"Houdbaarheidsdatum" helm

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
Plaats reactie
cutters
Mountainbiker
Berichten: 57
Lid geworden op: za 25 okt 2008 17:23

"Houdbaarheidsdatum" helm

Bericht door cutters »

Ik vroeg me af hoe lang je met een helm mag/kan rondracen vooraleer hem te vervangen zonder dat je er mee valt of als ie beschadigt is.

Ik rijd nu net geen 2 jaar rond met de mijne. Nooit gevallen, binnen en buitenkant zien er nog perfect uit.
Maar ik kan me voorstellen dat een helm ook nadelige invloeden ondervind van bv. zweet, warmte, koude, regen, UV straling...

Heb onlangs gehoord dat een helm na 2 jaar zijn beste tijd gehad heeft, verkoopstruc of is dit echt zo?
Maar langs de andere kant, als ik zo lang met een helm rondrijd, er ook wel op uitgekeken ben en zelf gewoon iets nieuws wil.

Wat is jullie mening hierover.
Gebruikersavatar
Sophie17
Mountainbiker
Berichten: 751
Lid geworden op: di 05 aug 2008 17:05
Rijdt met: ednine.

Bericht door Sophie17 »

Koop u gewoon ne nieuwen man of kijk hier eens op de forum er staan héél schoon en duurzaam helmpkes op!!
Gebruikersavatar
el stevo
Mountainbiker
Berichten: 564
Lid geworden op: do 20 mar 2008 22:37
Rijdt met: niner emd

Bericht door el stevo »

il las hier op het forum dat je na 3 jaar van helm verandert (of best dient te veranderen)
Gebruikersavatar
egidius
Mountainbiker
Berichten: 186
Lid geworden op: wo 05 aug 2009 10:04
Rijdt met: cube attention [magura edition,fournales fork]; rockrider 8.1 ; merckx koersfiets

Bericht door egidius »

ik rij rond met mn helm tot ik hem beu ben ... of de helm één keer een goede tik heeft gehad
dan doe ik hem onmiddellijk weg
maar als je helm geen kloppen heeft gekregen ... why change a winning formula?
Gebruikersavatar
Mister T.
Mountainbiker
Berichten: 1952
Lid geworden op: di 21 nov 2006 14:38
Rijdt met: is schoner dan de uwe!
Contacteer:

Bericht door Mister T. »

egidius schreef:maar als je helm geen kloppen heeft gekregen ... why change a winning formula?
omdat naar verluid het geëxpandeerd polystyreen (EPS), kortom piepschuim, na drie jaar of zo in die mate is uitgedroogd/verhard, dat de helm nog onvoldoende schokken kan absorberen.
Gebruikersavatar
KUBA
Mountainbiker
Berichten: 1210
Lid geworden op: zo 19 okt 2008 19:42
Rijdt met: Speci Stumpjumper , Canyon Grand Canyon CF SLX RS1.LTD , Rocky Mountain Element 70 RSL

Bericht door KUBA »

Mister T. schreef:
egidius schreef:maar als je helm geen kloppen heeft gekregen ... why change a winning formula?
omdat naar verluid het geëxpandeerd polystyreen (EPS), kortom piepschuim, na drie jaar of zo in die mate is uitgedroogd/verhard, dat de helm nog onvoldoende schokken kan absorberen.
Dus de les van vandaag , hoe ouder uwe helm hoe minder ge u het kunt permitteren om te vallen :wink: verkoopt iemand zijne helm van Minimum 10 jaar oud? :lol:
Gebruikersavatar
egidius
Mountainbiker
Berichten: 186
Lid geworden op: wo 05 aug 2009 10:04
Rijdt met: cube attention [magura edition,fournales fork]; rockrider 8.1 ; merckx koersfiets

Bericht door egidius »

hmm zo ver had ik niet gedacht maar dat zou wel eens een correcte reden kunnen zijn... tis natuurlijk ook altijd tof om een passend pakske en helm te hebben 8) 8)
Plaats reactie