Klantvriendelijkheid ? ...yeah right

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
Gebruikersavatar
Bmweke
Mountainbiker
Berichten: 411
Lid geworden op: vr 29 aug 2003 23:42
Rijdt met: Ghost RT Scandium, Look 486 custom

Bericht door Bmweke »

qua prijs alé das toch ni moeilijk
kzal is wa voorbeelden geven :P
Polar S710

Futurum shop 314 €
Van Eyck 246€

Ciclosport HAC4+

Roseversand 239€ (zonder port)
lokale fietsenboer 269€
VE 223€ (zonder port)

Crankbrothers Eggbeater chrome

Barracuda 99€ (nu in promo 85€)
VE 79.99€

En zo blijft dat verder gaan, ik heb zo mijn hele fiets inelkaar gestoken...
En ik hoor er al veel zeggen pffff voor die paar euro's.

Ik heb overtlaatst mijn vloke uitgerekent aan de prijs dat ik betaald heb en dat andere "winkels" vragen,
Laat ons zo zeggen ik heb een paar X-maxen reserve liggen moest ik wille... ( en geen XL's :wink: )

dus als ge dan weet wat ge moet hebben zonder dat ge nog 'iemand' zijn persoonlijke mening wilt.
dan snap ik niet dat er veel mensen aan Van Eyck twijfelen...

Hopelijk lezen ze dat hier krijg ik binnekort misschien nog xtra korting ook :bounce: :bounce: :bounce:

:wink:
Fluffy
Mountainbiker
Berichten: 578
Lid geworden op: do 31 jul 2003 10:28

Bericht door Fluffy »

Bij ons in de winkel houdt men echt de deur voor je open, helpt men je fiets in je koffer te leggen, slaat men een babbeltje met je, enz... Vind ik zelf als verkoper wel plezant, maar als klant heb ik er weinig boodschap aan... Stel me dan altijd de vraag wie dat betaalt... en het antwoord is jammer genoeg de klant zelf... ik dus...

Maar mijn baas staat erop service te bieden... Ergens respecteer ik dat wel, al vrees ik dat zoiets niet kan blijven duren... een bepaald soort klant wil gerust iets meer betalen voor service, maar geen honderden euros meer...

Zeker nu het internet zo vrij toegankelijk is en steeds meer mensen op het net gaan... prijzen worden veel doorzichtiger, produktinfo kan je zelf opzoeken... je hoeft niet eens je deur meer uit...

Vandaar dat ik de toekomst voor de gewone lbs somber inzie...

En om op het onderwerp terug te komen:
Heb ooit eens een setje Claras gekocht bij VE... aan de helft van wat ze ergens anders kosten... de ene hendel was echter kapot (schroefdraad was kapot) en ze hebben direct een ander meegegeven... Had ook eens een cranck die kraakte... op een kwartiertje opgelost...

En had eens een vork die terug geroepen werd van de fabrikant uit... nog steeds niets van gehoord...

Dus zowel positieve als negatieve ervaringen bij VE, maar toch vooral positieve...

Als ik kijk wat voor toeren ik bij andere winkels al tegengekomen ben... amai amai amai...
scottboy
Mountainbiker
Berichten: 78
Lid geworden op: do 18 dec 2003 03:12
Rijdt met: SCOTT COMP RACING
Contacteer:

Bericht door scottboy »

Fluffy schreef:Inderdaad, zo is het... Ik vind het zelf wel cool om met de klanten te staan babbelen... Maar dat kost mijn baas wel 12euro per uur... ..
Dit kost uw baas minstens 25€ per uur of werkt u in't zwart ?
scottboy
Mountainbiker
Berichten: 78
Lid geworden op: do 18 dec 2003 03:12
Rijdt met: SCOTT COMP RACING
Contacteer:

Bericht door scottboy »

Fluffy schreef:... en poets je tanden... hehehee... haat die klanten die uit hun bek stinken en je dan nog een uur lang bezig houden...
Ge zijt goe bezig ! Ooit vindt ge de job van uw leven.......al eens gedacht om bij Van Eyck te gaan werken......hehehee....
Gebruikersavatar
rallymaster
Mountainbiker
Berichten: 189
Lid geworden op: do 10 jul 2003 20:15
Rijdt met: trek 8000 + red bull cc-werks

Bericht door rallymaster »

Voor ik VE kende kocht ik mij bij mijn (ex)fietsenboer 2 hutchinson pythons voor 65 euro. Was ik verbaasd toen ik bij VE die zelfde banden 14,85 het stuk kosten dat is aan minder dan de helft van de prijs.
Fluffy
Mountainbiker
Berichten: 578
Lid geworden op: do 31 jul 2003 10:28

Bericht door Fluffy »

scottboy schreef:
Fluffy schreef:... en poets je tanden... hehehee... haat die klanten die uit hun bek stinken en je dan nog een uur lang bezig houden...
Ge zijt goe bezig ! Ooit vindt ge de job van uw leven.......al eens gedacht om bij Van Eyck te gaan werken......hehehee....
Ik had vroeger al door dat er rare mensen rondlopen, maar 't is maar eens je in een winkel gestaan hebt, dat je ziet hoe erg het is... 2 vrienden van me werken ook in de verkoop en die komen soms ook met straffe verhalen thuis...

Deze week nog begon er iemand over zijn etterende aambeien te praten... zomaar... zonder dat ik erom vroeg...

En bij Van Eyck werken? Ik heb er al over nagedacht...
Gebruikersavatar
Mountainbiker
Berichten: 2031
Lid geworden op: ma 05 mei 2003 13:06
Rijdt met: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic

Bericht door »

qqq
Laatst gewijzigd door op ma 19 jan 2004 12:22, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Mountainbiker
Berichten: 2031
Lid geworden op: ma 05 mei 2003 13:06
Rijdt met: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic

Bericht door »

Fluffy schreef:
scottboy schreef:
Fluffy schreef:... en poets je tanden... hehehee... haat die klanten die uit hun bek stinken en je dan nog een uur lang bezig houden...
Ge zijt goe bezig ! Ooit vindt ge de job van uw leven.......al eens gedacht om bij Van Eyck te gaan werken......hehehee....
Ik had vroeger al door dat er rare mensen rondlopen, maar 't is maar eens je in een winkel gestaan hebt, dat je ziet hoe erg het is... 2 vrienden van me werken ook in de verkoop en die komen soms ook met straffe verhalen thuis...

Deze week nog begon er iemand over zijn etterende aambeien te praten... zomaar... zonder dat ik erom vroeg......
Wilde gok... : gij staat niet op commissie ,dat lees ik zo.En ik merk ook dat het woord 'babbelen' veel terugkomt in uw posts.Verkopen is iets meer dan dat.Tijd kan je besparen door de juiste VRAGEN te stellen en te LUISTEREN.
Fluffy
Mountainbiker
Berichten: 578
Lid geworden op: do 31 jul 2003 10:28

Bericht door Fluffy »

PiggyOffThe Hill schreef: Wilde gok... : gij staat niet op commissie ,dat lees ik zo.En ik merk ook dat het woord 'babbelen' veel terugkomt in uw posts.Verkopen is iets meer dan dat.Tijd kan je besparen door de juiste VRAGEN te stellen en te LUISTEREN.
't Zijn de klanten die willen babbelen hé...

En over die commisie: ik geef de klanten een zo juist mogelijke uitleg, als een produkt mij niet aanstaat, dan zeg ik dat ook... Indien ik wel op commisie zou werken, zou ik dat ook doen, want het zijn de klanten die tevreden zijn die terugkomen...

En ik denk toch dat ik vrij efficiënt werk... Alhoewel er soms moeilijke klanten tussen zitten, lukt het me toch meestal de klant iets te verkopen waar hij ook nog tevreden mee is...
Gebruikersavatar
Quadrifoglio
Mountainbiker
Berichten: 556
Lid geworden op: ma 23 dec 2002 12:23

Bericht door Quadrifoglio »

Fluffy schreef:En bij Van Eyck werken? Ik heb er al over nagedacht...
't is de moment hé. Ze zoeken medewerkers voor hun webshop: http://www.bikegear.be/shop/catalog/index.php
Plaats reactie