Fietsdragers op trekhaak voor MTB

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
erwin
Mountainbiker
Berichten: 22
Lid geworden op: ma 04 aug 2003 20:36
Rijdt met: Trek Fuel EX 8 (2013)

Bericht door erwin »

Monke schreef: De Thule EuroClassic Pro kan je in elk geval volledig dichtvouwen. Mijne Euroway dus echt niet....
Kunnen beter die vraag aan de verdeler van Thule stellen.... :-?
Indien die toch een manier weet, laat me die dan ook weten AUB :-D
Hun antwoord:
Thule schreef: If you untighten the screws as much as possible there shouldn't be any problem to fold the upper part. The upper part will automatically be a little bit wider and shouldn't be damaged when folding.
Geloof jij het ? Ik heb zo het idee dat de stangen die je moet plat leggen half over die andere stang zitten, op deze manier O), dus ik heb zo mijn twijfels of het zo goed is om die buitenste stangen naar voor te plooien, ik denk dat je ze dan toch beschadigd, wat denk jij ?

mvg,
Erwin
Gebruikersavatar
Monke
Mountainbiker
Berichten: 273
Lid geworden op: ma 01 dec 2003 17:46
Rijdt met: Canyon Nerve XC
Contacteer:

Bericht door Monke »

erwin schreef:
Monke schreef: De Thule EuroClassic Pro kan je in elk geval volledig dichtvouwen. Mijne Euroway dus echt niet....
Kunnen beter die vraag aan de verdeler van Thule stellen.... :-?
Indien die toch een manier weet, laat me die dan ook weten AUB :-D
Hun antwoord:
Thule schreef: If you untighten the screws as much as possible there shouldn't be any problem to fold the upper part. The upper part will automatically be a little bit wider and shouldn't be damaged when folding.
Geloof jij het ? Ik heb zo het idee dat de stangen die je moet plat leggen half over die andere stang zitten, op deze manier O), dus ik heb zo mijn twijfels of het zo goed is om die buitenste stangen naar voor te plooien, ik denk dat je ze dan toch beschadigd, wat denk jij ?

mvg,
Erwin
Ik ga het zelf zeker niet proberen; dan plooi je toch die stangen volgens mij volledig.... :-?
De lak is dan ook volledig naar de knoppen... Beter het spul eraf draaien en apart wegbergen. :wink:
Gebruikersavatar
kamikeli
Mountainbiker
Berichten: 211
Lid geworden op: vr 25 feb 2005 15:08
Rijdt met: Krafstoff-Pervélo (mtb), Xesco 'superlight' (mtb)en francesco 'carbon'(race)

Bericht door kamikeli »

Ik heb me een maand geleden ook een Thule Euroclassic pro 902 gekocht in Auto 5. Stond toen in promotie. Ferm gerief maar toch twee nadelen t.o.v. de Twinnyload.
1. Het duurt toch even vooraleer je de thule op de trekhaak hebt gemonteerd (2minuten). Een Twinnyload klik je op 2 seconden op de trekhaak!!!.
2. Het kantelsysteem van Twinnyload vind ik persoonlijk beter.

De reden van overstap van Twinnyload naar Thule was dus niet voor 't gebruiksgemak maar voor de montage van bikes. Ik zou binnenkort overstappen naar carbon-cranks en een crank-bevestiging (Twinnyload) zag ik niet echt zitten.

Greetz
Gebruikersavatar
Kasper76
Mountainbiker
Berichten: 31
Lid geworden op: ma 01 aug 2005 20:07
Rijdt met: Xesco RDL LX

Bericht door Kasper76 »

Ik heb me recent een Spinder Falcon gekocht voor 2 fietsen.

Gemakkelijk te monteren op de trekhaak, de fietsen passen er eenvoudig op. Kan in de koffer van de wagen (berline) en kan thuis plat opgeborgen worden in een rek.

En 't is nog goedkoper dan een vergelijkbare Thule :)
krissie179
Mountainbiker
Berichten: 13
Lid geworden op: zo 06 nov 2005 19:35
Rijdt met: Ridley tiger, scandium

Bericht door krissie179 »

Ik wil me een fietsendrager aanschaffen, maar heb daar nog geen ervaring mee. Ik ga misschien een Twiny Load kopen voor 2 fietsen en dan kan je daar nog een uitbreidingsstuk van kopen voor de 3de fiets.
Maar ik weet niet welk het beste bevestigingssysteem is: met de crack vastzetten of aan het frame?
Heeft iemand hier ervaring mee?
Gebruikersavatar
kamikeli
Mountainbiker
Berichten: 211
Lid geworden op: vr 25 feb 2005 15:08
Rijdt met: Krafstoff-Pervélo (mtb), Xesco 'superlight' (mtb)en francesco 'carbon'(race)

Bericht door kamikeli »

kristofwils schreef:Ik wil me een fietsendrager aanschaffen, maar heb daar nog geen ervaring mee. Ik ga misschien een Twiny Load kopen voor 2 fietsen en dan kan je daar nog een uitbreidingsstuk van kopen voor de 3de fiets.
Maar ik weet niet welk het beste bevestigingssysteem is: met de crack vastzetten of aan het frame?
Heeft iemand hier ervaring mee?
Je koopt best diegene waar je het frame kunt vastklemmen (Twinnyload Swing FK). In 'Fiets' van deze maand wordt deze getest. Hij kwam er als beste drager uit (test met 8 fietsdragers). Hij is tevens kantelbaar.
Prijs €249

Greetz
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3823
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Bericht door Dickie »

Crankbevestiging zorgt voor meer belasting op crankhuis-kader.
Er kunnen door het grotere moment serieuze krachten optreden bij bvb.noodstop of ruwe wegen.
Dus zeker voor frame-bevestiging gaan.
Rij zelf met spinder Hawk:zeer snel op trekhaak(binnen de minuut),fietsen kunnen makkelijk lateraal verschoven worden zodat er geen contact is en Bontragers 2.0" passen in de gleuven.
klem kan makkelijk rond zadelpen.
:wink:
Gebruikersavatar
i-Mac
Kerstman
Berichten: 1336
Lid geworden op: za 01 mei 2004 12:37

Bericht door i-Mac »

Ik heb me een Thule 903 gekocht, en ben er tevreden over. Het monteren duurt waarschijnlijk langer dan bij andere merken, maar dat neem ik er graag bij.


Hier wat foto's.

Afbeelding

Afbeelding

En hier een paar foto's als de Thule open staat, en dichtgevouwen.

Afbeelding

Afbeelding
moorsem
Mountainbiker
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 21 nov 2005 22:02
Rijdt met: Specialized Stumpjumper 2006

Bericht door moorsem »

Ik lees in "fiets" van deze maand dat de thule 945 het probleem heeft dat de ruimte tussen de fietsen te klein zou zijn.
Ik stond net op het punt een thule te kopen omdat die er degelijk en goed afgewerkt uitzien.
Heeft iemand ervaring met dit "probleem"?

Een tweede vraag: ik heb fietsen met niet standaard ronde buizen (ridley pegasus met hoekige buizen en Specialized Stumpjumper). Zou dit problemen kunnen geven met de framebevestiging? Heb namelijk voorgehad dat mijn ridley Pegasus niet paste in een thule dakdrager met framebevestiging.
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3823
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Bericht door Dickie »

als de fietsen dicht bij elkaar staan is het belangrijk dat ze lateraal tov.elkaar kunnen verschoven worden,zo vermijd je kontaktbeschadigingen.
Dit lijkt me bij die Thule 903 maar gedeeltelijk mogelijk.
btw:Mijn nieuwe Michelinbanden XCR at passen ook in de wielgleuven van de Hawk.
Plaats reactie