MTB helmen wat vinden jullie hiervan?

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
Gebruikersavatar
stivo
Mountainbiker
Berichten: 196
Lid geworden op: ma 03 nov 2003 21:10
Rijdt met: 2007 Rocky mountain element 70 + Tomac Taos 2005
Contacteer:

Bericht door stivo »

Je moet zelf de keuze maar maken wat je het voordeligst vind...
85 euro voor een goede helm of de rekening van een hospitaalbezoek..
het vraagt gewoon een beetje gezond verstand denk ik :roll:
zelfs mijn avatar draagt een helm :lol:
Gebruikersavatar
biker84
Mountainbiker
Berichten: 242
Lid geworden op: wo 21 jan 2004 21:15
Rijdt met: cube ltd team 06

Bericht door biker84 »

mercie voor de reactie op mijn vraag zal eens langsgaan bij coenen in elen daar komt tenslotte ook mijn mtb vandaan !!


greetz...
Gebruikersavatar
Brainjumper
Mountainbiker
Berichten: 258
Lid geworden op: vr 07 feb 2003 22:11
Rijdt met: SPEC. FSR XC

Bericht door Brainjumper »

Idd. kan het nooit genoeg gezegd worden : Draag ALTIJD een helm tijdens het biken en ik kan het weten na mijn pechjaar 2003, waarin ik mijn leven 2 keer te danken heb aan die hoofdbescherming.
Alle helmen met CE keurmerk voldoen in principe.
De hogere prijs wordt meestal veroorzaakt door lager gewicht, meer ventilatieopeningen, volledig bedekt met schaal en meestal middels inmolded procédé.
Gebruikersavatar
Evil Mogwai
Mountainbiker
Berichten: 196
Lid geworden op: do 12 dec 2002 01:44
Rijdt met: Allemaal beestjes!

Bericht door Evil Mogwai »

Basisuitrusting nr 1! Het is zeker geen verloren geld, en als je hem op het eind van je carrière nooit nodig hebt gehad, mag je je gelukkig prijzen. Bij aankoop vooral opletten dat het achterhoofd voldoende beschermd is en dat ie perfect past. Je leven is toch wel meer waard dan een paar duizend frang zeker??? Er zitten er hier genoeg op 't forum die je een paar leuke fototjes van hun helm kunnen tonen. En ze kunnen dat nog omdat ze hem altijd dragen.
Gebruikersavatar
biker84
Mountainbiker
Berichten: 242
Lid geworden op: wo 21 jan 2004 21:15
Rijdt met: cube ltd team 06

met a tomo

Bericht door biker84 »

ik ben juist bij de fietsenwinkel geweest om prijs te vragen voor een helm!
Hij had de Met A-tomo voor 51 euro!
is dit een goede helm voor op de mtb?

alvast bedankt...
Gebruikersavatar
fiete R-vrouw2
Mountainbiker
Berichten: 199
Lid geworden op: di 10 feb 2004 11:00
Rijdt met: bossue sport/magura hs33/manitou axel

Bericht door fiete R-vrouw2 »

ne helm is nie overbodig !!
ik kocht zelf ene in de decathlon van oktos redelijk gekent maar dikken brol hij zat nie goe wa wil je voor 24€ maar ik dacht dat een helm ...en helm was toen schafte ik me een giro aan voor de democratische prijs van 55€ hij is mooi en wat het belangrijkste is hij zit goe op mijn koppeke :wink:
dus nie meer twijfelen koop u ne helm want waar kost een ziekenhuiskamer u maar 55€???????????
DOEN!!!!!!!!!!!!
Gebruikersavatar
Yakke
Mountainbiker
Berichten: 1540
Lid geworden op: za 09 mar 2002 02:00
Rijdt met: ne goeie!
Contacteer:

Bericht door Yakke »

@fiete R-vrouw2: Ik heb net hetzelfde voorgehad: in Decathlon een Oktos gekocht (in aanbieding voor ongeveer 30 €), maar die paste dus langs geen kanten op mijn hoofd. Een half jaar geleden dan een specialized helm van 100 € gekocht, en die past echt stukken beter, en ziet er ook een pak beter uit.
Mijn huidige helm draag ik graag, maar mijn vorige droeg ik eerder met tegenzin.
Het is dus heel belangrijk dat een helm goed past en er goed uit ziet, want dan heb je nu eenmaal meer zin hem te dragen.
Tiles02
Mountainbiker
Berichten: 384
Lid geworden op: vr 18 jul 2003 12:16
Rijdt met: Rotwild

Bericht door Tiles02 »

dat heb ik nu ook, zal ne keer moeten zien voor ne nieuwen helm, ik voel me er gewoon nie goe bij met dien die ik nu heb.
Gebruikersavatar
fiete R-vrouw2
Mountainbiker
Berichten: 199
Lid geworden op: di 10 feb 2004 11:00
Rijdt met: bossue sport/magura hs33/manitou axel

Bericht door fiete R-vrouw2 »

we gingen gisteren langs bij fietszaak mennet in ploegsteert amai zeg ik was curieus naar de prijzen ......ja santééé 150€ 200€ zijn ze nu helemaal gek geworden en ze waren nie om aan te zien de helmen ik denk dat mijn oma haar soepkom schoner oogt!!!!!!
ik blijf bij mijn giro van 55€ ben er zééeeeeeér content van!!!!!!


=P~ meirhaeghe rules =P~
Gebruikersavatar
schets
Mountainbiker
Berichten: 123
Lid geworden op: do 05 feb 2004 23:12

Bericht door schets »

ik rij elke dag met de fiets naar mijn werk . en 8 op de 10 mensen die ik zie rijden draagt en helm ,voor mij mochten ze da direkt verplichten ik voel me totaal niet zeker als ik hem niet op heb maak er en gewoonte van zoals je auto gordel hier ondervind ik ook geen last van en het kan mense levens redde !!!!!!!!!!!!!!!!!!
Plaats reactie