Klantvriendelijkheid ? ...yeah right

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
Gebruikersavatar
Qube
Mountainbiker
Berichten: 940
Lid geworden op: wo 29 okt 2003 12:31

Bericht door Qube »

mis tis de fietsmaker die voor het grootste gedeelte bepaald hoeveel die kosten
Dan zijn het dikke dommerikken om voor bijna alles 20% meer te vragen :lol: . Als de crossmaxen bij mijn 'klantvriendelijke en hardwerkende" vlomaker ook 450 euro kosten dan koop ik die daar direct. Hmmmm, denk je echt dat ze dat zelf niet door hebben? Volgens mij krijgen ze het gewoon niet aan die prijs. wat ik trouwens schandalig vind. Beter 10 per dag verkopen aan 5% dan 1 op de week aan 20%?
Laatst gewijzigd door Qube op za 24 jan 2004 19:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Gast

Bericht door Gast »

tegen u valt gewoon niet te klappen
zou eens willen dat ze uw baan opzeggen wegens kostenbesparing
dan zul je wel anders piepen denk als je al gaat werken
denk je dat de gewone fietsmaker geen onkosten heeft?
en die kunnen geen btw carroesel opzetten zoals sommige grote winkels
Gebruikersavatar
Qube
Mountainbiker
Berichten: 940
Lid geworden op: wo 29 okt 2003 12:31

Bericht door Qube »

tegen u valt gewoon niet te klappen
Ow jong, k'mag mijn mening hier toch ook nog zeggen hé. Of mis ik het doel van een forum. Gij begint hier al over btw-carroesellen, tsssss :roll:

Ik wil maar gewoon zeggen......Vaneyk kan ze waarschijnlijk krijgen aan een betere (véél lagere prijs) dan vloboer X. Stel nu alweer die X-maxen, die kosten pfff 460 euro bij vaneyck? en soms 600 euro Bij X. waarom zou ik dan (want tis nog altijd slechte economische tijd, voor de werkmens dan toch) als prijsbewuste mens niet bij VE kopen? Om dan direct te zeggen dat ik (wij) de kleine vloboer de kop indrukken????? Dan ligt de fout eerder bij de vetegenwoordigers/systeem/fabrikant. Ik zie géén enkele reden om een produkt ergens 150 euro duurder te betalen? Ook al zou ik héél graag alles hier bij Jo de vélo hier op den hoek kopen.

Dagelijks moet ik op mijn werk beslissen wat we kopen. Als ik beslis om ergens 150 euro méér te betalen omdat het nen kleine leverancier is, vriendelijk zijn etc....tja dan lopen de kosten onnodig te hoog op, zoiets kan ik niet verantwoorden. (gevolg: kosten besparen, vlieg ik mischien nog buiten). ik spreek niet over een paar euro's hoor. Maar als de bedagen gigantisch verschillen....Soms win je soms verlies je.

Als de kleine Vloboer dan toch zelf die prijzen in de hand heeft , dan blijf ik bij mijn standpunt. Je lokt klanten met prijzen tegenwoordig. Je kunt beter wat minder winstpercentage voor ogen zien en wat meer verkoopsaantallen dan omgekeerd (althans nu toch)
Gast

Bericht door Gast »

je kan normaal bij bijna elke fietsmaker waar je wat goede klant bent die cross maxen hebben voor een goei 500€ de richtprijs is niet altijd de verkoopprijs maar aan de prijs van VE kunnen ze gewoon niet aan
en als iedereen bij VE gaat lopen dan zullen ze nooit hun opgelegde afname van wielen halen om die dan tegen een schappelijk prijs te kunnen levern
ik geef liever bv 50€ meer uit om daarna op een goede service te kunnen rekenen door kun je bij sommige grootwarenhuisvelowinkels wel heen fluiten ne idem voor de vriendelijkheid
ga maar een met uwe mtb om een zaterdag om 2h naarbv VE om bv uw versnellingen at te stellen om de zondag een tt te kunnen doen
niet iedereen is even handig om dit zelf te doen
denk dat ze bij VE u rap zullen atwoorden dat dit niet mogelijk is
en het topic ging niet over de prijzen maar over hun klantvriendelijkheid
einde mijn discutie
Gebruikersavatar
Qube
Mountainbiker
Berichten: 940
Lid geworden op: wo 29 okt 2003 12:31

Bericht door Qube »

Ge hebt gelijk....Het is een verhouding tussen Prijs/service dat je zelf moet uitmaken hoeveel je dat wilt zien. Maar niet iedereen koopt genoeg bij de lokale fietsboer om van een deftige percentage te genieten hé :cry: (ik dus ook niet). Aangezien ik alles zelf plaats/monteer/repareer koop ik aan de laagste prijzen.

Alsook hier einde discussie, dit gaat idd over de klantvriendelijkheid (sorry was het ff vergeten). En Ve scoort 1/10, ze hebben met wel aan het lachen gekregen met dat bordje in het midden. :D
Gast

Bericht door Gast »

@jurgen no hard feeling zene maar ik zeg(schrijf) wat er op mijne lever ligt
ik koop ook bepaalde onderdelen in duitsland en mijne fietsmaker weet dat maar dat zijn dingen die hij nogal moeilijk kan vastkrijgen --> lang wachten ivm met bestellingen enzo
Gebruikersavatar
Qube
Mountainbiker
Berichten: 940
Lid geworden op: wo 29 okt 2003 12:31

Bericht door Qube »

no hard feeling zene maar ik zeg(schrijf) wat er op mijne lever ligt
idem :wink:

Maareuh, ik besef wel hoor dat niet leuk moet zijn voor die hardwerkende vloboer. K'stond zo eens bij éne die had blijkbaar nog nooit van de prijzen in duitsland gehoord. Sommge prijzen lagen lager dan zijn inkoopprijzen. Dat is niet leuk natuurlijk voor diene mens.

Het zou véél beter/eerlijker zijn zoals bij het gereedschapsmerk "FACOM" (door sommige hier wel gekend). Wel, die werken tot zover ik weet met vaste prijzen. Dus koop je bij A of B, geen paniek nooit teveel betaald, overal hetzelfde. Dan ligt het dus volledig aan de verdeler zelf. Strijden met gelijke wapens noemen ze dat. Zo zou ik het nog wel willen zien. En dan zal VE er wel rap uit liggen.
Plaats reactie