bril

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen

Dragen jullie een bril tijdens de winter?

Ja
53
60%
Nee
20
23%
Soms
15
17%
 
Totaal aantal stemmen: 88

Gebruikersavatar
LuckyIron
Mountainbiker
Berichten: 2055
Lid geworden op: vr 08 nov 2002 12:10
Rijdt met: Orbea OIZ marathon
Contacteer:

Bericht door LuckyIron »

Kristof. schreef:Briilen op sterkte :roll:
Koop u nekeer lenzen en ne zonnebril en ge zijt gesteld. :lol:
ik draag ook niet altijd een bril. Gewoon dagelijks hoef ik geen bril, enkel voor autorijden of fietsen (beetje donker, bos). Ik denk toch dat ik eens ga investeren in een deftige bril
Gebruikersavatar
catchup!
Mountainbiker
Berichten: 521
Lid geworden op: wo 09 apr 2003 11:14

Bericht door catchup! »

OAKLEY maakt brillenglazen op maat, in alle kleuren en geuren die ge maar kunt wensen. Ik dacht dat praktisch elk model ook te verkrijgen is met op maat gemaakte glazen. Nie goedkoop, natuurlijk, zo tussen de 300 en 400 euro. is wel topkwaliteit. Ik heb een afwijking van 1,5 rechts en 0,5 links, om scherp ver te kunnen zien heb ik dus een bril nodig. Daarom heb ik een Oakley aangeschaft met glazen die het midden houden tussen licht en donker. Die gaat intussen al drie jaar mee, en ik kan niet zonder.

http://x.oakley.com/catalog/display/gat ... h_grey[url][/url]
VdB
Mountainbiker
Berichten: 46
Lid geworden op: ma 23 sep 2002 02:00
Rijdt met: Specialized Stumpjumper M2; Stevens Twinpower

Bericht door VdB »

Iglo schreef:
Eduw schreef:mja kgaan nog beetje wachten ;) met men gewone bril... trouwens een sportbril van adidas ;) 8) 8) 8) gaan de vliegen ook al niet meer zo makkelijk men ogen rammen zeker
Ik heb een aantal maanden geleden een bril met een insert (merk BBB) gekocht. Die insert is in feite een minibrilleke met jouw glas(liefst kunststof natuurlijk) dat men in een doodgewone fietsbril klikt, achter de gekleurde glazen. De fietsbril heeft natuurlijk daarvoor een speciale inkeping
Vroeger zag je af en toe Alex Zülle met zo'n ding rijden.

Voordeel : je hebt een bril met verwisselbare glazen (wit of geel of donker), nadeel : de kostprijs van de bril is te doen, maar voor het "preparen" van de insert moet je bij je optieker terecht, en daar betaal je dus de prijs van de glazen + montage. En een brildrager weet vlug wat dat kost.
Bijkomend nadeel : je ziet niet zo goed als met je "echte" sportbril met correctie, omdat het kwasi onmogelijk is die insert zo te "regelen" dat ie 100% goed staat in de montuur.
Bijkomend voordeel : je gewone bril leeft langer, omdat je hem niet "stuk" zweet.....

Hieronder heb je nog twee links naar een duitse site als voorbeeld :
1 - de bril :
http://www.bike-o-bello.de/1069694254-1 ... 615-1.html
2 - de insert/clip voor die bril :
http://www.bike-o-bello.de/1069694254-1 ... 619-1.html


Groeten,

Iglo
Heb ook jaren met zo'n bril rondgereden (Adidas), maar draag nu lenzen. Nog een nadeel van zo'n bril met een cipje erachter is dat het bij regenweer nogal snel durft aan te dampen tussen je sportbril en je opzetstukje, en die damp gaat daar niet makkelijk weg hoor. Wat ik ook zeer vervelend vond, was dat als ik in de zomer ging fietsen en ik ging ergens een winkel of cafeetje binnen, dan moest ik mijn sportbril ophouden om toch iets te zien. En geef nu toe, dat is ook niet altijd een zicht hé.
Gebruikersavatar
InSaNe_ClowN
Mountainbiker
Berichten: 94
Lid geworden op: ma 08 sep 2003 18:10
Rijdt met: Giant Terago/Orbea Aspin

Bericht door InSaNe_ClowN »

ik heb er zelfs geen , kan wel zijn da ik er eens eentje ga aanschaffen
want ik heb soms last van slijk en takke in men oog :cry:
Gebruikersavatar
Kristof.
Mountainbiker
Berichten: 270
Lid geworden op: wo 19 mar 2003 13:19
Rijdt met: Radon zr race black,lx-xt-xtr, Ronin, HS 33
Contacteer:

Bericht door Kristof. »

VdB schreef:
Iglo schreef:
Eduw schreef:mja kgaan nog beetje wachten ;) met men gewone bril... trouwens een sportbril van adidas ;) 8) 8) 8) gaan de vliegen ook al niet meer zo makkelijk men ogen rammen zeker
Ik heb een aantal maanden geleden een bril met een insert (merk BBB) gekocht. Die insert is in feite een minibrilleke met jouw glas(liefst kunststof natuurlijk) dat men in een doodgewone fietsbril klikt, achter de gekleurde glazen. De fietsbril heeft natuurlijk daarvoor een speciale inkeping
Vroeger zag je af en toe Alex Zülle met zo'n ding rijden.

Voordeel : je hebt een bril met verwisselbare glazen (wit of geel of donker), nadeel : de kostprijs van de bril is te doen, maar voor het "preparen" van de insert moet je bij je optieker terecht, en daar betaal je dus de prijs van de glazen + montage. En een brildrager weet vlug wat dat kost.
Bijkomend nadeel : je ziet niet zo goed als met je "echte" sportbril met correctie, omdat het kwasi onmogelijk is die insert zo te "regelen" dat ie 100% goed staat in de montuur.
Bijkomend voordeel : je gewone bril leeft langer, omdat je hem niet "stuk" zweet.....

Hieronder heb je nog twee links naar een duitse site als voorbeeld :
1 - de bril :
http://www.bike-o-bello.de/1069694254-1 ... 615-1.html
2 - de insert/clip voor die bril :
http://www.bike-o-bello.de/1069694254-1 ... 619-1.html


Groeten,

Iglo
Heb ook jaren met zo'n bril rondgereden (Adidas), maar draag nu lenzen. Nog een nadeel van zo'n bril met een cipje erachter is dat het bij regenweer nogal snel durft aan te dampen tussen je sportbril en je opzetstukje, en die damp gaat daar niet makkelijk weg hoor. Wat ik ook zeer vervelend vond, was dat als ik in de zomer ging fietsen en ik ging ergens een winkel of cafeetje binnen, dan moest ik mijn sportbril ophouden om toch iets te zien. En geef nu toe, dat is ook niet altijd een zicht hé.
Idd niets zo makkelijk als lenzen en een zonnebril.
Maar als je geen lezen kunt uitstaan is dat een ander verhaal. :oops:
Gebruikersavatar
franky
Mountainbiker
Berichten: 143
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 02:00
Rijdt met: Cube Hybride 140HPA Race 500 27.5
Contacteer:

Re: bril

Bericht door franky »

mati schreef:Dragen jullie een bril tijdens de wintermaanden.
Graag commentaar erbij.
draag altijd bril (adidas evil eye of oackley m-frame), wegens veel last van tranende ogen door de wind bij snelle afdalingen. bij een snelle afdaling is een goed zicht en bescherming wel heel belangrijk.
ik kan echter geen bril voor mijn ogen verdragen bij regenweer: dan moet hij eraf! bij deze mijn medeleven met al diegenen die verplicht zijn om in zulke omstandigheden hun bril aan te houden. ik zit nl in de brillenbranche en weet wat het is een bril te dragen in de regen en koude, en geloof mij: er bestaat behalve lenzen en krasjes, geen ideale oplossing :cry: .
ik denk dat het meest ideale merk voor brildragers momenteel Rudy Project is, met oa opklapbare en verwisselbaar schermen etc. spijtig genoeg zien ze er wel wat minder "kool" uit :roll: .
Keyser Soze
Mountainbiker
Berichten: 14
Lid geworden op: wo 26 nov 2003 17:46
Rijdt met: Specialized Epic '04

Bericht door Keyser Soze »

Kan het niet laten te reageren. Heb me zelfs speciaal aangemeld als nieuw gebruiker. Krasjes nooit, maar dan ook nooit laten doen ! [-X
Krasjes zijn de Middeleeuwen, nu moet je voor een laseroperatie gaan. Wel duur natuurlijk, maar de enige gezonde oplossing als je van een bril of lenzen afwil.
Gebruikersavatar
spilliespeedy
Mountainbiker
Berichten: 79
Lid geworden op: zo 12 okt 2003 20:43
Rijdt met: gary fisher hoo koo e koo / specialized carve comp 29er

Bericht door spilliespeedy »

dat bedoelde ik maar heb krasjes getypt, is idd duur maar ja met nen bril zie ik er intelligenter uit :D

Wat zijn eigenlijk de risico's je spreekt uit ervaring geloof ik.
Keyser Soze
Mountainbiker
Berichten: 14
Lid geworden op: wo 26 nov 2003 17:46
Rijdt met: Specialized Epic '04

Bericht door Keyser Soze »

Op zich komen de 2 manieren (krasjes of laser) op hetzelfde neer. Door het bewerken van de ooglens wordt het bijzien weggewerkt. Maar ... met de laser gebeurt dit zéér nauwkeurig en zonder het oog te beschadigen, terwijl de krasjes meer natte-vingerwerk is. Een veel gehoorde klacht bij mensen die krasjes laten plaatsen is slecht zien in schemerdonker.
Gebruikersavatar
franky
Mountainbiker
Berichten: 143
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 02:00
Rijdt met: Cube Hybride 140HPA Race 500 27.5
Contacteer:

Bericht door franky »

Keyser Soze schreef:Kan het niet laten te reageren. Heb me zelfs speciaal aangemeld als nieuw gebruiker. Krasjes nooit, maar dan ook nooit laten doen ! [-X
Krasjes zijn de Middeleeuwen, nu moet je voor een laseroperatie gaan. Wel duur natuurlijk, maar de enige gezonde oplossing als je van een bril of lenzen afwil.
't was hier in dezen topic niet de bedoeling om de laatste technieken van oogcorrecties uit de doeken te doen hé keyser soze, toch welkom op forum Mountainbike.be :wink:
Plaats reactie