MTB helmen wat vinden jullie hiervan?

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
Gebruikersavatar
ka.dee
Management
Berichten: 1495
Lid geworden op: di 19 feb 2002 02:00
Rijdt met: Rider Expert

Bericht door ka.dee »

b.i.k.e.r. schreef:... Ook naar kledij gaan zien van "Agu", niet goedkoop. Thermovest + lange broek = 240 euro. Is er goedkoper te vinden?
De Mountainbike.be wintertenue 105 euro :wink:
neok v
Mountainbiker
Berichten: 30
Lid geworden op: za 10 dec 2005 18:20

Bericht door neok v »

ik heb nu ook besloten om toch maar een helm te kopen..

ik zou het liefst zo'n skate/bmx helm aanschaffen omdat die
1.goedkoop zijn (€30-40)
2.evenveel bescherming bieden als xc-helmen?
3.prachtige looks hebben (mijn mening :P )
4.later zeer geschikt als ik zou overschakelen op dirts/freeride/bmx

ik zou hem niet altijd aan doen, valt te zien hoe het aanvoelt...ik zou hem zeker gebruiken als ik wat sprongen/wheely's enzo ga oefenen en op TT's,
solo tochten valt dus nog te zien.

-zijn zo'n soort helmen ook een beetje geschikt om TT's mee te rijden of kom je echt te kort op vlak van ventilatie (zoja, waarom zijn er dan geen tekorten bij het freeride/dirt rijden) ?

-hoe zit het met de veiligheid, klopt het als ik denk dat je hoofd meer bedekt is dan gewone xc-helmen en dus iets veiliger zijn ?

ik zou gaan voor de bell faction, laser one of eventueel de giro flak (release februari 2006)

alvast bedankt =D> ,
koen
Gebruikersavatar
daelman
Mountainbiker
Berichten: 3758
Lid geworden op: vr 14 okt 2005 21:32
Rijdt met: isaac impact
Contacteer:

Bericht door daelman »

een freeride of dirt rit duurt meestal geen 1.5uur.
een tt kom je toch gauw aan 1.5uur biken denkik, zonder de pot af te zetten. bij dirt en freeride ben je moe, ga je even aan de kant staan je helm af, naar de rest kijken en dan jij terug. qua verluchting dan hé ^_^
Rolla
Mountainbiker
Berichten: 555
Lid geworden op: di 27 apr 2004 19:54
Rijdt met: 2019 Merida Big Nine 700
Contacteer:

Bericht door Rolla »

neok v schreef:,
...solo tochten valt dus nog te zien.

-
Op solo tochten kunt ge niet vallen :roll: ??? Mja, ik zou toch 2 keer nadenken zenne...

Zoals Ghost Rides on al zei, je gaat met een dirt/freeride helm serieus te kort komen qua ventilatie op TT's, zeker bij warmer weer.

Welke per definitie het veiligst is ??? Geen idee, maar er zal wel een reden zijn waarom er per dicipline principieel een specifiek type helm bestaat. Waarom geen goedkope helm specifiek voor TT's te rijden ?
Al was het maar eentje van bij Decathlon, bijvoorbeeld.

Trouwens, eerst een helm kiezen die goed zit, dan naar de prijs kijken.
Goede koop hoeft geen dure koop te zijn.

Suc6 !

Rolla.
neok v
Mountainbiker
Berichten: 30
Lid geworden op: za 10 dec 2005 18:20

Bericht door neok v »

Rolla schreef:
neok v schreef:,
...solo tochten valt dus nog te zien.

-
Op solo tochten kunt ge niet vallen :roll: ??? Mja, ik zou toch 2 keer nadenken zenne...

Zoals Ghost Rides on al zei, je gaat met een dirt/freeride helm serieus te kort komen qua ventilatie op TT's, zeker bij warmer weer.

Welke per definitie het veiligst is ??? Geen idee, maar er zal wel een reden zijn waarom er per dicipline principieel een specifiek type helm bestaat. Waarom geen goedkope helm specifiek voor TT's te rijden ?
Al was het maar eentje van bij Decathlon, bijvoorbeeld.

Trouwens, eerst een helm kiezen die goed zit, dan naar de prijs kijken.
Goede koop hoeft geen dure koop te zijn.

Suc6 !

Rolla.
je hebt mij toch niet horen zeggen dat je op solo-tochten niet kan vallen ?? [-X
ik zei alleen dat niet zeker ben of ik dan wel een helm zal dragen (omdat de kans op vallen een heel klein beetje minder is, nadeel is wel dat je alleen bent dan..).

je wordt hier op het forum al vlug als een halve zot gezien als je zonder hem rijdt...(en terecht mss) maar ik zie zoveel mtb's rijden die geen helm op hebben, dus blijkbaar zitten de met-helm-rijders dan allemaal hier geconcentreerd :lol:

ok ik zal er dan nog eens over nadenken of ik toch niet voor een gewone helm ga, bedankt voor de info !

koen
vonk
Mountainbiker
Berichten: 28
Lid geworden op: ma 18 jul 2005 18:11
Rijdt met: AE Traverse 560

Bericht door vonk »

Dave_it schreef:Kent iemand verdeler GIRO helmen, op zoek nr nieuwe helm (oude helm kennis gemaakt met het wiel van m'n autootje #-o ) Vind nieuwe helm van 'GIRO (XEN)2006' echt wel een magnifieke helm. En zijn deze al verkrijgbaar? Mercikes
Liefst omgeving Limburg
Kijk eens bij http://www.janssenfietsplezier.be/ :-D
Ligt in Genk, nog maar paar keer geweest, klein winkeltje maar zeer veel keuze.
Gebruikersavatar
Dave_it
Mountainbiker
Berichten: 23
Lid geworden op: vr 07 okt 2005 15:42
Rijdt met: Ridley shark LX

Bericht door Dave_it »

vonk schreef:
Dave_it schreef:Kent iemand verdeler GIRO helmen, op zoek nr nieuwe helm (oude helm kennis gemaakt met het wiel van m'n autootje #-o ) Vind nieuwe helm van 'GIRO (XEN)2006' echt wel een magnifieke helm. En zijn deze al verkrijgbaar? Mercikes
Liefst omgeving Limburg
Kijk eens bij http://www.janssenfietsplezier.be/ :-D
Ligt in Genk, nog maar paar keer geweest, klein winkeltje maar zeer veel keuze.
Ja, ben sinds een paar weken al in het bezit van deze helm, en heb hem idd bij 'Janssen' gehaald :-D , de rest van al mijn mtb- attributen komen vandaar! Toch ne merci =D>
Plaats reactie