MTB helmen wat vinden jullie hiervan?

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
Gebruikersavatar
HIM-250
Mountainbiker
Berichten: 28
Lid geworden op: zo 04 jan 2004 20:45
Rijdt met: canyon grand canyon AL SLX 9.9

Bericht door HIM-250 »

Ik heb dus ook maar een MET A-Tomo gekocht, de grijze.

Tja, het zal wel een degelijke helm zijn zeker?

Beter die dan gene hé

greetz
Gast

Bericht door Gast »

HIM-250 schreef:Ik heb dus ook maar een MET A-Tomo gekocht, de grijze.

Tja, het zal wel een degelijke helm zijn zeker?

Beter die dan gene hé

greetz
"t is ene MET, da zal dus wel oké zijn.
Gebruikersavatar
Celtic Curt
Mountainbiker
Berichten: 12
Lid geworden op: zo 27 jul 2003 09:42
Rijdt met: Cannondale scalpel 1000

Bericht door Celtic Curt »

zal niet echt origineel klinken maar was ik even blij nadat ik een zware crach gedaan heb :roll:
heb toen toch nog veel schade opgelopen ...m'n lip was tot onderaan m'n kin volledig gescheurd en heb nog wekenlang last gehad van whiplash en rugpijn maar ik durf er niet aan denken wat er zou gebeurd zijn zonder helm #-o ...conclusie: een helm is absoluut een MUST . naar mijn menig zijn bikers zonder helm volledig stupid en het argument dat het onnozel oogt is nu al lang passé, helmen zien er nu zeker niet meer zo lelijk uit en de prijzen zijn ook al acceptabel . prijs is eigenlijk onbelangerijk als het je leven en gezondheid kan redden me dunkt :wink:

Greetz, de Kelt
Gebruikersavatar
Dingo
Mountainbiker
Berichten: 121
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 02:00
Rijdt met: Minerva outback 2003, canyon yellowstone custom en specialized fsr custom

Bericht door Dingo »

Een goede helm is een helm die je mist als je hem niet op hebt en die je niet voelt als je hem wel op hebt.
Mensen die een helm maar niks vinden, hebben in plaats van hersenen, wat meer testosteron meegrkregen. Dat is immers beter voor hun macho gedrag.
Macho's vallen niet en hebben dus geen helm nodig. Bovendien valt er in dat geval niet veel te beschadigen, behalve hun tere velletje
Net als al die ouders die met hun kind gaan fietsen en enkel hun kind van helm voorzien en zichzelf vergeten.
Gebruikersavatar
Mommen
Mountainbiker
Berichten: 84
Lid geworden op: zo 22 feb 2004 18:20
Rijdt met: Specialized S-works HT 2005 XTR XT
Contacteer:

Bericht door Mommen »

Helm moet ge zeker hebben. Ik heb enne oktos en ben content ervan, zit goed enzo. Enne mtb'er zonder helm is gene echte :wink:
Gebruikersavatar
Bikeman
Mountainbiker
Berichten: 142
Lid geworden op: do 17 okt 2002 18:02
Rijdt met: Specialized Stumpjumper M2 '97 / S-WORKS 2006
Contacteer:

Bericht door Bikeman »

Ik ben ook volledig voor de helm. Ik heb hier genoeg verhalen en zo gelezen van mannen die met hun koppeke ergens tegenaan zijn geknald of zo :-? Ikzelf heb ook al een aantal tuimelingen gemaakt en tijdens mijn ritten op de fiets zet ik een helm op.
Om bv gewoon naar den bakker te rijden doe ik dit nog wel ni, maar ja...

Zoals Dingo het al zei is een helm die goed aanvoelt helemaal geen last onderweg en het kan je eigen "tere velletje" redden :)
Maar nen helm zit goed wanneer de "moushkes" (of hoe noemde da) nog goed zitten. Bij mij is dat dus niet meer het geval :-?
Weet iemand of je die ergens los kunt kopen? (Ik heb een Met Parabellum)
Jack77
Mountainbiker
Berichten: 1571
Lid geworden op: vr 14 nov 2003 13:43

Bericht door Jack77 »

Mail eens naar de fabrikant of invoerder.

Sommige merken sturen kleine prullen ("mouchkes") zelfs gratis ende voor niks op - wat knappe klantenservice is.
Van Cot
Mountainbiker
Berichten: 1045
Lid geworden op: za 20 mar 2004 01:34
Rijdt met: Scott Scale 40 2005 (met 2006 kader) & Granville mudbike +scott YZ2 die verkocht word

Bericht door Van Cot »

ik ben ene keer blij geweest dat ik hem niet ophad, was met mijne vorige bike die uiteenvloog tijdens een jump van 5 meter hoog, ik ben toen tege volle snelheid tege de grond gegaan, in de vlugt me zo gelegd dat ik op mijne buik kon schuiven, en toen ik op de grond lag lagen mijne kilometric recht voor mij en daarin zag ik een weerspiegeling van mijn hoofd en net aan de zijkant zak ik een puntje van mijne bike da recht op mij afgevlogen kwam, en daardoor had ik direct de reactie van weg te rollen, anders had ik hem op mijne rug gekregen omdat de helm dan net op dat puntje van de weerspiegeling zat en wss gebroken dan want nadat die bike op die plaatst de grond raakte is hij nog 15 meter verder gevlogen en gestuiterd.

Nu was ik er vanafgekomen met een schaafwond aan mijne arm en aan mijn heup. De bike heb ik nog wat kunnen fixen, maar dan toch thuisgelaten nadat er kort daarna iets uit mijne trapas wegvloog, dan de zomer doorgedaan met de ex-bike van mijne nonkel (gazelle) en wegens metaalmoeheid van dat kader mijne scott gekocht.

Over gordel in de auto kan ik ook een ding zeggen, 2 collega's van mijne pa hebben op de autostrade eens een botsing met ne spookrijder die heel snel reed (zelfmoordpoging) gehad, ene had zijne gordel aan, de andere niet, de auto was met die crash volledig dichtgeplooid, die met de gordel bleef tijdens de botsing in de auto en was letterijk spijs na die botsing, de andere zonder gordel is door de voorruit gevlogen en een gebroken arm, been, gescheurde lip en wat schaafwonden aan overgehouden. Is de gordel dan altijd veilig???
Johan Degraeve
Mountainbiker
Berichten: 216
Lid geworden op: za 28 dec 2002 23:35
Rijdt met: Van Nicholas Zion

Bericht door Johan Degraeve »

Drie weken gelden draaide een auto linksaf zonder mij voorrang te geven. Ik gooide alles dicht, ging over kop en botste met mijn hoofd tegen die auto. Buil in de auto, helm gebarsten. Ik heb mij twee dagen duizelig gevoeld maar niets ernstigs.
Van Cot
Mountainbiker
Berichten: 1045
Lid geworden op: za 20 mar 2004 01:34
Rijdt met: Scott Scale 40 2005 (met 2006 kader) & Granville mudbike +scott YZ2 die verkocht word

Bericht door Van Cot »

zo zie je maar, de ene keer is een helm/gordel goed de andere keer niet
Plaats reactie