Mtb verlichting

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
stevenvangassen
Mountainbiker
Berichten: 77
Lid geworden op: di 02 nov 2010 23:59
Rijdt met: Cannondale Caffeïne F2

Bericht door stevenvangassen »

@ Reflex,

Ergens heb je wel gelijk maar momenteel volg ik deze redenering:
Ik heb ze sneller nodig dan enkele weken.
Kostprijs van de chinese ligt tussen de 30 en 40€, hier loop ik een (misschien geringe) kans nog douane te betalen (10€), dan kom ik al tussen de 40 en 50€ uit. Stel dat er iets defect gaat aan het lampje heb ik een veel makkelijker aanspreekpunt, wat ook een voordeel is.
57€ voor de S14 is dan niet echt onoverkomelijk denk ik.
En tenslotte kan ik deze eerst even bekijken voor ik ze koop....

Maar moest ik echt meer tijd hebben zou ik misschien ook wel online in China bestellen....

Steven
-JP-
Mountainbiker
Berichten: 450
Lid geworden op: vr 19 dec 2008 17:54
Rijdt met: Radon Black Sin 2015/Moozes Boreas 2011

Bericht door -JP- »

http://www.dealextreme.com/p/mj-872-wat ... -844080953
92 euro vanuit EU wharehouse.

Het is momenteel wel uitverkocht dus best eerst informeren over de levertijd. Voor de lokale bloso training ritten gebruik ik enkel deze. Licht genoeg voor 2-3 uur.
stevenvangassen
Mountainbiker
Berichten: 77
Lid geworden op: di 02 nov 2010 23:59
Rijdt met: Cannondale Caffeïne F2

Bericht door stevenvangassen »

@ -JP-
Momenteel uitverkocht en heb het eind volgende week nodig, geen optie dus vrees ik. Ik heb ook ergens gelezen dat de 872 niet echt meer licht biedt dan de 808, dus zijn meerprijs niet echt waard zou zijn....

Toch bedankt voor de tip maar ik vrees dat het bij het Xeccon gamma zal blijven....

Als er nog geïnteresseerden zijn die verzendingskosten willen besparen, laat het dan maar weten.

Ik had mn oproep ook bij de te koop - accessoires gezet maar blijkbaar is dat tegen de forumregels...
-JP-
Mountainbiker
Berichten: 450
Lid geworden op: vr 19 dec 2008 17:54
Rijdt met: Radon Black Sin 2015/Moozes Boreas 2011

Bericht door -JP- »

Ik heb 2 808 lampen en de 872. De 808 zijn spot lampen, perfect voor op de helm. De 872 heb ik bijgekocht voor op het stuur om een wat bredere straal te hebben. (die dan minder ver schijnt)

De 872 vergelijken met de 808 is niet correct omdat ze een andere bundel hebben. Moest je in de buurt van Langdorp wonen wil ik het verschil wel eens laten zien.

Ik ken het Xeccon gamma niet dus wat het verschil met MS is kan ik niet zeggen.
stevenvangassen schreef:@ -JP-
Momenteel uitverkocht en heb het eind volgende week nodig, geen optie dus vrees ik. Ik heb ook ergens gelezen dat de 872 niet echt meer licht biedt dan de 808, dus zijn meerprijs niet echt waard zou zijn....

Toch bedankt voor de tip maar ik vrees dat het bij het Xeccon gamma zal blijven....

Als er nog geïnteresseerden zijn die verzendingskosten willen besparen, laat het dan maar weten.

Ik had mn oproep ook bij de te koop - accessoires gezet maar blijkbaar is dat tegen de forumregels...
Gebruikersavatar
Panda Aars
Mountainbiker
Berichten: 55
Lid geworden op: ma 24 nov 2008 19:45
Rijdt met: Trek 8500

Bericht door Panda Aars »

Ik ben aan het overwegen om een Xeccon S6 op mijn stuur en een Xeccon S12 of S14 op mijn helm te monteren.
Dan ben ik gesteld voor de prijs van bv één Sigma Powerled Evo.
Heeft er iemand een idee of dit een goede combinatie voor in het bos is?
Gebruikersavatar
patje2
Mountainbiker
Berichten: 1882
Lid geworden op: di 22 dec 2009 09:00
Rijdt met: Fiets

Bericht door patje2 »

Voor en nadelen
MS geeft minder lummen dan opgegeven en werkt meetsal met adaptor om opteladen
Xeccon geeft wel de opgegeven lummen en werkt met gewone stekker maar is iets duurder €5 a €10 max
Ik denk zelfs dat ze uit de zelfde fabriek komen
Garantie bij xecon is ok heb hier reeds gebruik van moeten maken
Geen douane problemen en snelle levering van xeccon



S6 op stuur en S12 of S14 op de helm prima
Anders om is het een minder goede kombinatie
S6 en S12 kombi reeds uitgeprobeert
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Bericht door Reflex »

Xeccon heeft echt niet de opgegeven lumen hoor. Maar dat heeft geen 1 setje van deze prijs. Uiteindelijk kan je gewoon zeggen dat zowel de MS en de Xeccon meer dan voldoende licht geven voor in het bos. Maar ze hebben echt niet 1200/1000 lumen
Gebruikersavatar
Panda Aars
Mountainbiker
Berichten: 55
Lid geworden op: ma 24 nov 2008 19:45
Rijdt met: Trek 8500

Bericht door Panda Aars »

Daarstraks de S12 voor op de helm en de Spiker 06 voor op het stuur gaan halen. Even in het donker getest en het geeft enaorm veel licht.
Maandagavond test in het bos. Ben benieuwd.
Wollie
Mountainbiker
Berichten: 418
Lid geworden op: za 04 okt 2003 20:32
Rijdt met: YT Jeffsy

Bericht door Wollie »

Is enkel de S12 op het stuur voldoende voor gewone wegritjes, occassioneel eens op breed bospad ?
Gebruikersavatar
endorfin
Mountainbiker
Berichten: 3274
Lid geworden op: ma 24 jan 2005 18:57
Rijdt met: Adventurebybike.be
Contacteer:

Bericht door endorfin »

Wollie schreef:Is enkel de S12 op het stuur voldoende voor gewone wegritjes, occassioneel eens op breed bospad ?
Ja


Maar hier in de ardennen voel ik mij toch beter op men gemak met nog eentje op helm erbij....
Plaats reactie