winterjas

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
Plaats reactie
Wollie
Mountainbiker
Berichten: 418
Lid geworden op: za 04 okt 2003 20:32
Rijdt met: YT Jeffsy

winterjas

Bericht door Wollie »

Dag,

echte winterkleding heb ik niet (buiten een broek).

Nu ben ik aan het uitkijken voor een winterjas, maar ik geraak niet uit aan de begrippen zoals Windstopper, Gore-Tex,...
Wat is nu waterdicht en wat is warm en kan je beide in één jas hebben ?
Liefst zou ik niet al teveel bovenéén willen dragen, dus enkel ondershirt en dan jas.
Het gebruik zou niet intensief zijn. Ongeveer 1 tocht per week (in de winter toch)
Ook zie ik het niet zitten om daaraan 250 euro (eerder zo rond 130 euro)te besteden. Zijn er goede producten te krijgen bij Decathlon, of is dit veeleer goedkope "brol"?

Tips zijn welkom (hoe zich te kleden in de winter ...) en eventuelen winkels in de regio Kortrijk-Waregem ook.

Danke
Gebruikersavatar
Black Phantom
Mountainbiker
Berichten: 499
Lid geworden op: ma 12 aug 2002 02:00
Rijdt met: Trek 4700
Contacteer:

Re: winterjas

Bericht door Black Phantom »

jgffw schreef:Liefst zou ik niet al teveel bovenéén willen dragen
Nochtans is het best om meerdere lagen te dragen.
Elke laag heeft een aparte functie.
Ik hoef dat niet meer in detail uit te leggen want dat werd hier al gedaan :wink:
chip
Mountainbiker
Berichten: 22
Lid geworden op: zo 27 okt 2002 21:12
Rijdt met: trek mat zwart

kelding en accessoires

Bericht door chip »

hoi
ik kan u aleen vertellen wat ik aan doe en ik heb het zeker warm genoeg onderhemd termis koerstrui iets in mijn nek en een regen jasje zonder mouwe dat houd het wint tegen + houd de warmte bij ,en hand schoenen ik heb 1 maal vorige jaar gereden -15 in schaffen dat was gewoon niet te doen ik heb ook maar de 20km gedaan :P

groetjes thierry
Gebruikersavatar
Epic
Mountainbiker
Berichten: 544
Lid geworden op: do 07 nov 2002 02:15
Rijdt met: 2002 S-Works - 2003 Stumpjumper

Bericht door Epic »

Dit zijn mijn verschillende tenues van redelijk koud tot ijzig koud:
- fietsshirt (ev. met armstukken) en zomervestje
- thermisch ondershirt (ev. met windstopper erop), fietsshirt en zomervest
- idem als vorige maar wintervest (zeer warme)

Goretex staat overigens voor een ademende stof, water kan van binnen naar buiten maar niet omgekeerd.
Gebruikersavatar
WT6
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: do 30 jan 2003 15:28
Rijdt met: 2 wielen, een stuur, ge kent dat..

Bericht door WT6 »

Wij gebruiken in de winter eigenlijk gewoon onze wintervest van Bioracer.
Da's een fietsvest, maar redelijk dik. Sowieso een koerstruitje met korte mouwen onderaan, dan dikwijls een warmer truitje met lange mouwen daarboven en dan die wintervest. Als het echt te koud is, onder de wintervest nog eens onze zomervest met lange mouwen.
In de nek altijd mijn muts/sjaal die ik een op GRG in Bouillon kreeg. Ben dol op dat ding.
Als je iets in je nek draagt, is je algemene warmtegevoel ook hoger gezien je dan nergens een kouwe plek hebt...
Gast

Bericht door Gast »

Het nieuwe Nalini pak is uit een stuk, flinterdun, ultralicht, waterafstotend, ademend kleeft aan je als een 2de huid en gegardeeerd warm tot -20°C.
Niets dan voordelen?
Nee toch.
Nadeel 1: je mag absoluut nergens 'vetrolletjes' hebben want die vallen extra op. :D
Nadeel 2: 250 € :roll:
Gebruikersavatar
Black Phantom
Mountainbiker
Berichten: 499
Lid geworden op: ma 12 aug 2002 02:00
Rijdt met: Trek 4700
Contacteer:

Bericht door Black Phantom »

ivo schreef:Het nieuwe Nalini pak is uit een stuk, flinterdun, ultralicht, waterafstotend, ademend kleeft aan je als een 2de huid en gegardeeerd warm tot -20°C.
Niets dan voordelen?
Nee toch.
Nadeel 1: je mag absoluut nergens 'vetrolletjes' hebben want die vallen extra op. :D
Nadeel 2: 250 € :roll:
Twee ZEER GEGRONDE redenen voor mij om eraan voorbij te lopen :oops: .
on topic: ik heb mij deze week een thermisch onderhemdje van Craft aangeschaft mét windstopper.
't Zijn nog geen winterse temperaturen deze week, maar dat hemdje plus een gewone jersey (met korte mouw) waren al ruim voldoende om geen killigheid gewaar te worden.
Dat onderhemdje (een zwart of wat dacht ge :^o ) + een jersey + de enige échte Mountainbike.be-wintervest staan bij voorbaat al garant voor veel winterplezier (at this moment only in my dreams).
Gebruikersavatar
Brainjumper
Mountainbiker
Berichten: 258
Lid geworden op: vr 07 feb 2003 22:11
Rijdt met: SPEC. FSR XC

Bericht door Brainjumper »

Koudegevoel is iets persoonlijk, waardoor de ene er rapper last van heeft dan de andere.
Zelf rij ik in de winter met thermisch onderlijfje met lange mouwen en windstopper (Odlo), daar overheen een normale winterkoerstrui met lange mouwen (niet de dikkere versie, ook wel vest genaamd) en een mouwloos windjack van Gore (= echt een aanrader). Enkel bij erge vrieskou doe ik wel eens extra tussen lijfje en winterkoerstrui een zomerkoerstrui aan.
Ook van zeer groot belang voor uw algemeen warmtegevoel bij koud weer zijn "lekker warme sokken en handschoenen" specifiek voor vriesweer en niet te vergeten de zelf geleverde lichaamsinspanning.
Plaats reactie