digitaal fototoestel voor het baaiken ???

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
Gebruikersavatar
Masjar
Mountainbiker
Berichten: 87
Lid geworden op: vr 28 mar 2003 19:34
Rijdt met: scalpel Lefty XTR

digitaal fototoestel voor het baaiken ???

Bericht door Masjar »

hey,

wat koop je het best als digitaal fototoestel te gebruiken bij het baaiken ? Ik weet dat er enkele op dit forum zon fotopic site hebben. ( adri, philip,guntherds, pascal, catchup!!,...) wat gebruiken jullie als toestel ?

ook tijdens de tochten zelf ? is het niet een risico dat dat valt ( waar steek je dat btw ? mijn zakken zitten vol) ? of kan dat tegen een stootje ? :oops: :bounce: :bounce: :bounce:
Laatst gewijzigd door Masjar op za 27 mar 2004 19:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Black Phantom
Mountainbiker
Berichten: 499
Lid geworden op: ma 12 aug 2002 02:00
Rijdt met: Trek 4700
Contacteer:

Bericht door Black Phantom »

Welk digitaaltje?
Pffff, er zijn er zoveel op de markt.
Wees gerust: als er hier 20 mensen gaan reageren, dan zal je ook 20 verschillende toestelletjes de revue zien passeren #-o .
Je zal door de bomen het bos niet meer zien.

Een heel uitgebreide site om een vergelijkende studie te maken: www.dpreview.com

btw: ik heb een Nikon Coolpix 775 :wink:
SPECI
Mountainbiker
Berichten: 735
Lid geworden op: za 07 sep 2002 02:00
Rijdt met: cannondale 26”

Bericht door SPECI »

ik heb zopas ne nieuwe gekocht, ne TRUST 920 powerc@m.
t'is nie den beste maar voor 169€ wel ne zeer degelijke.
Tijdens het biken steekt da in een bijgeleverd lerderen tasje en in de kameelzak :wink:

ps:ik heb nu ook zo'n fotopic site :P
Gebruikersavatar
A d r i
Mountainbiker
Berichten: 3125
Lid geworden op: di 09 apr 2002 02:00
Rijdt met: titanium x 6 , carbon x 1
Contacteer:

Bericht door A d r i »

Sony DSC-P9 , kan gemakkelijk in de CamelBak.
Gebruikersavatar
Masjar
Mountainbiker
Berichten: 87
Lid geworden op: vr 28 mar 2003 19:34
Rijdt met: scalpel Lefty XTR

Bericht door Masjar »

die productenkennis heb ik nu genoeg maar ik zou nu willen weten welke factoren er belangrijk zijn bij het kiezen van een digitaaltje voo het mtben.
met hoeveel megap. heb je deftige resultaten ? Welke sluitertijd ? hoeveel mb bevat die van jullie eigenlijk ? het is ook belangrijk dat de batterij lang meegaat ...

dat er 20 verschillende zijn, is niet erg. hoe meer hoe liever
Gebruikersavatar
A d r i
Mountainbiker
Berichten: 3125
Lid geworden op: di 09 apr 2002 02:00
Rijdt met: titanium x 6 , carbon x 1
Contacteer:

Bericht door A d r i »

Mijn modelletje heeft 4.1 Megapixels (ik gebruik meest het formaat 1600x1200 maar zou tot 2272x1704 kunnen gaan.
ik heb een flashcard van 128Mb waar toch zo het 1 en ander opgaat.125 foto's op 1600x1200, pakweg 200 op 1280x960 en een kleine 800 op 640x480.
De batterij is een Li-Ion die zowat een uur meegaat (konstant gebruik). je kan sparen door het display uit te zetten.
Verder is de kwaliteit van Sony vanzelfsprekend, zeer snelle opslag van foto's, veel instelmogelijkheden (de meeste waarvan je toch nooit gebruikt, alhoewel het wel leuk is om te experimenteren) en vrij logisch kwa werking.

Voor echte sportfotografie (sneller bewegende doelen) is 1/1000 wel nogal traag, en de flash is ook niet krachtig genoeg om serieus in te flitsen . Als je het slim speelt kan je wel een eind komen (bikers bergop rijden trager dan bikers bergaf !)

Voor het snellere werk heb ik gelukkig ander materiaal dat wel veel te zwaar is om op de fiets mee te nemen.
Het digitaaltje gaat wel altijd mee voor bvb snelle close-ups of ad hoc fotografie.
Laatst gewijzigd door A d r i op vr 26 mar 2004 21:40, 1 keer totaal gewijzigd.
JeF GT
Mountainbiker
Berichten: 660
Lid geworden op: ma 18 mar 2002 02:00
Rijdt met: GT Zaskar

Bericht door JeF GT »

Klein en licht, maar toch redelijk stevig. 2 megapixels geven al een zeer degelijk resultaat (zie mijn 'fotopic' site, maar nu vind je waarschijnlijk niets meer onder de 3 (meer dan genoeg dus).

Qua geheugen is 128mb of wel een 100-tal foto's meer dan genoeg om je weekend te fotograferen. Om een Transalp te doen heb je natuurlijk wel iets meer nodig.
Gebruikersavatar
Masjar
Mountainbiker
Berichten: 87
Lid geworden op: vr 28 mar 2003 19:34
Rijdt met: scalpel Lefty XTR

Bericht door Masjar »

tenzij we ze kunnen uploaden, he :wink:
SPECI
Mountainbiker
Berichten: 735
Lid geworden op: za 07 sep 2002 02:00
Rijdt met: cannondale 26”

Bericht door SPECI »

3.1 megapixel is meer dan genoeg.de foto's op mijn site zijn getrokken in 1.3 megapixel en is groot genoeg vind ik persoonlijk
ik heb een intern geheugen van 16mb,daar kunnen dan ongeveer 32op(1.3M)en 14(3.1M)maar ik heb er een SD card ingestoken van 128mb.dus er kunnen 256 foto's op.
er zitten 2 AA baterijen in(1800mAh) en die gaan heel lang mee,zeker als ge het LCD schermpje afzet :wink:
Gebruikersavatar
A d r i
Mountainbiker
Berichten: 3125
Lid geworden op: di 09 apr 2002 02:00
Rijdt met: titanium x 6 , carbon x 1
Contacteer:

Bericht door A d r i »

@masjar,:daarvoor is die fotopic ideaal, je hebt een reservoir van 250Mb per email adres. Alleen een snelle i-net verbinding is een must !
Plaats reactie