bril

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen

Dragen jullie een bril tijdens de winter?

Ja
53
60%
Nee
20
23%
Soms
15
17%
 
Totaal aantal stemmen: 88

Gebruikersavatar
freezy
Mountainbiker
Berichten: 2328
Lid geworden op: za 06 sep 2003 16:18
Rijdt met: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Bericht door freezy »

voila se, just achter bril geweest... tis nen "Pro Jetstream" geworden, sportief uitzicht en mee 4 lenzen, blauw spiegelend, wit, oranje en geel... zit heel goed... en er komt heel weinig wind tot aan de ogen want sluit heel goed aan rond gezicht... en voor 26.90eur valt da eigenlijk heel goe mee...

terwijl nog wa ander "klodden" gekocht, een mini kabelslotje, winterhandschoenen, nieuwe fietscomputer en ne keer een goed straf voorlicht...
univega
Mountainbiker
Berichten: 280
Lid geworden op: vr 14 feb 2003 21:09
Rijdt met: Univega

Bericht door univega »

Ik ken er echt niets van maar is het niet mogelijk om bij een sportbril (of zonnebril) de glazen te laten vervangen door witte glazen op sterkte . Is dit technisch te doen en wat kost dit ongeveer.
Gebruikersavatar
LuckyIron
Mountainbiker
Berichten: 2055
Lid geworden op: vr 08 nov 2002 12:10
Rijdt met: Orbea OIZ marathon
Contacteer:

Bericht door LuckyIron »

univega schreef:Ik ken er echt niets van maar is het niet mogelijk om bij een sportbril (of zonnebril) de glazen te laten vervangen door witte glazen op sterkte . Is dit technisch te doen en wat kost dit ongeveer.
ik weet niet of je de glazen zelf kunt vervangen. Er zijn wel enkele merken (Adidas, Julbo,...) die modellen hebben met glazen op sterkte. Maar dat is dan een klein inzetstukje dat je voor de glazen plaatst.

Is wel niet heel goedkoop (bij Adidas ongeveer 100€ voor de bril en 42€ voor de glazen op sterkte)
Gebruikersavatar
Kristof.
Mountainbiker
Berichten: 270
Lid geworden op: wo 19 mar 2003 13:19
Rijdt met: Radon zr race black,lx-xt-xtr, Ronin, HS 33
Contacteer:

Bericht door Kristof. »

Briilen op sterkte :roll:
Koop u nekeer lenzen en ne zonnebril en ge zijt gesteld. :lol:
Gebruikersavatar
Iglo
Mountainbiker
Berichten: 97
Lid geworden op: zo 20 okt 2002 23:54
Rijdt met: Scott, Specialized, Scott

Bericht door Iglo »

Kristof. schreef:Briilen op sterkte :roll:
Koop u nekeer lenzen en ne zonnebril en ge zijt gesteld. :lol:
Op voorwaarde dat uw oogskens lenzen kunnen verdragen. Indien niet, dan heb je pech..... :( :(

Iglo
Gebruikersavatar
Stimpie
Mountainbiker
Berichten: 80
Lid geworden op: di 08 jul 2003 21:28
Rijdt met: BMC Team elite 02

Bericht door Stimpie »

Iglo schreef:
Op voorwaarde dat uw oogskens lenzen kunnen verdragen. Indien niet, dan heb je pech.....

Kheb dus dikke pech. Mijn ogen produceren te weinig vocht. Kan mijn lenzen maar enkele uren inhouden. In het begin heb ik altijd met lenzen en een sportbril (bbb) gefietst maar ik kreeg erna telkens heel veel last van mijn ogen (sluiten ogen voelde zoals schuurpapier :-? ) Nu fiets ik altijd met mijn gewone bril maar dit is ook niet alles

LuckyIron schreef:Is wel niet heel goedkoop (bij Adidas ongeveer 100€ voor de bril en 42€ voor de glazen op sterkte)

ben onlangs ook eens gaan kijken voor deze bril. Het systeem leek me vrij goed maar de prijs...............tja rond de 230€ :roll:
Msn voor mijn verjaardag binnenkort :drunk..:
Gebruikersavatar
Iglo
Mountainbiker
Berichten: 97
Lid geworden op: zo 20 okt 2002 23:54
Rijdt met: Scott, Specialized, Scott

Bericht door Iglo »

Stimpie schreef:Iglo schreef:
Op voorwaarde dat uw oogskens lenzen kunnen verdragen. Indien niet, dan heb je pech.....

Kheb dus dikke pech. Mijn ogen produceren te weinig vocht. Kan mijn lenzen maar enkele uren inhouden. In het begin heb ik altijd met lenzen en een sportbril (bbb) gefietst maar ik kreeg erna telkens heel veel last van mijn ogen (sluiten ogen voelde zoals schuurpapier :-? ) Nu fiets ik altijd met mijn gewone bril maar dit is ook niet alles
Zit in hetzelfde schuitje; lenzen kunnen max. 1 uur inblijven en zelfs dan is het "letterlijk" huilen met de pet op ..... Ik vrees dat hier niet veel aan te doen is.
Ik rij zelf nog zeer veel met een "gewone" bril. Enkel bij regen wordt dit een hopeloze boel.

Groeten
Iglo
Gebruikersavatar
Brainjumper
Mountainbiker
Berichten: 258
Lid geworden op: vr 07 feb 2003 22:11
Rijdt met: SPEC. FSR XC

Bericht door Brainjumper »

Ik ook altijd met bril, om weiligheidsredenen. Een spatje modder, een wegspringend steentje of een zwiepend takje kan met een beetje pech heel verstrekkende gevolgen hebben.
Gebruikersavatar
spilliespeedy
Mountainbiker
Berichten: 79
Lid geworden op: zo 12 okt 2003 20:43
Rijdt met: gary fisher hoo koo e koo / specialized carve comp 29er

Bericht door spilliespeedy »

Zit dus ook met da probleem, verdraag geen lenzen en regenweer met nen bril da is idd huilen (kan je dit niet compenseren door een helm met vanvoor iets grotere klep) <=== dit klinkt misschien stom maar als er een oplossing voor brildragers zou zijn.

Misschien toch de oplossing kraskes laten zetten :)

Is natuurlijk nog duurder dan die bril van 230euro
Gebruikersavatar
WT6
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: do 30 jan 2003 15:28
Rijdt met: 2 wielen, een stuur, ge kent dat..

Bericht door WT6 »

Altijd bril.
Briko Sprinter met gele/oranje glazen voor moder, Oakley of Evil Eye voor de zon of bij veel wind.

Zoniet 's avonds pijn aan de ogen dus altijd bril.
Plaats reactie