Op zoek naar de gepaste koesrschoenen

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
Plaats reactie
Gast

Op zoek naar de gepaste koesrschoenen

Bericht door Gast »

Jupse,

ik ben op zoek naar een nieuw paar koerschoenen tegen de prijs van een 100 a 125 euro max.
Wie kan me een deftig paar aanraden voor deze prijs?
De pedalen dat ik gebruik zijn spd.

Ps: Bestaan er geen schoenen voor koers waar tappen op gedraaid kunnen worden voor dan te gebruiken voor mtb?


Tx

roady :bounce:
Gebruikersavatar
Dzjowie
Mountainbiker
Berichten: 1002
Lid geworden op: vr 27 dec 2002 15:28
Rijdt met: Specialized - Radon

Bericht door Dzjowie »

Als ge mtb-pedalen gebruikt op uwe koersfiets, en ge rijdt ook mtb, dan zie ik absoluut niet in waarom dat ge speciaal voor de koersfiets aparte schoenen nodig hebt (nog los van het feit dat de spd en spd-r systemen niet compatibel zijn).

Da's een beetje uw eigen portemonnee den duvel aandoen vind ik. Lekker stijf mtb-schoentje met carbon zool voldoet al meer dan genoeg (bij shimano is bij sommige modellen het enige verschil dat het koersmodel een vlakke zool heeft, maar dat voelt ge niet als ge rijdt hoor :roll: )
JeF GT
Mountainbiker
Berichten: 660
Lid geworden op: ma 18 mar 2002 02:00
Rijdt met: GT Zaskar

Bericht door JeF GT »

Ik rij ook met de Shimano Carbon's op mijn koersfiets... Het enige voordeel dat de wegversie heeft is zijn lagere gewicht. Voor de rest voel je alvast geen verschil.

Een carbonzool lijkt me essentieel. Bij bike-discount staat de SH-R 151 momenteel tegen 129,90€. En de SH-R 150 tegen 99,00€... KOPEN!!! zou ik van de laatste zeggen.
Gebruikersavatar
Yakke
Mountainbiker
Berichten: 1540
Lid geworden op: za 09 mar 2002 02:00
Rijdt met: ne goeie!
Contacteer:

Bericht door Yakke »

Ik rij ook met mijn MTB-schoenen op de racefiets.
Gast

Bericht door Gast »

heeft bike discount een website ??

Ik heb hier nog een paar gevonden voor een redelijke prijs.
http://www.bikegear.be/shop/catalog/pro ... cts_id/626

Commentaren op die schoen??
JeF GT
Mountainbiker
Berichten: 660
Lid geworden op: ma 18 mar 2002 02:00
Rijdt met: GT Zaskar

Bericht door JeF GT »

mieke
Mountainbiker
Berichten: 90
Lid geworden op: di 23 dec 2003 16:27

Bericht door mieke »

De schoenen van Gaerne zien er voor race en MTB exact hetzelfde uit. Het verschil is dat de zool anders is (gladde zool voor race en profielzool met verzonken plaatje voor MTB) Op de MTB versie kan je eveneens, indien gewenst, vooraan 2 stalen noppen inschroeien.
Ook ik rij altijd met een spd(mtb)zool, zowel MTB als race.
Plaats reactie