camelback: onderhoud?

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen

allee voor de leute: camelback of drinkbus?

kameelrug
81
73%
papfles
30
27%
 
Totaal aantal stemmen: 111

Gebruikersavatar
catchup!
Mountainbiker
Berichten: 521
Lid geworden op: wo 09 apr 2003 11:14

camelback: onderhoud?

Bericht door catchup! »

Nu ben ik hier al een uur aan tkl*ten #-o om de schimmels en algen (om van mocroscopische kleine flora en fauna nog maar te zwijgen) uit mijne kameelrug te schrobben :evil: . De vele voordelen van de drinkrugzakken: veeeeel :bounce: drinken (zeer belangrijk bij lange afstanden), tevens handige opbergmogelijkheden, regelmatiger drinken ook tijdens de moeilijkste passages, aerodynamica (lach maar, maar de wielerterroristen mogen het omwille hierdoor van de UCI niet gebruiken), je kan hem wa moelijker verliezen dan drinkbussen (zie oud-heverlee vorige week: een gans collectie drinkbussen op de grond bij elke afdaling. Is da trouwens wel biologisch afbreekbaar, zo'n drinkbus 8-[ ??), je houdt je handen aan het stuur, nooit modder aan den teut, enz... ALLEEEN: het onderhoud SUCKKS, en ik weiger om de dure :evil: kuis-accessoires van Camelback te kopen. WIE heeft TIPS?? Waarschijnlijk best donker en koel wegleggen, mss best in de diepvriezer? Is dat daar wel tegen bestand? Bovendien is nu ook de ritssluiting van de rugzak kapot ](*,) . Iemand hier ervaring mee??
Gast

Bericht door Gast »

dacht al dat daar een topic van bestond mss effe de zoekfunctie gebruiken?
Gast

Bericht door Gast »

idd in den diepvriezer me da spel en ge hebt geen probs....
Gebruikersavatar
catchup!
Mountainbiker
Berichten: 521
Lid geworden op: wo 09 apr 2003 11:14

Bericht door catchup! »

manitou schreef:dacht al dat daar een topic van bestond mss effe de zoekfunctie gebruiken?
oeps #-o idd. Had enkel gezocht bij 'kleding en accessoires' maar er zijn idd al topics rond gesponnen onder 'tips en tricks', 'algemeen' en 'onderhoud en herstellingen' :roll:
thx manitou
Gast

Bericht door Gast »

is niks zene
Gebruikersavatar
Brainjumper
Mountainbiker
Berichten: 258
Lid geworden op: vr 07 feb 2003 22:11
Rijdt met: SPEC. FSR XC

Bericht door Brainjumper »

Na elke tocht camelbackske en leidingske gewoon een drie-tal keer met proper water uitspoelen, zo goed mogelijk uitgieten en te drogen hangen en klaar is kees. Om de 2 maanden wat grondiger onderhoud door nachtje te laten weken met 3-tal tablejtes voor gebit en daarna met borstel wat na te reinigen en terug goed uit te spoelen.
Als borstel kan evengoed eentje om flessen te reinigen gebruikt worden en het droogrekje kan vervangen door een stijve electriciteitsdraad in spiraalvorm te draaien die nog door vulopening van zak kan. :wink:
Ik doe dit zo al enkele jaren en heb nog nooit last gehad van schimmelvorming.
Gebruikersavatar
Quadrifoglio
Mountainbiker
Berichten: 556
Lid geworden op: ma 23 dec 2002 12:23

Bericht door Quadrifoglio »

Brainjumper schreef:tablejtes voor gebit
"Steradent"; vind je meestal in de buurt van de tandpasta etc in je grootwarenhuis
Gebruikersavatar
Kubus
Mountainbiker
Berichten: 149
Lid geworden op: ma 27 jun 2005 11:38
Rijdt met: Specialized Epic 2008 + Cube ltd1 mudbike

Bericht door Kubus »

Ipv dure hanger van Camelback zelf:

Gebruik een metalen kleerhanger die je plooit. De lus kan je op de juiste lengte plooien en de 'haak' heb je al. Kan de waterzak niet beschadigen.

Kubus
Gebruikersavatar
mtb-fltn
Mountainbiker
Berichten: 414
Lid geworden op: vr 31 dec 2004 13:06
Rijdt met: Granville Team G-racer U6
Contacteer:

Bericht door mtb-fltn »

Ik steek hem na elk gebruik in de diepvries, nog nooit problemen mee gehad. En zo krijgen bacteriën en andere fauna/flora geen kans.
Gebruikersavatar
hydrus
Mountainbiker
Berichten: 817
Lid geworden op: wo 02 mar 2005 19:35
Rijdt met: Ti SS, steel fixed gear CX, alu XC tandem, Carbon velomobiel
Contacteer:

Bericht door hydrus »

Ik heb de kuisset van decathlon gekocht (=goedkoper), gaat prima om dat ding proper te maken. Lang leve de Kameel!! 8)
Plaats reactie