de kleren maken de man

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
franky
Mountainbiker
Berichten: 143
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 02:00
Rijdt met: Cube Hybride 140HPA Race 500 27.5
Contacteer:

de kleren maken de man

Bericht door franky »

ik ben ne "free-rider". zodoende zoek ik en betaal ik mijn shirtjes zelf. hoe ben jij uitgedost?
hier is de mijne: http://x.oakley.com/catalog/display/gat ... cket/black
spijtig dat die mannen geen winterbroeken maken :(
Gebruikersavatar
Fry
Mountainbiker
Berichten: 930
Lid geworden op: do 24 okt 2002 21:45

Bericht door Fry »

Ge zijt ne "freerider" en ge rijdt me nen thompson zeus, ni echt freeride to me
Gebruikersavatar
Yakke
Mountainbiker
Berichten: 1540
Lid geworden op: za 09 mar 2002 02:00
Rijdt met: ne goeie!
Contacteer:

Bericht door Yakke »

Ik denk dat hij met freerider bedoelt dat hij voor de fun rijdt, wat inderdaad niet de juiste betekenis van het woord is.

Ik zal een poging doen tot definitie: een freerider is iemand met een fully met vrij grote veerwegen (veerwegen situeren zich tussen XC en DH), en die zich dus vooral op de afdalingen uitleeft, maar in tegenstelling tot DH, ook beklimmingen doet (want als je niet boven geraakt, kan je niet afdalen he #-o ) Een freerider rijdt altijd voor de fun en ook voor de kicks van de afdalingen.

Je kan de definitie natuurlijk altijd ruimer interpreteren, want een vaste definitie heeft het woord niet.
Laatst gewijzigd door Yakke op do 11 dec 2003 00:49, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Fry
Mountainbiker
Berichten: 930
Lid geworden op: do 24 okt 2002 21:45

Bericht door Fry »

Yakke schreef:Ik denk dat hij met freerider bedoelt dat hij voor de fun rijdt, wat inderdaad niet de juiste betekenis van het woord is.
idd, freeriden is meer overal rijden, en met een XC bike ben je vrij gelimiteerd tot de vaste paden
Gebruikersavatar
franky
Mountainbiker
Berichten: 143
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 02:00
Rijdt met: Cube Hybride 140HPA Race 500 27.5
Contacteer:

Bericht door franky »

Yakke schreef:Ik denk dat hij met freerider bedoelt dat hij voor de fun rijdt, wat inderdaad niet de juiste betekenis van het woord is.
yakke ge begrijpt precies wat ik bedoel :wink: geef toe dat "free"rider beter klinkt dan "fun"rider 8) . met "free"-rider bedoelde ik vooral dat ik niet verbonden ben aan een club zodat ik mijn eigen kleding kan kiezen in tegenstelling met andere topic hier waar alle clubtruitjes getoont worden.
't is echter wel zo dat ik kick op technische afdalingen; vandaar, als het gepermiteert is, mijn "freeride" gevoel :bounce: :P
Gebruikersavatar
Fry
Mountainbiker
Berichten: 930
Lid geworden op: do 24 okt 2002 21:45

Bericht door Fry »

franky schreef:
Yakke schreef:Ik denk dat hij met freerider bedoelt dat hij voor de fun rijdt, wat inderdaad niet de juiste betekenis van het woord is.
yakke ge begrijpt precies wat ik bedoel :wink: geef toe dat "free"rider beter klinkt dan "fun"rider 8) . met "free"-rider bedoelde ik vooral dat ik niet verbonden ben aan een club zodat ik mijn eigen kleding kan kiezen in tegenstelling met andere topic hier waar alle clubtruitjes getoont worden.
't is echter wel zo dat ik kick op technische afdalingen; vandaar, als het gepermiteert is, mijn "freeride" gevoel :bounce: :P
that's the spirit, ik zit ook niet in een club
Gebruikersavatar
Haberdasher28
Mountainbiker
Berichten: 30
Lid geworden op: wo 20 aug 2003 12:07
Rijdt met: Orbea (Nadir) en Thompson
Contacteer:

Re: de kleren maken de man

Bericht door Haberdasher28 »

franky schreef:ik ben ne "free-rider". zodoende zoek ik en betaal ik mijn shirtjes zelf. hoe ben jij uitgedost?
hier is de mijne: http://x.oakley.com/catalog/display/gat ... cket/black
spijtig dat die mannen geen winterbroeken maken :(
Wel, als't om gewoon voor de fun te doen is en ik heb zin om ne keer op't gemak te biken ( hier en daar een jumpke en wa wheelies) dan durf ik wel eens mijn legerbroek (zo'n wit-grijs camouflage) en een Azonic-catalyst truike aan te doen. Da ziet er wel wijs uit zenne.. :P Is natuurlijk niet aan te raden bij een tocht van vele kilometers, want dat is niet echt bikerskledij. Die broek draait wel ne keer door uw tandwiel en uw achterste heeft er ook wa meer last mee dan zo'n zacht wielerbroekske. Maar eens er daar een gat onderaan uw broek is van uw tandwiel, draait dat er al ni rap meer mee door.. En met de nodige modder aan uw billen zit dat ook al wa zachter :lol: Anders doe ik een short aan of als't neig koud is een lange wielerbroek.

Greetz, Kurre
Plaats reactie