Klantvriendelijkheid ? ...yeah right

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
Fluffy
Mountainbiker
Berichten: 578
Lid geworden op: do 31 jul 2003 10:28

Bericht door Fluffy »

Quadrifoglio schreef:
Fluffy schreef:En bij Van Eyck werken? Ik heb er al over nagedacht...
't is de moment hé. Ze zoeken medewerkers voor hun webshop: http://www.bikegear.be/shop/catalog/index.php
Correctie: ze zoeken een medewerker, geen medewerkers... want ze hebben er al ene... :wink:
Jack77
Mountainbiker
Berichten: 1571
Lid geworden op: vr 14 nov 2003 13:43

Bericht door Jack77 »

falconer schreef:Als je handel drijft dan weet je dat je heden ten dage (if you want to survive) je klanten moet soigneren (de ene is al veeleisender dan de andere). Als je dit niet doet ,dan moet je op prijs verkopen.
Dit zijn de enige 2 mogelijkheden en dat geldt op alle niveaus van de veloboer zijn commerce tot B2B. Anders ben je een vogel voor de kat.
De tijd van "alleen" op de markt te zijn is al lang voorbij.

btw:B2B is nie bike 2 build ,hé
Het spijtige is alleen dat diegenen die hun klanten soigneren soms astronomische prijzen vragen en "elitewinkels" worden, terwijl dat diegenen die op prijs spelen veel volk aantrekken en zichzelf daardoor "de grote jan" vinden. Wat niet echt geweldig is voor de dikte van hunne nek en bijgevolg ook op voor de manier waarop ge daar als klant behandeld wordt... soms gedragen ze zich bijna als nen BV die moet aanbeden worden... klein kinderen, ja.

Na enkele ervaringen zoals in den openingspost en service-gezever in verschillende winkels - vooral toen ik als student er stevig op moest letten -, koop ik nu doorgaans enkel nog klein prullen in van die discounters (dingen waar ge relatief weinig vodden mee kunt hebben). Voor de rest ga ik naar winkels die wel IETS duurder zijn, maar waar (echte) service (zonder tierlantijntjes) nog iets betekent. OK, dat kost mij geld, maar daar kan ik met een geruster hart iets kopen en die mensen moeten ook deftig kunnen leven, hé. (Ge moet trouwens realistisch zijn, een deel van die meerprijs komt ook omdat zij niet zo'n lage aankoopprijzen hebben gezien ze minder hoeveelheid draaien. Ze worden dus niet automatisch "rijk".)

Dat betekent ook dat ik mij minder kan permitteren en mij dus moet inhouden, in plaats van alles te "willen hebben". Da's lang niet altijd plezant. Als ik dan iets koop, is het natuurlijk wel dubbeldik plezier omdat ik er echt naar uitgekeken heb :)

Realiseert u ook maar eens dat door bij onbeschofte zakken te kopen ge tegelijkertijd ook goedmenende, hardwerkende, klantvriendelijke fietsenboeren langzaam de grond in boort... En dat als alles op de prijs gespeeld zou worden, uwen job misschien ook wel eens weggerationaliseerd wordt om kosten te drukken...

Goeie, klantvriendelijke vakmensen met schappelijke prijzen rulen!!!

P.S.: Admin's, misschien zou dit beter onder een andere categorie staan?
Willempie
Mountainbiker
Berichten: 46
Lid geworden op: do 21 aug 2003 16:58
Rijdt met: bulls comp 4.5 lxt marzocchi mx pro

Bericht door Willempie »

t moet gewoon van 2 kanten komen,als bediende moet je minstens een beetje vriendelijk zijn en uitleg kunnen geven over uw producten.ok als het druk is,maar dan iets minder uitgebreid.elke klant verdiend dezelfde
service!maar als je als klant in de rij staat is het toch normaal als je je beurt afwacht,als je zelf eens een probleem heb wil je ook je verder geholpen worden ookal staat er 8 man achter u...ik heb zelf 4.5 jaar in een videotheek gewerkt en voor mij gold wie vriendelijk en een beetje geduldig was werd even vriendelijk en geduldig gehoord en geholpen.maar ongeduldige/onbeschofte klanten mochten voor mijn part op een ander gaan(en ja ik heb er op die tijd een stuk 20 ambetanterikken geblokkeerd en niet altijd even vriendelijk de deur gewezen)dus...zie eerste 5 woorden.grtz
Jack77
Mountainbiker
Berichten: 1571
Lid geworden op: vr 14 nov 2003 13:43

Bericht door Jack77 »

Willempie schreef:t moet gewoon van 2 kanten komen
Volledig mee eens, Willempie. Heb zelf ook klantensupport gedaan voor nen internet-provider met VEEL ontevreden klanten en weet hoe lastig dat kan zijn. Omgangsregels zijn d'er niet voor niks... en idd ook voor de klanten.
Gebruikersavatar
stivo
Mountainbiker
Berichten: 196
Lid geworden op: ma 03 nov 2003 21:10
Rijdt met: 2007 Rocky mountain element 70 + Tomac Taos 2005
Contacteer:

Bericht door stivo »

Jack77 schreef:
Realiseert u ook maar eens dat door bij onbeschofte zakken te kopen ge tegelijkertijd ook goedmenende, hardwerkende, klantvriendelijke fietsenboeren langzaam de grond in boort... En dat als alles op de prijs gespeeld zou worden, uwen job misschien ook wel eens weggerationaliseerd wordt om kosten te drukken...
Knap geformuleerd en ook helemaal mijn standpunt..... :wink:
Fluffy
Mountainbiker
Berichten: 578
Lid geworden op: do 31 jul 2003 10:28

Bericht door Fluffy »

Willempie schreef:t moet gewoon van 2 kanten komen,als bediende moet je minstens een beetje vriendelijk zijn en uitleg kunnen geven over uw producten.ok als het druk is,maar dan iets minder uitgebreid.elke klant verdiend dezelfde
service!maar als je als klant in de rij staat is het toch normaal als je je beurt afwacht,als je zelf eens een probleem heb wil je ook je verder geholpen worden ookal staat er 8 man achter u...ik heb zelf 4.5 jaar in een videotheek gewerkt en voor mij gold wie vriendelijk en een beetje geduldig was werd even vriendelijk en geduldig gehoord en geholpen.maar ongeduldige/onbeschofte klanten mochten voor mijn part op een ander gaan(en ja ik heb er op die tijd een stuk 20 ambetanterikken geblokkeerd en niet altijd even vriendelijk de deur gewezen)dus...zie eerste 5 woorden.grtz
Volledig mee eens!!
Gebruikersavatar
Celtic Curt
Mountainbiker
Berichten: 12
Lid geworden op: zo 27 jul 2003 09:42
Rijdt met: Cannondale scalpel 1000

Bericht door Celtic Curt »

Helemaal mee eens maar volledig off toppic :roll:
De vraag luidde origineel als volgt ...Zijn er nog mensen die miserie hebben gehad bij Vaneyck in Aalst ?
Zo te zien ben ik niet de enige :-?

Vriendelijkheid is iets maar onkundde is alweer totaal iets anders he
Gebruikersavatar
Epic
Mountainbiker
Berichten: 544
Lid geworden op: do 07 nov 2002 02:15
Rijdt met: 2002 S-Works - 2003 Stumpjumper

Bericht door Epic »

Wel, ik heb iets gelijkaardigs meegemaakt. Ik belde of ze de Forest Park CDROM hadden (voor imagic), natuurlijk hadden ze die maar bij aankomst kreeg ik de gewone softwarecd toegestopt. Een tijdje ervoor vroeg ik eens wat XTR materiaal en kreeg een grote plastiekzak, gelukkig keek ik erin want die gast stak er XT V-Brakes in - zijn collega's moest hem zeggen dat het "die donkergrijze" dozen waren. Ik wind me nooit meer in die mannen op, ze zijn goedkoop en thats it. Die "grappige" anti-klaagposter heb ik ook al opgemerkt en hopelijk recruteren ze eens wat deftig personeel, ze hebben daar voor zover ik weet maar ene die er iets of wat van kent (plus nog beleefd is ook).
Gebruikersavatar
Qube
Mountainbiker
Berichten: 940
Lid geworden op: wo 29 okt 2003 12:31

Bericht door Qube »

Realiseert u ook maar eens dat door bij onbeschofte zakken te kopen ge tegelijkertijd ook goedmenende, hardwerkende, klantvriendelijke fietsenboeren langzaam de grond in boort... En dat als alles op de prijs gespeeld zou worden, uwen job misschien ook wel eens weggerationaliseerd wordt om kosten te drukken...
Realiseert u ook maar eens dat het nog altijd diene vertegenwoordiger is die bepaald hoeveel die crossmaxen kosten bij vaneyck. Geef me 1 reden waarom ik op eens ander soms 160 euro méér zou betalen??? Daar moet ik (en nog véle andere) al een paar uur deftig voor werken....
Gast

Bericht door Gast »

mis tis de fietsmaker die voor het grootste gedeelte bepaald hoeveel die kosten
dit samen met de hoeveelheid die hij afneemt bij mavic ivm met de kortng die hij dan krijgt als hij veel af neemt
Plaats reactie