sigma pc 1600

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
Gebruikersavatar
bieste
Mountainbiker
Berichten: 613
Lid geworden op: za 07 dec 2002 10:56
Rijdt met: BULLS Coperhead 3 27.5"

sigma pc 1600

Bericht door bieste »

Ik heb me gister zelf een pc 1600 van sigma cadeau gedaan. Deze heeft tal van functies, max/av hartrate, tijd binnen, boven of onder ingestelde zone, calorieverbruik, vetverbranding, hersteltijd, rondeteller. Kortom al wat nodig is voor iem die niet echt aan competitie doet, maar toch een beetje doelgericht wil fietsen.
Heeft er hier nog iem ervaring met sigma, want het is hier precies al polar wat de klok slaat.
Oh ja, voor de prijs van 56.99€ moest ik het ook niet laten.
Gebruikersavatar
DDM
Mountainbiker
Berichten: 183
Lid geworden op: do 22 mei 2003 12:23
Rijdt met: Mountain Cycle Zen

Bericht door DDM »

Heb tot op heden altijd sigma gehad voor fietscomputer en hartslagmeter. Goedkoop en probleemloos voor de simplele gebuiker. PC800 en BC800.
De top als prijs-kwaliteitsverhouding.
Laatst gewijzigd door DDM op za 03 jan 2004 23:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
focus_wrc
Mountainbiker
Berichten: 858
Lid geworden op: zo 24 nov 2002 18:10
Rijdt met: LaPierre Pro alu sl * Rider Devil 1x1 * Concorde Prelude

Bericht door focus_wrc »

ik heb de HRM sigma pc 1300 dat is dus dezelfde juist dat de rondeteller er niet op zit, het is vrij gemakkelijk in te stellen, eenmaal ermee weg gaat het, die gast van den decathlon had mij zooooooooooooo graag een polar verkocht maar ik hield mijn been stijf :lol: en maar vertellen dat da moeilijk gaat; moest ge meer info willen ge moet het maar vragen :wink:
Gebruikersavatar
bieste
Mountainbiker
Berichten: 613
Lid geworden op: za 07 dec 2002 10:56
Rijdt met: BULLS Coperhead 3 27.5"

Bericht door bieste »

focus_wrc schreef:moest ge meer info willen ge moet het maar vragen
Wel focus, ik heb er nog niet mee gereden, maar lijkt dat m'n kaloriemeter niet werkt. Nochtans staat stopwatchfunctie aan. Ben wel nog niet boven m'n low-zone geweest. Mss heeft dat daar iets mee te maken.
Gebruikersavatar
focus_wrc
Mountainbiker
Berichten: 858
Lid geworden op: zo 24 nov 2002 18:10
Rijdt met: LaPierre Pro alu sl * Rider Devil 1x1 * Concorde Prelude

Bericht door focus_wrc »

caloriemeter moet je eerst instellen naar de hand van je prestatie dat je levert zie boekje, daar moet je zoeken in de tabel en het gewenste getal instellen
bravho
Mountainbiker
Berichten: 66
Lid geworden op: zo 24 aug 2003 17:41
Rijdt met: Cube ams 29
Contacteer:

Bericht door bravho »

Ikzelf heb ook een PC 1600, ook mijn fietscomputers zijn van Sigma. Heb hiermee nog nooit problemen gehad. Niet te duur en een goede kwaliteit.

Voor de harstlagmeter, de topmodellen zijn redelijk uitgebreid, maar je kan er wel niet zoveel als bv de betere modellen van Polar. Maar ja, het prijsverschil is ook iets te groot hiervoor.
Gebruikersavatar
spilliespeedy
Mountainbiker
Berichten: 79
Lid geworden op: zo 12 okt 2003 20:43
Rijdt met: gary fisher hoo koo e koo / specialized carve comp 29er

Bericht door spilliespeedy »

rij al vanaf augustus vorig jaar met die pc1600 van sigma, begint nu pas met problemen, hartslag werkt nie direct meer duurt minuutje of zo, kan misschien batterij zijn.

Voor de rest goed computerke, low hr en high hr meer moet ik niet hebben, dus deze volstaat nog momenteel.
Gebruikersavatar
bieste
Mountainbiker
Berichten: 613
Lid geworden op: za 07 dec 2002 10:56
Rijdt met: BULLS Coperhead 3 27.5"

Bericht door bieste »

Deze middag m'n eerste tt gereden met de sigma. Alles werkte perfect, geen enkel probleem. Vroeger had ik nogal eens last van het feit dat de borstband maar gedeeltelijk de inspanning registreerde. Dus als ik een uur fietste had ik soms maar 20 a 30 min. registratie. Nu bleek alles in orde.
Ook het Kcal verbruik was nu geregistreerd. Eerst had ik factor 0080 ingesteld, voor intensief fietsen. Nu factor 0055 voor sportief fietsen. Weet wel niet of daar het probleem lag.
Gebruikersavatar
viperke
Mountainbiker
Berichten: 1212
Lid geworden op: ma 07 apr 2003 22:08
Rijdt met: Merida flx 5000
Contacteer:

Bericht door viperke »

hai bikers, kheb ook die pc1600, en kben er toch vrij content van, zeker prijs/kwaliteit ( 50€ betaald)
alleen vind ik bv de rondeteller niet zo handig, je kan wel zien wat je ronde tijd is als je op de knop drukt voor de volgende ronde, maar bv na de wedstrijd kan je bij mij wete niet meer terug op zoek gaan naar de rondetijden :bounce:
en als je bv bij een tt bij de bevoorrading hem even wil af zetten, dan kun je deze bij vertrek na bevoorrading niet verder laten lopen, hij begint dan terug opnieuw te meten voor avg, time, ...
voor de rest alles in orde dermee :wink:
Gebruikersavatar
flipper
Mountainbiker
Berichten: 10
Lid geworden op: za 29 nov 2003 10:36
Rijdt met: stumpjumper epic maraton specialized

Bericht door flipper »

Hey manne.
Reed met een sigma 800 geen problemen.
Toen wou ik 1200 bc nog steeds geen problemen had graag op cad gefietst.
Na een dik jaar klein probleem bijna geen zicht op display,geen probleem baterij vervangen nog steeds niks op display.
Toen bij fietsenmaker gezegd deze nog eens een baterij geprobeert met het zelfde resultaat.
Geen enkel probleem zei deze vroeg hoe oud deze was en heeft hem opgestuurd .einde van de week mocht ik mijn nieuwe gaan afhalen een bc 1600 waar ik nu een klei!n half jaar mee fiets en nog steeds geen enkel probleem,prima bike winkel die Claesens uit Tongeren.
Van een telertje te vervangen dat niet verkocht was door hun.
Staan ook nog fucnties op die ik niet gebruik zal boekje eens grondiger moeten lezen
Prima service jongens
Plaats reactie