van ons al 2 weken en nog steeds niets :(
Plaats reactie