Schoenovertrekken

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
Gebruikersavatar
pat17
Mountainbiker
Berichten: 89
Lid geworden op: za 08 mar 2003 22:23
Rijdt met: Scott
Contacteer:

Bericht door pat17 »

Voor 17 € heb je in de Makro neopreen overschoenen die heel goed zijn , ze gaan maar een seizoentje mee, maar goeie winterschoenen kosten algauw 10 x meer.
Gebruikersavatar
freezy
Mountainbiker
Berichten: 2328
Lid geworden op: za 06 sep 2003 16:18
Rijdt met: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Bericht door freezy »

ondertussen nieuwe overtrekken gekocht, die van 2.5eur van ierboven liggen in stukken en brokken uiteen :D

nu zijn het er van PRO, uit neopreen, bovenaan volledig waterdicht, onderaan zijn ze open, de linkerzijde van de overtrek is onderaan verbonden met de rechterzijde via een dikke klittenband, dus bij lopen is er heel weinig kans op beschadigingen, de tip is extra versterkt met dikke plastiek, heb ze 31eur betaald...

ze zijn heel warm en gisteren in haaltert geen last gehad van modder (en er lag er heel veel), nochtans een paar keer diep in de modder gestaan... da is dus ook een voordeel van het open ontwerp onderaan... de modder blijft enkel aan de schoenzool hangen, maar dat doet ze anders ook....
Gebruikersavatar
Black Phantom
Mountainbiker
Berichten: 499
Lid geworden op: ma 12 aug 2002 02:00
Rijdt met: Trek 4700
Contacteer:

Bericht door Black Phantom »

om het nut van overschoenen nog eens aan te halen:
3 weken geleden in Aarschot had ik ze niet aan. Behoorlijk wat modder gezien en daardoor fameuse kuisbeurt moeten geven aan m'n schoenen. Ik dacht nooit dat dat nog zou goedkomen.

Gisteren in Ham had ik ze wél aan. Nog veeeeel meer modder te verwerken gekregen daar, maar geen onderhoud nodig aan mijn schoenen ... enkel wat laten drogen.

Mijn overschoenen zijn niet waterdicht (neopreen) en zorgen ook niet voor gegarandeerd warme voeten. Maar alleen al om mijn schoenen te beschermen tegen de modder vind ik ze hun geld meer dan waard.
Gebruikersavatar
Cannonneke
Mountainbiker
Berichten: 318
Lid geworden op: wo 06 aug 2003 15:17
Rijdt met: Scott Spark RC WC

Bericht door Cannonneke »

Black Phantom schreef:om het nut van overschoenen nog eens aan te halen:
3 weken geleden in Aarschot had ik ze niet aan. Behoorlijk wat modder gezien en daardoor fameuse kuisbeurt moeten geven aan m'n schoenen. Ik dacht nooit dat dat nog zou goedkomen.

Gisteren in Ham had ik ze wél aan. Nog veeeeel meer modder te verwerken gekregen daar, maar geen onderhoud nodig aan mijn schoenen ... enkel wat laten drogen.

Mijn overschoenen zijn niet waterdicht (neopreen) en zorgen ook niet voor gegarandeerd warme voeten. Maar alleen al om mijn schoenen te beschermen tegen de modder vind ik ze hun geld meer dan waard.
En dan moet je je overtrekken kuisen ipv je schoenen, prachtige vooruitgang ! Nee serieus, ik kuis mijn schoenen na elke modderrit met een borstel en veel water, ze zien er nog altijd als nieuw uit. Voor mij nooit meer overtrekken op de MTB, wel een gel of sealskinz aan de voeten !
Gebruikersavatar
Black Phantom
Mountainbiker
Berichten: 499
Lid geworden op: ma 12 aug 2002 02:00
Rijdt met: Trek 4700
Contacteer:

Bericht door Black Phantom »

Cannonneke schreef:En dan moet je je overtrekken kuisen ipv je schoenen, prachtige vooruitgang !
Bwa,
ik gooi de overschoenen samen met de rest van m'n kleren mee in de wasmachine.
En mijn schoenen in een toestand zoals hoeronder zie ik toch liever niet te veel.
Afbeelding
Als ze er zo uitzien, dan schrob ik daar toch al gauw een half uur aan om alle modder uit vouwen, naden en kiertjes weg te krijgen.

Wat mij betreft dus inderdaad een hele vooruitgang. :wink:
Gebruikersavatar
Kristof.
Mountainbiker
Berichten: 270
Lid geworden op: wo 19 mar 2003 13:19
Rijdt met: Radon zr race black,lx-xt-xtr, Ronin, HS 33
Contacteer:

Bericht door Kristof. »

Maar ge moet ze natuurlijk nie in den auto laten liggen hé Bp :lol:
jo
Mountainbiker
Berichten: 719
Lid geworden op: vr 30 aug 2002 02:00
Rijdt met: SCOTT

Bericht door jo »

Black Phantom schreef:
Cannonneke schreef:En dan moet je je overtrekken kuisen ipv je schoenen, prachtige vooruitgang !
Bwa,
ik gooi de overschoenen samen met de rest van m'n kleren mee in de wasmachine.
En mijn schoenen in een toestand zoals hoeronder zie ik toch liever niet te veel.
Afbeelding
Als ze er zo uitzien, dan schrob ik daar toch al gauw een half uur aan om alle modder uit vouwen, naden en kiertjes weg te krijgen.

Wat mij betreft dus inderdaad een hele vooruitgang. :wink:
Amaai , bij mij is da rap gefikst zele , tuinslang erop en dan met den borstel effe overgaan en klaar is kees . Bij overschoenen is den onderkant toch ook vuil en moet ge ook schrobben , ik rij nie graag met overschoenen .
Gebruikersavatar
LuckyIron
Mountainbiker
Berichten: 2055
Lid geworden op: vr 08 nov 2002 12:10
Rijdt met: Orbea OIZ marathon
Contacteer:

Bericht door LuckyIron »

awel, ik heb mij onlangs ook overschoenen gekocht. nog niet mee gereden, maar dat zal 1 van de volgende dagen wel gebeuren.

Het zijn er van Castelli geworden. Met neopreen en vooraan Gore Windstopper. Kosten normaal 63 euro, nu voor 34 euro kunnen kopen.

Heb daarbij een paar X-socks gekocht en nu maar hopen da'k geen koude voeten meer ga hebben

8)
Gebruikersavatar
fieldbiker
Mountainbiker
Berichten: 604
Lid geworden op: do 21 nov 2002 22:15
Rijdt met: Canyon CF SLX 9.9

Bericht door fieldbiker »

focus_wrc schreef:ik lees hier over schoenovertrekken, ik zou er namelijk wel een paar willen aanschaffen, want die koude en natte voeten :-?
wat ik als hoofdprobleem stel is, als je schoen daar inzit heb je dan geen grip meer :-? of zijn daar voldoende uitsparingen in? en welke raden jullie mij aan?

thx focus_wrc
Kouwe voeten is niet plezierig en ik los dit voor een groot deel toch op met m'n BBB overschoenen (neopreen) en waterdichte Xsockx.
De BBB's zijn al meer dan een jaar oud en nu komt er echt sleet op, maar ze zijn hun geld toch serieus waard geweest.
Ik denk dat die PRO's ook dicht in de buurt van de BBB kwaliteit liggen (in ieder geval génen Brol), en misschien toch maar 's 30 euro uitgeven aan overschoenen, vooraleer over te gaan tot aankoop van zgn waterdichte schoenen ...
Succes ermee

Fieldbiker
Gebruikersavatar
focus_wrc
Mountainbiker
Berichten: 858
Lid geworden op: zo 24 nov 2002 18:10
Rijdt met: LaPierre Pro alu sl * Rider Devil 1x1 * Concorde Prelude

Bericht door focus_wrc »

ik heb mij ondertussen overtrekjes van decathlon aangeschaft, mja de koude voeten blijven een heel klein beetje langer uit, de natte, jah ge moet er niet mee gaan zwemmen é, tuurlijk weinig grip, maar als ge deftig kunt rijden moet ge nauwelijks uit de pedalen é of het is aan de bevoorrading :wink: de randjes aan het plaatje zien wel wat af maar kom :-?
Plaats reactie