Schoenovertrekken

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
Gebruikersavatar
Misty
Mountainbiker
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 26 mei 2002 02:00
Rijdt met: Rocky Mountain Element 999 RSL 2013 - Ednine 29er 2014 - S-Works Tarmac SL4 2012
Contacteer:

Bericht door Misty »

Ik heb deze schoen vorig jaar gekocht mick,een heel goede schoen maar zeker niet waterdicht!De sock is uit stof gemaakt wat water doorlaat en bij mij sluit ze ook niet volledig aan,ik heb de sock wel laten versmallen en dat is wel verbeterd maar water laat ze toch door!Deze winter eens combineren met de waterdichte sokken!Mijn bike-maat geeft de schoenen van shimano met hooge sluiting en hij geeft nog nooit natte voeten had,ik heb de northwaves genomen omdat ik ze mooier vond maar dus zeker niet beter!!Misty :wink:
Gebruikersavatar
Mick
Mountainbiker
Berichten: 441
Lid geworden op: di 10 sep 2002 02:00
Rijdt met: Vosselaar
Contacteer:

Bericht door Mick »

Aha, ik dacht eigenlijk dat dat van neoprene gemaakt was. Dus toch niet zo'n goed idee dan... Thx voor de info!
Gebruikersavatar
WT6
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: do 30 jan 2003 15:28
Rijdt met: 2 wielen, een stuur, ge kent dat..

Bericht door WT6 »

Ik heb de waterdichte versie van shimano, nrke SH-W 101.
P E R F E C T waterdicht. Zorgen dat ze goed aansluiten om de enkel.

Dit bovenstuk is van neopreen en dus wel waterdicht. Dit zijn winterschoenen of all-weather schoenen want heb er de hele zomer mee gereden....
Een aanrader... ik heb ze ongeveer 150 Euro betaald in een winkel in Leuven, Jacobs denk ik..
Willempie
Mountainbiker
Berichten: 46
Lid geworden op: do 21 aug 2003 16:58
Rijdt met: bulls comp 4.5 lxt marzocchi mx pro

Bericht door Willempie »

kamikaze schreef:Ik heb de waterdichte versie van shimano, nrke SH-W 101.
P E R F E C T waterdicht. Zorgen dat ze goed aansluiten om de enkel.

Dit bovenstuk is van neopreen en dus wel waterdicht. Dit zijn winterschoenen of all-weather schoenen want heb er de hele zomer mee gereden....
Een aanrader... ik heb ze ongeveer 150 Euro betaald in een winkel in Leuven, Jacobs denk ik..
dan kan je ze ook voor 130 vinden.goeie winkel en service maar je betaalt ervoor....(en ze zijn momenteel aant erbouwen)
Gebruikersavatar
freezy
Mountainbiker
Berichten: 2328
Lid geworden op: za 06 sep 2003 16:18
Rijdt met: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Bericht door freezy »

kan heel dom klinken eh, maar ik heb overschoenen van 2.5eur, van bij van eyck in aalst in de promotie (juli-maand was soldenmaand)...
da zijn domme stoffen dingskes, maar als het echt vree slecht weer is en al, dan trek ik voor ik thuis vertrek, 2 plastike zakken over mijn schoenen, ja, gewoon zakken van den beehouwer of iets... da ebte altijd wel liggen op overschot, dan boven de enkel beetje tape rond en dan schoenovertrek erover, daar kan dus niets van water door... onderaan waar de schoenplaatjes zitten maakt ge een klein scheurtje of gaatje in de zak en het probleem van vastklikken is dan ook weg...

en als ge echt heel koude voeten hebt, voor ge vertrekt voeten inwrijven met peper, zorgt voor betere bloeddoorstroming = warmer gevoel...

(dit was nu wel voor op de koersfiets, maar ik denk dat dit bij mtb ook wel werkt, heb het op de mtb nog nie moeten uitproberen...)
mario
Mountainbiker
Berichten: 361
Lid geworden op: za 28 jun 2003 14:57
Rijdt met: CUBE LTD5
Contacteer:

Bericht door mario »

freezy schreef:kan heel dom klinken eh, maar ik heb overschoenen van 2.5eur, van bij van eyck in aalst in de promotie (juli-maand was soldenmaand)...
da zijn domme stoffen dingskes, maar als het echt vree slecht weer is en al, dan trek ik voor ik thuis vertrek, 2 plastike zakken over mijn schoenen, ja, gewoon zakken van den beehouwer of iets... da ebte altijd wel liggen op overschot, dan boven de enkel beetje tape rond en dan schoenovertrek erover, daar kan dus niets van water door... onderaan waar de schoenplaatjes zitten maakt ge een klein scheurtje of gaatje in de zak en het probleem van vastklikken is dan ook weg...

en als ge echt heel koude voeten hebt, voor ge vertrekt voeten inwrijven met peper, zorgt voor betere bloeddoorstroming = warmer gevoel...

(dit was nu wel voor op de koersfiets, maar ik denk dat dit bij mtb ook wel werkt, heb het op de mtb nog nie moeten uitproberen...)
Freezy heeft iets teveel naar Tante Kaat geluisterd denk ik :drunk: , die zakjes daarentegen kunnen niet anders dan werken natuurlijk, leuk idee. Je kan je voet met schoen en al vacuum trekken hé ook waterdicht hoor :wink:
Willempie
Mountainbiker
Berichten: 46
Lid geworden op: do 21 aug 2003 16:58
Rijdt met: bulls comp 4.5 lxt marzocchi mx pro

overzakjes

Bericht door Willempie »

@freezy:
dit hoort eigenlijk in het vrekkenhoekje thuis :wink: 8)
Gebruikersavatar
freezy
Mountainbiker
Berichten: 2328
Lid geworden op: za 06 sep 2003 16:18
Rijdt met: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Re: overzakjes

Bericht door freezy »

WILLEMPIE schreef:@freezy:
dit hoort eigenlijk in het vrekkenhoekje thuis :wink: 8)
lol, nie iedereen is zo rijk om zich alle kledij aan te schaffen ze... :wink:
lange koersbroek, half lange, korte, armwarmers, helm, 2 truikes, vestje...
alst u eerste jaar is da ge wa serieus rijdt, lopen de kosten heel hoog op en voor ne student komt da gelijk dubbel zo duur over...

al nieuwe koersvelo gekocht ook want oude was tegen de 25 jaar oud... nu noodgedwongen mee een oud versleten kot aant mtb'en... en voor die 5 keer dak schoenovertrekken gebruik in een jaar doek het liever op mijn manier...

kzit dit jaar al tegen de 1700eur voor fietsen alleen... volgend jaar nieuwe mtb en dan benk helegans vertrokken :P
Gebruikersavatar
Cannonneke
Mountainbiker
Berichten: 318
Lid geworden op: wo 06 aug 2003 15:17
Rijdt met: Scott Spark RC WC

Bericht door Cannonneke »

Ik moet ook van geen overtrekken meer weten, als je er in de bagger te voet mee staat kruipen ze over de tip van de schoen, ze beginnen te scheuren, ... waterdicht zijn ze doorgaans niet.

Nee, dan liever het volgende : een dun paar zomersokken, daarover een heel dun plastic zakje (zo van die van de GB bvb voor het fruit) en dan nog een dun paar kousen. Daarvoor de voeten en vooral de tenen inwrijven met sportsbalm voor vriestemperaturen...

Resultaat : droge en vooral warme voeten ! Je moet wel goede "onderkousen" hebben, want door het plastic zakje krijg je dus van 't zweet toch natte voeten

Soms volstaat het om de tenen in te smeren met een goed vettig laagje, en zonder plastic zakje op weg te gaan !
djambo
Mountainbiker
Berichten: 193
Lid geworden op: vr 08 mar 2002 02:00
Rijdt met: c'd

Bericht door djambo »

indeed overtrekken zal in slecht weer algauw modderzakken !
Plaats reactie