Klantvriendelijkheid ? ...yeah right

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
Gebruikersavatar
Falco
Mountainbiker
Berichten: 51
Lid geworden op: zo 05 jan 2003 14:14
Rijdt met: cube reaction race, skareb super,Xmax
Contacteer:

Bericht door Falco »

jurgen_w schreef:de spreuk is:

Heb je haast of ben je ongeduldig laat het ons niet merken, maar laat ons rustig verder werken

stond er gisteren ook met zo'n ogen naar te kijken.

tussen de vorken op d epijler staat er nog zo 1 (weliswaar iets meer te begrijpen, maar toch)

Hou uw kindere aan de hand, dit is hier géén speeltuin.
DAAAAAT IS EMMMM!! ( zou Rik Desaedeleer zeggen)

btw heb je die eerste afgeschreven?? :lol:
Gebruikersavatar
Qube
Mountainbiker
Berichten: 940
Lid geworden op: wo 29 okt 2003 12:31

Bericht door Qube »

btw heb je die eerste afgeschreven??
Nope, maar gisteren stond er weer zo'n lange rij en wat doe je dan, een beetje rondkijken hé. En wat zag ik daar WTF, welke uil zet dat nu op de kassa...kwas er ff nie goe van.

Toeval treft, er stond net iemand voor mij die ze totaal ergeten waren met zijn besteling. Tja, en diene mens begon zo al een beetje te zuchten. Ineens al de die achter diene toog een vies gezicht naar die vent. Ik tik tik op zijne schouder een wees naar dat bord in het midden. :-?

En dan aan de kassa van de kledij...Ze hadden iemand uitgelegd dat hij beter nog stuk kocht dan kreeg hij 1 gratis. Maar hij begreep dat niet want hij sprook Frans. Iemand achter kassa legde het dan uit in't frans. Toen hij verder ging kijken Zei ze:

GVD DOMME KALLE DAK BEN, NU WETEN ZE ALLEMAAL DAK FRANS KAN. SUBIET STAAN ZE IER ALLEMAAL TE ZAGEN.

pffff zoiets zegde toch nie in volle publiek. Alé zad had eigenlijk wel gelijk, ze is een domme kalle. :D
Gebruikersavatar
Bmweke
Mountainbiker
Berichten: 411
Lid geworden op: vr 29 aug 2003 23:42
Rijdt met: Ghost RT Scandium, Look 486 custom

Bericht door Bmweke »

jurgen_w schreef:
btw heb je die eerste afgeschreven??
Nope, maar gisteren stond er weer zo'n lange rij en wat doe je dan, een beetje rondkijken hé. En wat zag ik daar WTF, welke uil zet dat nu op de kassa...kwas er ff nie goe van.

Toeval treft, er stond net iemand voor mij die ze totaal ergeten waren met zijn besteling. Tja, en diene mens begon zo al een beetje te zuchten. Ineens al de die achter diene toog een vies gezicht naar die vent. Ik tik tik op zijne schouder een wees naar dat bord in het midden. :-?

En dan aan de kassa van de kledij...Ze hadden iemand uitgelegd dat hij beter nog stuk kocht dan kreeg hij 1 gratis. Maar hij begreep dat niet want hij sprook Frans. Iemand achter kassa legde het dan uit in't frans. Toen hij verder ging kijken Zei ze:

GVD DOMME KALLE DAK BEN, NU WETEN ZE ALLEMAAL DAK FRANS KAN. SUBIET STAAN ZE IER ALLEMAAL TE ZAGEN.

pffff zoiets zegde toch nie in volle publiek. Alé zad had eigenlijk wel gelijk, ze is een domme kalle. :D
das in de winkel van aalst zekerst...
Gebruikersavatar
GT
Mountainbiker
Berichten: 514
Lid geworden op: wo 12 feb 2003 20:56
Rijdt met: Thompson Grenada Deore XT 9

Bericht door GT »

Ik ken de winkels Van Eyk dus compleet niet e, nog nooit binnen geweest .. al wel veeeel van gehoord en hun site ook eens vluchtig bekeken maar meer niet ... Waarom gaat iedereen naar Van Eyck als ze er allemaal zo dom en onvriendelijk zijn? Zijn ze echt zoooveel goedkoper? Een andere reden kan ik mij niet inbeelden :wink: .
Japs
Mountainbiker
Berichten: 376
Lid geworden op: zo 30 jun 2002 02:00

Bericht door Japs »

Starre voorvork besteld. Op het moment dat ik die ging halen, bleek die duurder te zijn dan eerst gezegd. Ik neem aan dat wanneer je telefonisch contact hebt met de invoerder, ze je wel de exacte prijs kunnen zeggen... Maar goed, ze hadden al de moeite gedaan om te bellen en iets te bestellen.
Gebruikersavatar
Yakke
Mountainbiker
Berichten: 1540
Lid geworden op: za 09 mar 2002 02:00
Rijdt met: ne goeie!
Contacteer:

Bericht door Yakke »

GT schreef:Ik ken de winkels Van Eyk dus compleet niet e, nog nooit binnen geweest .. al wel veeeel van gehoord en hun site ook eens vluchtig bekeken maar meer niet ... Waarom gaat iedereen naar Van Eyck als ze er allemaal zo dom en onvriendelijk zijn? Zijn ze echt zoooveel goedkoper? Een andere reden kan ik mij niet inbeelden :wink: .
Enkel voor de prijs en de ruime keuze.
Fluffy
Mountainbiker
Berichten: 578
Lid geworden op: do 31 jul 2003 10:28

Bericht door Fluffy »

Ik werk momenteel bij een concurrent van Van Eyck, en ik moet zeggen dat ik die spreuk super vind!!

Als het bij ons druk is, schieten de bazen volledig in paniek, crossen ze van hier naar daar, van de ene klant bij de andere (met andere woorden, ze houden iedereen bezig, maar niemand wordt echt geholpen) Ze halen 5 paar schoenen uit, verkopen er 1 van en laten de andere schoenen staan middenin de winkel, alles blijft rondslingeren om de klant zo vlug mogelijk te helpen... stuurpennen blijven rondslingeren en noem maar op... Als ik een ander paar schoenen haal voor de klant, neem ik het paar dat hem niet aan stond direct weer mee... zal altijd eerst de spullen terug leggen, ook al staat daar 10 man te wachten... dat gaat misschien iets trager en lijkt 'op het gemakske' te gaan, maar spaart uiteindelijk veel zoekwerk en opruimwerk uit... ook al komt mijnen baas daar zot van... hehehee...

Sommige klanten beginnen vragen te stellen over prutskes terwijl ze zien dat er 20 klanten achter hen staan te drummen... Sommige klanten brengen hun kinderen mee naar de winkel, maar kijken er niet naar... die snotters gooien helmen en schoenen in het rond, laten kaders van duizenden euros op de grond vallen, enz... En indien zo ne kleine zich verwondt, wie gaat dat betalen?

Sommige klanten komen 5 minuten voor sluitingstijd binnen en houden u nog een uur bezig voor een prulleke te kopen...

Ik vind dat je als zaakvoerder moet durven zeggen tegen uw klanten dat ze voor bepaalde dingen een afspraak moeten maken, en niet zomaar kunnen binnenwippen op een drukke zaterdag, of 5 minuten voor sluitingstijd...

Al vind ik wel dat ze bij Van Eyck soms iets te bot zijn... maar ja... het andere uiterste is ook niet goed zenne (want geloof me, dan staan ze achter uw gat te zagen en zijn ze vriendelijk in uw gezicht...)
Gebruikersavatar
Falco
Mountainbiker
Berichten: 51
Lid geworden op: zo 05 jan 2003 14:14
Rijdt met: cube reaction race, skareb super,Xmax
Contacteer:

Bericht door Falco »

Fluffy schreef:Ik werk momenteel bij een concurrent van Van Eyck, en ik moet zeggen dat ik die spreuk super vind!!

Als het bij ons druk is, schieten de bazen volledig in paniek, crossen ze van hier naar daar, van de ene klant bij de andere (met andere woorden, ze houden iedereen bezig, maar niemand wordt echt geholpen) Ze halen 5 paar schoenen uit, verkopen er 1 van en laten de andere schoenen staan middenin de winkel, alles blijft rondslingeren om de klant zo vlug mogelijk te helpen... stuurpennen blijven rondslingeren en noem maar op... Als ik een ander paar schoenen haal voor de klant, neem ik het paar dat hem niet aan stond direct weer mee... zal altijd eerst de spullen terug leggen, ook al staat daar 10 man te wachten... dat gaat misschien iets trager en lijkt 'op het gemakske' te gaan, maar spaart uiteindelijk veel zoekwerk en opruimwerk uit... ook al komt mijnen baas daar zot van... hehehee...

Sommige klanten beginnen vragen te stellen over prutskes terwijl ze zien dat er 20 klanten achter hen staan te drummen... Sommige klanten brengen hun kinderen mee naar de winkel, maar kijken er niet naar... die snotters gooien helmen en schoenen in het rond, laten kaders van duizenden euros op de grond vallen, enz... En indien zo ne kleine zich verwondt, wie gaat dat betalen?

Sommige klanten komen 5 minuten voor sluitingstijd binnen en houden u nog een uur bezig voor een prulleke te kopen...

Ik vind dat je als zaakvoerder moet durven zeggen tegen uw klanten dat ze voor bepaalde dingen een afspraak moeten maken, en niet zomaar kunnen binnenwippen op een drukke zaterdag, of 5 minuten voor sluitingstijd...

Al vind ik wel dat ze bij Van Eyck soms iets te bot zijn... maar ja... het andere uiterste is ook niet goed zenne (want geloof me, dan staan ze achter uw gat te zagen en zijn ze vriendelijk in uw gezicht...)
Als je handel drijft dan weet je dat je heden ten dage (if you want to survive) je klanten moet soigneren (de ene is al veeleisender dan de andere). Als je dit niet doet ,dan moet je op prijs verkopen.
Dit zijn de enige 2 mogelijkheden en dat geldt op alle niveaus van de veloboer zijn commerce tot B2B. Anders ben je een vogel voor de kat.
De tijd van "alleen" op de markt te zijn is al lang voorbij.


btw:B2B is nie bike 2 build ,hé
Laatst gewijzigd door Falco op zo 18 jan 2004 21:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Fluffy
Mountainbiker
Berichten: 578
Lid geworden op: do 31 jul 2003 10:28

Bericht door Fluffy »

Inderdaad, zo is het... Ik vind het zelf wel cool om met de klanten te staan babbelen... Maar dat kost mijn baas wel 12euro per uur... Iemand die daar aan de kassa staat te twijfelen of hij nu een rood of een blauw stuurlintje gaat kopen, werkt op de zenuwen van de andere klanten én kost mijn baas handenvol geld...

Sommige klanten lijken dat niet te begrijpen...

Bij deze dan ook een oproep: als je naar de winkel gaat, neem een lijstje mee en heb geduld... en als je uitleg wilt, wees dan bereid iets meer te betalen, en ga niet op zaterdag als je op een weekdag kan gaan...(alhoewel niet iedereen vrij is in de week natuurlijk) en wees vriendelijk... en poets je tanden... hehehee... haat die klanten die uit hun bek stinken en je dan nog een uur lang bezig houden...
Gebruikersavatar
mello
Mountainbiker
Berichten: 20
Lid geworden op: di 08 okt 2002 10:05
Rijdt met: Thompson zeus lx- manitou mars super elite
Contacteer:

Bericht door mello »

Toen ikke een jaar geleden begon, kende ik ook nix van alles wa mee mtb hoort. Ene die hebben mij toe goe geholpen mee de keuze van mijn schoene en helm enzo.

en overlaatst ook, toen ik mijne tacx gaan kopen was, ook goeie uiotleg gekregen, wa de verschillen enzo waren.

Dus ik heb er nog geen slechte ervaringen mee.

Greetz
Plaats reactie