bril en rugzak

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
Gebruikersavatar
InSaNe_ClowN
Mountainbiker
Berichten: 94
Lid geworden op: ma 08 sep 2003 18:10
Rijdt met: Giant Terago/Orbea Aspin

bril en rugzak

Bericht door InSaNe_ClowN »

ben van plan om mij een bril aan te schaffen want ik heb regelmatig
last van takke en slijk in men ogen #-o
maar hoe een raden jullie mij aan ?
ik heb eigenlijk nog nooit met een bril gereden :colors:
en ben bang dat die tijdens het biken , bv. een afdaling ofzo
af men neus zal wippen #-o
*edit* na ff zoeken heb ik deze bril gevonde :
http://www.bike2build.nl/toonartikel.php?id=4999
er zitten al een setje glazen bij

- en heb nog een vraagje over deze rugzak :
http://www.bike2build.nl/toonartikel.php?id=3417
deze is precies ene waar ik achter zocht : Veel opbergvakken ,
Opengewerkt voorvak voor een helm of regenjack ,extra opbergvak voor een minipomp, ... = 60€
iemand ervaring met die rugzak ?? is hij stevig genoeg ?

gr33tzz
Gebruikersavatar
Pietje
Mountainbiker
Berichten: 92
Lid geworden op: do 03 apr 2003 19:32
Rijdt met: Scott Voltage YZ2

Bericht door Pietje »

Ik heb eerst een goedkoop brilletje bij de fietsenboer gehaald, iets rond de 15€. Zo kon ik eens zien wat het gaf. Enkele tochten mee gereden en het is me bevallen.
Dan uitgekeken naar iets mooier materiaal, het oog wil ook wat.
Ik zou wel niet te duur gaan want als je eens serieus op je bakkes gaat is het ermee gedaan... wel spijtig als da een brilleke is van 100€.

Ivm die rugzak, ikzelf heb een Camelbak (cloudwalker) en ben er heel tevreden over. Geen ervaring met rugzakken van BBB
Gast

Bericht door Gast »

ik zou iets bijleggen en dan heb je een rugzak met drinkzak bv camelback mule of zoiets
Gebruikersavatar
rallymaster
Mountainbiker
Berichten: 189
Lid geworden op: do 10 jul 2003 20:15
Rijdt met: trek 8000 + red bull cc-werks

Bericht door rallymaster »

Als er modder ligt rij ik altijd mee een brilleke. Wel z'on mee geel glazen handig als je een donker bos in rijdt.
Gast

Bericht door Gast »

bij modder en slecht weer gebruik ik mijne briko met oranje glazen bij helder weer en zon ofwel doe ik in mijn briko de speigelglazen in ofwel gebruik ik mijne oakley met donkere glazen
ik rijd bijna altijd met bril
Gebruikersavatar
InSaNe_ClowN
Mountainbiker
Berichten: 94
Lid geworden op: ma 08 sep 2003 18:10
Rijdt met: Giant Terago/Orbea Aspin

Bericht door InSaNe_ClowN »

manitou schreef:ik zou iets bijleggen en dan heb je een rugzak met drinkzak bv camelback mule of zoiets
er staat :
"Hygiënische waterzak met een inhoud van 2.8 liter (ook los verkrijgbaar!). "

dus er kan 2.8liter in , voor camelback was ik ook al aant denke maar die
zijn een stuk duurder en daar kan je ( DENK IK ) ook geen minipomp insteken en is de opbergvakken veel kleiner !

*EDIT*: nu benk aant twijfelen tusse deze camelback
http://www.bike2build.nl/toonartikel.php?id=4602
of deze BBB fuelpack
http://www.bike2build.nl/toonartikel.php?id=3417
#-o [/url]
Laatst gewijzigd door InSaNe_ClowN op vr 02 jan 2004 19:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
intruder
Mountainbiker
Berichten: 164
Lid geworden op: wo 24 dec 2003 19:22
Rijdt met: B1 Replic, marzocchi EXR, alivio montage, pd-m520, kaloy+XLC-components "accessoires"

Bericht door intruder »

zone bril, kweet toch nie ofk da ooit zou kope zelle. As ge nu zo nen toertocht aant rijde zijt, zoas het in rotselaar was, verleje jaar (jaja, verleje jaar, 2003) euhm, ik denk da ge dan na e paar kilometerkes nie veel niemeer zie ze, as daar zo modder op zit, en dan moete da me u vuil wante afkuise en dan zitte me vege modder voor u oge. As ge nu gewoon u oge e bekke dichtdoe, da ge nog kunt zien hé, dan word ge ok van veel modder in gespaard
Gebruikersavatar
DDM
Mountainbiker
Berichten: 183
Lid geworden op: do 22 mei 2003 12:23
Rijdt met: Mountain Cycle Zen

Bericht door DDM »

Iets duurder.. veel beter. Alhoewel dit zeker niet altijd geldig is in het MTB-wereldje is dit zeker het geval met Camelback (mijn Rocket is 2,1 liter en er zit een pompje in, een Alien, een verbanddoosje, een reserve binnenband enz.) Ze bestaan verder tot 3 liter en met 20 liter inhoud zodus.. Trouwens de zak dat je gekozen hebt is er een voor hiking (wandelen, trekking). Misschien toch naar de fietszakken kijken.
Gebruikersavatar
DDM
Mountainbiker
Berichten: 183
Lid geworden op: do 22 mei 2003 12:23
Rijdt met: Mountain Cycle Zen

Bericht door DDM »

Wat de bril betreft ben ik een beetje zoals Manitou. Meestal wel. Het is duidelijk veiliger voor je ogen. En is er teveel modder (wat toch ook niet alle TT's is) dan zetten we deze wat af. Safety first.
Gebruikersavatar
Black Phantom
Mountainbiker
Berichten: 499
Lid geworden op: ma 12 aug 2002 02:00
Rijdt met: Trek 4700
Contacteer:

Bericht door Black Phantom »

intruder schreef:zone bril, kweet toch nie ofk da ooit zou kope zelle. As ge nu zo nen toertocht aant rijde zijt, zoas het in rotselaar was, verleje jaar (jaja, verleje jaar, 2003) euhm, ik denk da ge dan na e paar kilometerkes nie veel niemeer zie ze, as daar zo modder op zit, en dan moete da me u vuil wante afkuise en dan zitte me vege modder voor u oge. As ge nu gewoon u oge e bekke dichtdoe, da ge nog kunt zien hé, dan word ge ok van veel modder in gespaard
Ieder zijn eigen mening natuurlijk (no problem with that :wink: ), maar net zoals de meerderheid deel ik ze niet.
Meer tekst en uitleg vind je hier.
@ InSaNe_ClowN: neem bovenstaand topic eens door ... er staan heel wat tips in. :wink:
Plaats reactie