Handschoenen SEALSKINZ

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
Gebruikersavatar
vince 78
Mountainbiker
Berichten: 274
Lid geworden op: do 28 feb 2008 22:45

Handschoenen SEALSKINZ

Bericht door vince 78 »

Hallo, weet iemand of deze waterdichte handschoenen bij ons al ergens te koop zijn en wat ze kosten??
Gebruikersavatar
KWBiker
Mountainbiker
Berichten: 461
Lid geworden op: di 20 sep 2005 12:11
Rijdt met: Orbea Alma 29 / Lynskey M230

Bericht door KWBiker »

Deze zijn al een paar jaar te koop bij ons . Ze zijn inderdaad waterdicht. Grootste nadeel vind ik dat de voering los in de handschoen zit. Dit maakt als je ze uittrekt, de voering van een paar vingers dubbel kan komen te zitten. Vooral de pink is lastig om terug goed te krijgen. Dus bij het uitdoen erop letten dat je de voering met je ander hand stevig in de handschoen houdt.
jakke2k
Mountainbiker
Berichten: 298
Lid geworden op: ma 07 nov 2005 21:40
Rijdt met: Specialized Rockhopper

Bericht door jakke2k »

KWBiker schreef:Deze zijn al een paar jaar te koop bij ons . Ze zijn inderdaad waterdicht. Grootste nadeel vind ik dat de voering los in de handschoen zit. Dit maakt als je ze uittrekt, de voering van een paar vingers dubbel kan komen te zitten. Vooral de pink is lastig om terug goed te krijgen. Dus bij het uitdoen erop letten dat je de voering met je ander hand stevig in de handschoen houdt.
second that. Buiten dat minpuntje ben ik heel tevreden over die handschoenen!
Gebruikersavatar
Schijfrem
Mountainbiker
Berichten: 2677
Lid geworden op: zo 30 mei 2004 21:23
Rijdt met: Moots 29" / Lynskey M290 29" / OnOne Gravel

Bericht door Schijfrem »

Zijn superhandschoenen !! =D>
Heb al verschillende andere merken geprobeerd en steeds koud gehad bij het begin. :(
Met die SEALSKINZ nooit meer koud gehad, zelfs bij -10°C lekker warm.
Die dubbele voering is juist dat wat deze handschoenen zo goed maakt, je gaat dan tussen de interne en externe voering een klein luchtlaagje krijgen dat zorgt voor het isolerend effect (principe van kleden in lagen)

Ik schat dat ze ongeveer rond de 50€ zullen kosten.
Gebruikersavatar
Wowtre
Mountainbiker
Berichten: 484
Lid geworden op: ma 06 sep 2004 12:48
Rijdt met: Hilset Ti Rohloff & Chamizo E-Lite LX-XT Crossmax-XL
Contacteer:

Bericht door Wowtre »

Sealskinz Technical Mountain Bike Glove

van de handschoenen ben ik uiterst tevreden vorige regenrit waren mijn andere dwarsdoor nat en kon ik ze uitwringen, deze waren wel wat vochtig vanbinnen maar ik had niet de klassieke witte vingers
100% waterdicht zijn ze dus niet, maar wat wil je 3 uur bezig in de regen
-10° lijkt me wat overdreven, vandaag was het 1° en echt warm had ik het niet, en ik draag dan nog zijden onderhandschoenen (decathlon)

ze zijn te verkrijgen bij Chamizo

btw: zo zien mijn vingerr er soms uit fenomeen van Raynuad heet dat
Afbeelding
Gebruikersavatar
Steven vd Eynde
Mountainbiker
Berichten: 2896
Lid geworden op: di 02 jan 2007 18:19
Rijdt met: C'dale Flash - C'dale Rush Carbon 2 - C'dale SM500 - Endorfin Speed III
Contacteer:

Bericht door Steven vd Eynde »

Ik heb ook vaak snel last van dat fenomeen...bij mij heeft het vooral te maken met de doorbloeding... #-o
Maar vooral bij koud(er) fietsweer verdomd lastig. Als kind ben ik ooit es onwel geworden van te koude handen...was gewoon zo slap als een vod. Daarmee dat ik vaak wat schrik heb als het me overkomt op de fiets... :-?
Gebruikersavatar
Mister T.
Mountainbiker
Berichten: 1952
Lid geworden op: di 21 nov 2006 14:38
Rijdt met: is schoner dan de uwe!
Contacteer:

Bericht door Mister T. »

Herder Steven schreef:was gewoon zo slap als een vod.
Enkel als kind? Maak je mij niet wijs...

8)
Gebruikersavatar
Wowtre
Mountainbiker
Berichten: 484
Lid geworden op: ma 06 sep 2004 12:48
Rijdt met: Hilset Ti Rohloff & Chamizo E-Lite LX-XT Crossmax-XL
Contacteer:

Bericht door Wowtre »

Herder Steven schreef:Ik heb ook vaak snel last van dat fenomeen...bij mij heeft het vooral te maken met de doorbloeding... #-o
doorbloeding is iets anders, dit is een overgevoelige reactie op koude prikkels waardoor de bloedvaten afgeknepen worden, eigenlijk een uit de hand gelopen bescchermingsreactie van je lichaam om zo het warme bloed bij meer vitale delen van het lichaam te houden. Soit het resultaat is hetzelfde

grappig is wel de remedie: op medische sites zeggen ze meestal hetzelfde, het is niet echt een ziekte en er zijn wel geneesmiddelen die de symptomen schijnbaar wat kunnen verhelpen maar die hebben wat nevenwerkingen de beste remedie is "kleed je warm genoeg aan" ... mmh dat kon ik zelf ook wel verzinnen zonder mecische studies ;-)

maar allez deze Sealskinz zijn echt wel de allerbeste fiets handschoenen die ik tot nu toe gehad heb en geloof me ik heb er zeker al 20 paar gehad
Gebruikersavatar
Steven vd Eynde
Mountainbiker
Berichten: 2896
Lid geworden op: di 02 jan 2007 18:19
Rijdt met: C'dale Flash - C'dale Rush Carbon 2 - C'dale SM500 - Endorfin Speed III
Contacteer:

Bericht door Steven vd Eynde »

Mister T. schreef:
Herder Steven schreef:was gewoon zo slap als een vod.
Enkel als kind? Maak je mij niet wijs...

8)
Kval hier weeral door de mand...
Wowtre schreef:de beste remedie is "kleed je warm genoeg aan"
Inderdaad, maar na kweet-nie-hoeveel paar handschoenen getest te hebben... :-? Heb ik er nu ook weer van Sealskinz gekocht. En daarmee vantweekend geen problemen gehad. Vind ze wel wat lomp van vingers; kwestie van schakelen enzo. Maja, met bevroren poten lukt het nog minder goed... #-o
Gebruikersavatar
Streets
Mountainbiker
Berichten: 3275
Lid geworden op: ma 20 sep 2004 16:25
Rijdt met: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf
Contacteer:

Bericht door Streets »

ik had vandaag ijskoude vingers in de sealskinz.
gewoon niet te doen, nochthans rij ik daar al een hele week mee, maar ik was helemaal doorkleumd.

Anders, Herder wat moet jij nog van je specialized gloves hebben?

Streets
Plaats reactie