BBB ULTRABEAM DELUXE

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MilkSjeik
Mountainbiker
Berichten: 268
Lid geworden op: di 30 aug 2005 21:26
Rijdt met: Specialized Stumpjumper

BBB ULTRABEAM DELUXE

Bericht door MilkSjeik »

Heeft er iemand ervaring met de "UltraBeam Deluxe" van BBB? http://www.bbbparts.com/lightsets_ultra ... -bls40.php
Ik ben op zoek naar een lichtje voor woon-werk verkeer, maar er zijn een aantal onverlichte wegen bij! Dus niet alleen gezien worden is belangrijk, maar even zeer zelf iets zien... De USB versie zou gewoon handig zijn om op het werk eventueel bij te laden. Maar dat deze 3 ledjes 295 LUX zouden produceren geloof ik natuurlijk niets van! Als ik mag afgaan op de voorbeelden van http://www.bumm.de/index-e.html, zou ik minstens een lamp willen monteren die 17 lux kan produceren.
Gebruikersavatar
Brunox
Mountainbiker
Berichten: 2752
Lid geworden op: zo 18 mar 2007 19:49
Rijdt met: Kona/Genesis/Commencal/Ritchey

Bericht door Brunox »

Die BBB geven echt wel veel licht hoor, ik ben daar ook van verschrokken. De levensduur van de batterij zal wel wat minder zijn. Ik heb ze al zien schijnen, en het valt echt goed mee
Gebruikersavatar
WouterDM
Mountainbiker
Berichten: 237
Lid geworden op: za 30 sep 2006 20:44
Rijdt met: 2 zwarte

Bericht door WouterDM »

Ik gebruikte vroeger een BBB ledlamp met 4 witte leds voor woon-werk verkeer, en daar zat ook 1 onverlichte straat bij.
Het gaf 'net genoeg' licht. Nu zijn we wel 5 jaar later, en geven de ledjes misschien al meer licht dan toen?
De batterij gaat in ieder geval heeeeel lang mee!
Gebruikersavatar
Brunox
Mountainbiker
Berichten: 2752
Lid geworden op: zo 18 mar 2007 19:49
Rijdt met: Kona/Genesis/Commencal/Ritchey

Bericht door Brunox »

Ik zou zeggen, ga naar een BBB dealerpunt, die hebben die lampen normaal wel op voorraad, en kijk eens.

Ga bij voorkeur als het buiten al donker is.
Gebruikersavatar
bosse
Mountainbiker
Berichten: 1704
Lid geworden op: do 19 okt 2006 19:43
Rijdt met: vliegt naar beneden
Contacteer:

Bericht door bosse »

Ik Koop zo geen dikke lamp omdat ik toch niet vele donker rijd! op de baan zie je genog met een led en de straatlampen naar mijn mening.
Gebruikersavatar
Lucifer Principle
Mountainbiker
Berichten: 75
Lid geworden op: wo 08 okt 2008 14:48

Bericht door Lucifer Principle »

Er is iets dat ik wel niet begrijp, volgens de site van BBB zou de BLS-21
POWERLIGHT,732 LUX geven en iets van een 14 euro kosten.
Dat is dus zeer veel naar mijn vermoeden als dit vergeleken wordt met die link die in het begin van het topic gegeven wordt waar 140 Lux al zeer veel is? Dit is toch niet mogelijk?
Er zal wel een verschil tussen LUX en Lux zitten zeker deze hoeveelheden verklaard? :-)
Gebruikersavatar
WouterDM
Mountainbiker
Berichten: 237
Lid geworden op: za 30 sep 2006 20:44
Rijdt met: 2 zwarte

Bericht door WouterDM »

Lucifer Principle schreef:Er is iets dat ik wel niet begrijp, volgens de site van BBB zou de BLS-21
POWERLIGHT,732 LUX geven en iets van een 14 euro kosten.
Dat is dus zeer veel naar mijn vermoeden als dit vergeleken wordt met die link die in het begin van het topic gegeven wordt waar 140 Lux al zeer veel is? Dit is toch niet mogelijk?
Er zal wel een verschil tussen LUX en Lux zitten zeker deze hoeveelheden verklaard? :-)
De totale hoeveelheid licht wordt uitgedrukt in lumen.
De hoeveelheid licht per oppervlakte wordt uitgedrukt in lux.
Een goedkoop lampje dat heel veel lux geeft, heeft waarschijnlijk een smalle lichtbundel :wink:
Zie link
Gebruikersavatar
MilkSjeik
Mountainbiker
Berichten: 268
Lid geworden op: di 30 aug 2005 21:26
Rijdt met: Specialized Stumpjumper

Bericht door MilkSjeik »

De batterij lijkt me ook belangrijk, het is nu niet dat ik daarmee het bos ga induiken op één of andere nachtelijjke toertocht. Maar ik moet toch enkele donkere straten passeren waar er gewoon geen verlichting staat... Met enkel de "maan" als verlichting kan dit soms wel eens tegenvallen ;-)
2 keer in de week plat vallen lijkt me geen optie, maar indien ik al iets kan zien ben ik al tevreden.
Gebruikersavatar
WouterDM
Mountainbiker
Berichten: 237
Lid geworden op: za 30 sep 2006 20:44
Rijdt met: 2 zwarte

Bericht door WouterDM »

MilkSjeik schreef:De batterij lijkt me ook belangrijk, het is nu niet dat ik daarmee het bos ga induiken op één of andere nachtelijjke toertocht. Maar ik moet toch enkele donkere straten passeren waar er gewoon geen verlichting staat... Met enkel de "maan" als verlichting kan dit soms wel eens tegenvallen ;-)
2 keer in de week plat vallen lijkt me geen optie, maar indien ik al iets kan zien ben ik al tevreden.
Halogeenlampjes daar kan je mee 'plat vallen': wanneer die het opgeven, heb je plots niets meer.
Dat zal je met ledlampjes niet gauw hebben. Die blijven zeeer lang op minimaal vermogen branden...
Plaats reactie