MTB helmen wat vinden jullie hiervan?
Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
D'r kan een wesp in vliegen en in uw koppeke steken omdat em kwaadviperke schreef:nie akkoord
een helmke is altijd goed volgens mij, het zal nooit een nadeel hebben, bij een gordel kan je vb in je auto blijve zitten zodat je klem raakt, met een helm kan je volgens mij nix van nadeel oplopen.
grz
is dat em niet direct eruit kan... Da's toch wel een nadeel niewaar?
-
- Mountainbiker
- Berichten: 1045
- Lid geworden op: za 20 mar 2004 01:34
- Rijdt met: Scott Scale 40 2005 (met 2006 kader) & Granville mudbike +scott YZ2 die verkocht word
over de prijs van een helm, ik heb mij vandaag is ne nieuwe aangeschaft, de andere is al 9 jaar, wel goed desin en gestroomlijnd enzo, maar veel te weinig verluchting en wat aan de zware kant. Nu heb ik gisteren in de makro een racehelm voor 25€ gekocht, het CE keuringsmerk staat erin, alles zeer goed in orde enkel geen crashgarantie. de kleuren zijn geel-grijs-zwart of blauw-grijs-zwart. Om eens van desin te veranderen rijd ik nu met ne gele, de blauwe die ik had paste wel beter bij mijne bike maarja
Bericht door Gast »
jump van 5meter hoogVan Cot schreef:ik ben ene keer blij geweest dat ik hem niet ophad, was met mijne vorige bike die uiteenvloog tijdens een jump van 5 meter hoog, ik ben toen tege volle snelheid tege de grond gegaan, in de vlugt me zo gelegd dat ik op mijne buik kon schuiven, en toen ik op de grond lag lagen mijne kilometric recht voor mij en daarin zag ik een weerspiegeling van mijn hoofd en net aan de zijkant zak ik een puntje van mijne bike da recht op mij afgevlogen kwam, en daardoor had ik direct de reactie van weg te rollen, anders had ik hem op mijne rug gekregen omdat de helm dan net op dat puntje van de weerspiegeling zat en wss gebroken dan want nadat die bike op die plaatst de grond raakte is hij nog 15 meter verder gevlogen en gestuiterd.
Nu was ik er vanafgekomen met een schaafwond aan mijne arm en aan mijn heup. De bike heb ik nog wat kunnen fixen, maar dan toch thuisgelaten nadat er kort daarna iets uit mijne trapas wegvloog, dan de zomer doorgedaan met de ex-bike van mijne nonkel (gazelle) en wegens metaalmoeheid van dat kader mijne scott gekocht.
Over gordel in de auto kan ik ook een ding zeggen, 2 collega's van mijne pa hebben op de autostrade eens een botsing met ne spookrijder die heel snel reed (zelfmoordpoging) gehad, ene had zijne gordel aan, de andere niet, de auto was met die crash volledig dichtgeplooid, die met de gordel bleef tijdens de botsing in de auto en was letterijk spijs na die botsing, de andere zonder gordel is door de voorruit gevlogen en een gebroken arm, been, gescheurde lip en wat schaafwonden aan overgehouden. Is de gordel dan altijd veilig???
dan nog eens ooit tegen ergens in de 80km/h op vlakke baan gevlamd
hier komt superman
-
- Mountainbiker
- Berichten: 1045
- Lid geworden op: za 20 mar 2004 01:34
- Rijdt met: Scott Scale 40 2005 (met 2006 kader) & Granville mudbike +scott YZ2 die verkocht word
hmm met een plank vlieg je al vrij hoog, niet ver, natuurlijk wel bij de landing. Maar had mistypt was een 3 meter, is wel nog veel, maar içk had daar een enorme aanloop, en die bike had hogere verzetten. Maar met die onozel weddenschappen doen ik nu niemeer mee, das juist hetzelfda als is ne keer met lopen, 1/4de van een piste op iemand goedlopen en als je er voorbij was achteruit beginnen lopen.
maar die 80: een goede slipstream kan veel doen, als die wagen waar ik inhong veel te snel ging pakweg 120 op gewone baan, maar die is aan het optrekken en jij komt in die slipstream terecht als je zo rond de 50 aan het trappen bent mooet het volgens mij mogenlijk zijn om zonder harder te trappen tot een pieksnelheid van 80 gezogen te worden. Ik spreek over pieksnelheid, die kan maar een seconde of minderlang geweest zijn.
Maar om ontopic te blijven, met die post die ik hier eerder had, een keer ben ik blij geweest zonder helm, maar ik denk niet dat er ooitin mijn leven een tweede keer zal komen dat ik blij ben geweest zonder.
maar die 80: een goede slipstream kan veel doen, als die wagen waar ik inhong veel te snel ging pakweg 120 op gewone baan, maar die is aan het optrekken en jij komt in die slipstream terecht als je zo rond de 50 aan het trappen bent mooet het volgens mij mogenlijk zijn om zonder harder te trappen tot een pieksnelheid van 80 gezogen te worden. Ik spreek over pieksnelheid, die kan maar een seconde of minderlang geweest zijn.
Maar om ontopic te blijven, met die post die ik hier eerder had, een keer ben ik blij geweest zonder helm, maar ik denk niet dat er ooitin mijn leven een tweede keer zal komen dat ik blij ben geweest zonder.
Iemand bij mij hier in de straat is zondag zwaar ten val gekomen met zijne koersvelo.
Heeft langs het kanaal een eend in of voor zijn voorwiel gehad en over de kop gegaan.
Word nu 7 dagen in kunstmatige coma gehouden en nu word het afwachten of hij deze doorkomt, waarna als dat het geval is de vrees bestaat op blijvend hersenletsel.
En ja hij droeg zijn helm, anders was zijn leven misschien al ten einde.
Ik wil maar zeggen een helm geeft geen garantie dat het altijd vlekkeloos afloopt, maar hij is toch niet te missen.
Heeft langs het kanaal een eend in of voor zijn voorwiel gehad en over de kop gegaan.
Word nu 7 dagen in kunstmatige coma gehouden en nu word het afwachten of hij deze doorkomt, waarna als dat het geval is de vrees bestaat op blijvend hersenletsel.
En ja hij droeg zijn helm, anders was zijn leven misschien al ten einde.
Ik wil maar zeggen een helm geeft geen garantie dat het altijd vlekkeloos afloopt, maar hij is toch niet te missen.