De ideale fietscomputer

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
HoGee
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 03 nov 2002 14:42
Rijdt met: Granville Mahone SLM

De ideale fietscomputer

Bericht door HoGee »

Een ideale fietscomputer laat me toe na een trip, een volledig rapport op te stellen. Niet alleen moet ie de gegevens (snelheid, hoogte, temperatuur ...) van de trip kunnen exporten naar de pc, maar de software moet ook onmiddellijk vergelijkingen kunnen maken met vorige trips en zodoende vorderingen enz laten zien, overall gemiddeldes op dat traject enz.

Als het even kan werkt ie ZONDER sensoren op de fiets, snelheid en dergelijke moet ie op een andere manier uitpluizen. Zo zou hij bruikbaar zijn op verschillende soorten fietsen, EN onmiddellijk ook om te lopen/skien/...

Echt mooi zou het zijn indien de trip op kaart kan gebracht worden, met direct informatie over de ondergrond, ... of nog beter, dat je een trip voor de eerste keer gaat rijden, en die onmiddellijk opgeslagen wordt als een nieuwe trip.

Het laatste is voer voor een handGPS, maar die is dan weer niet zo sterk in de bovenste 2 paragrafen. Bestaat er een degelijke hybride?
Gebruikersavatar
Quadrifoglio
Mountainbiker
Berichten: 556
Lid geworden op: ma 23 dec 2002 12:23

Bericht door Quadrifoglio »

Je vergeet nog de hartslagmeterfuncties..
Gebruikersavatar
Bmweke
Mountainbiker
Berichten: 411
Lid geworden op: vr 29 aug 2003 23:42
Rijdt met: Ghost RT Scandium, Look 486 custom

Bericht door Bmweke »

de gps (garmin bv.) geeft dus wel degelijk snelheid, hoogte enz...

het enige wat hij u niet biedt is hartslag

dus kies tussen
--> Polar S710i (snelheid, hart, hoogte, temp, perfecte software en zeer gebruiksvriendelijk, nadeel duur)
--> HAC 4 + (snelheid, hart, hoogte, temp, klim procenten, moeilijker bediening en ook moeilijkere software (engels/duits), goedko(o)p(er))

en dan hetgeen ik graag zou hebben maar is nog juist boven mijn budget...
--> GPS de Vista van Garmin, (snelheid, hoogte, temp, routeplanning, recording van nieuwe routes, scherm geeft straten aan (dus niet met pijltjes)

en als u nu ook nog is de zoekfunctie zou gebruiken den hebde nog meer info #-o
nadelen zijn--> zeer duur, veel batterij verbruik, delicaat materiaal vorop de fiets indien u is valt... en alleen echt nodig indien u veel gaat rijden als avonturier :wink:

en als u nu ook nog is de zoekfunctie zou gebruiken dan hebde nog meer info #-o
Gebruikersavatar
viper
Mountainbiker
Berichten: 713
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 12:40
Rijdt met: Vipermobiel
Contacteer:

Bericht door viper »

Vergeet die GPS om je afstand of snelheid te berekenen. Daarvoor valt die veel te veel uit. Je zal dik ontgoocheld zijn over het gemiddelde.
Gebruikersavatar
Masjar
Mountainbiker
Berichten: 87
Lid geworden op: vr 28 mar 2003 19:34
Rijdt met: scalpel Lefty XTR

Bericht door Masjar »

Ik zou dan bij die HAC 4+ Blijven. :-)

Maareuh met ne VDO MC 1,0 weet ge ook genoeg, ze. Ge hebt al die grafieken niet nodig om te voelen dat je beter wordt. Ze geeft hoogtemeting, momentele hsm, avg hsm onderweg, kcal's, snelheid, avg snelheid, afstand,... en vooral tis ma 120 Euros.


ps: ik heb ne CDO c05 ofzoiets. 5 functies en voor mij meer dan genoeg...
Gebruikersavatar
Evil Mogwai
Mountainbiker
Berichten: 196
Lid geworden op: do 12 dec 2002 01:44
Rijdt met: Allemaal beestjes!

Bericht door Evil Mogwai »

Het gemiddelde op mijne Vista is toch altijd dik in orde!
mieke
Mountainbiker
Berichten: 90
Lid geworden op: di 23 dec 2003 16:27

Bericht door mieke »

Polar en Nokia hebben de handen (lees commerciële belangen) in elkaar geslagen voor de nieuwe Polar 725.
Gebruikersavatar
Evil Mogwai
Mountainbiker
Berichten: 196
Lid geworden op: do 12 dec 2002 01:44
Rijdt met: Allemaal beestjes!

Bericht door Evil Mogwai »

oei, oei 't is te hopen dat 'm dat ten goede komt. ('k ben niet zo een nokiafan)
Plaats reactie