Polar hartslagmeters

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Erik
Mountainbiker
Berichten: 41
Lid geworden op: do 03 apr 2003 10:59
Rijdt met: BMC Team Elite 01

Polar hartslagmeters

Bericht door Erik »

Ik overweeg reeds enkele maanden om een polar hartslagmeter aan te kopen.Uit recente tests blijkt de Polar A5 geen slechte keuze te zijn (prijs/kwaliteit).Mijn oog gaat echter meer uit naar een M22 of een M52,omwille van de OWNZONE.Kan iemand mij helpen hieromtrent een goede keuze te maken wetende dat ik 3x per week aktief ben.......met mijn fiets natuurlijk.Deze aktiviteiten zijn 1 toertocht,1doordeweekse "training" en 1x spinning.
De bedoeling van een hartslagmeter,in mijn geval,is om mijn konditie, uithouding en gemiddelde snelheid op een verantwoordde manier op te drijven.
Alvast bedankt !!!!! Erik :bounce:
Gebruikersavatar
woutvc
Mountainbiker
Berichten: 372
Lid geworden op: vr 09 aug 2002 02:00
Rijdt met: Scott Spark10 - Scott X9
Contacteer:

Bericht door woutvc »

Zelf heb ik de M22 en als je enkel je hartslag wil weten en manueel je trainingen en/of toertochten bijhoudt, voldoet deze.
De Ownzone gebruik ik niet omdat ik toch steeds in het rood rij op toertochten. De ownzone is 60-85% van je Max hartslag (deze wordt berekend via een formule die de intervallen tussen je hartslag meet of zoiets).
Bij mij ligt de ownzone tussen 124 en 162, maar op toertochten ga ik daar regelmatig boven.
Ook weet ik dat de M22 serieus gezakt is in prijs, waarschijnlijk omdat de nieuwe modellen daar voor iets tussen zitten.
Richtprijs : 110EUR.
Gebruikersavatar
Erik
Mountainbiker
Berichten: 41
Lid geworden op: do 03 apr 2003 10:59
Rijdt met: BMC Team Elite 01

OWNZONE

Bericht door Erik »

Ik denk dat ik mij vergis met het begrip OWNZONE !!!!
Ik bedoelde eigenlijk dat de M22 en de M52 oa. een eigen frequentie hebben (om storingen te vermijden).
Gebruikersavatar
woutvc
Mountainbiker
Berichten: 372
Lid geworden op: vr 09 aug 2002 02:00
Rijdt met: Scott Spark10 - Scott X9
Contacteer:

Bericht door woutvc »

Inderdaad, de band zou een gecodeerde zijn.
Ik gebruik mijnen borstband ook in de fitness werkt perfect.
BoterhaM
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 18 apr 2003 16:02

Polar

Bericht door BoterhaM »

Ik zelf heb een Polar M52 en die zou gecodeerd zijn. Helaas heb ik al ondervonden dat wanneer ik samen met een vriend ga lopen, mijn polar soms mijn en zijn signaal registreerd en mij dus een Gigantisch hoge polsslag geeft...
Volgens mij kan je trouwens zelf een minimum en een maximum hartslag instellen, zeker op de M52 maar ik denk ook op de M22. Op die manier ben je zeker van de hartfrequenties.
Kleine tip: voor het berekenen van je ideale hartfrequentie, probeer de methode van Karvonen eens. Deze is, volgens mij, het meest efficiente, aangezien ze gebruik maakt van eigen parameters. Indien je meer info wil, kan ik je die wel bezorgen.
Gebruikersavatar
bam-bam
Mountainbiker
Berichten: 128
Lid geworden op: wo 24 sep 2003 22:58
Rijdt met: Bulls Team, Fox, Sram X.0, Hope, RavX

Bericht door bam-bam »

heb ne M52 en slechte ervaringen mee! :(
na 1a2jaar viel ze telkens uit, als ik dan op eender welk knopje drukte, gaf hij "tilt" aan en daarna terug normaal maar verkeerd uur. ik moest ook alle instellingen terug zetten en het geheugen was ook gewist. :evil:
eerst dacht ik: lege batt en terug opgestuurd. teruggekregen met vermelding: gecontroleerd en alles OK, nieuwe batterij. Heel goe denk ik en ik verder hé. Lap, weer van da! :evil:
er was dus ofwel niks gecontroleerd ofwel zijn da lompe vakmensen bij Polar. Het kostte mij wel een verzending met pakske via post. :evil:
overlaatst viel hij helemaal weg. ik geen goesting om weer verzendingskosten te betalen en misschien weer gene gemaakte terug te krijgen. Fietsenboer heeft zelf nieuw batt gestoken, sindsdien geen problemen meer!! :D
Scorpion
Mountainbiker
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 30 jun 2003 16:01
Rijdt met: Xesco Superlite

Bericht door Scorpion »

Ik heb nu anderhalf jaar een M51 en is ondertussen ook al 1 keer binnengeweest voor onderhoud. Hartslag ging van 130 naar 200 dan terug naar beneden, omhoog, ... Een nieuwe batterij erin voor als ik me niet vergis 16€ inclusief transport. Voor de moment geen problemen, ik zal maar niet te hard roepen zeker. Ik heb de mijne bij decathlon gekocht, daar krijg je 2 jaar garantie. Moest ik op dit moment een nieuwe kopen dan zou ik voor een type uit de s-serie gaan, maar dat is persoonlijk natuurlijk.
Gebruikersavatar
vaast
Mountainbiker
Berichten: 118
Lid geworden op: wo 09 jul 2003 22:20
Rijdt met: 3 * Specialized + Scott

Bericht door vaast »

kr=10 schreef:...
teruggekregen met vermelding: gecontroleerd en alles OK, nieuwe batterij. Heel goe denk ik en ik verder hé. Lap, weer van da! :evil:
er was dus ofwel niks gecontroleerd ofwel zijn da lompe vakmensen bij Polar
....
Heb zelf heel wat ervaring in de herstelbranche en ben er dus ook van overtuigd dat het wel vakmensen zullen zijn bij Polar (Heb zelf niets te maken met Polar). Het grote probleem is dikwijls dat de klant geen of een heel onduidelijke foutmelding opgeeft. Wat gebeurt er juist en in welke omstandigheden. valt hij elke minuut uit of om de 3 weken? Thuis in je zetel of bij de landing na een jump van 20 meter hoogte. Aan de pols of aan het stuur. ... Men kan moeilijk met elke Polar een toertocht van 30 Km gaan maken!
Je mag trouwens rekenen op een uitval tussen 1% en 5% binnen de garantieperiode (afhankelijk van type en merk). Als jij problemen hebt met uw toestel, wil dat daarom nog niet zeggen dat het een slecht toestel is maar heb jij waarschijnlijk gewoon pech!
(krijg ik nu een premie van Polar? :D )
Gebruikersavatar
Eric B
Mountainbiker
Berichten: 541
Lid geworden op: vr 08 mar 2002 02:00
Rijdt met: Specialized Epic S-Works '08 + S-Works M5 HT '08
Contacteer:

Bericht door Eric B »

Over Polar geen slecht woord he jongens ... oei oei nu ga ik hier mijnen nek vol krijgen.

Ik ben iedere keer naar Dendermonde gecrossed en ben daar iederen keer uitsekend geholpen. En zolang als je alles keurig volgens de garantie policy doet is die verplaatsing iedere keer al de moeite geweest.

Nieuwe batterij in mijn S710 alles nagekeken en bleek de batterij in de bosrtband los te zitten...hup vuilbak in en een nieuwe...in garantie natuurlijk.

Met mijne vorige ne keer binnengeweest omdat de display onduidelijk werd...ah ja dat is een gekend probleem we vervangen die display in garantie...normaal gezien...ze vijzen die open...helaba manneke der zit hier een batterij in die niet van ons komt en dat wij niet geregistreerd hebben...garantie vervalt dan ...dju brutte pech.

Ze registreren inderdaad alles wat en wanneer er aan gebeurt is.

Maar inderdaad als je dat opstuurt met een beperkte uitleg erbij dan kan ik mij voorstellen dat ze die niet een ganse dag gaan testen...als je er zelf bij bent kunt ge het altijd betere uitleggen.

Eric B
Gebruikersavatar
viper
Mountainbiker
Berichten: 713
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 12:40
Rijdt met: Vipermobiel
Contacteer:

Bericht door viper »

Ben al jaren tevreden van mijn Polars (Accurex + en protrainer).
Bij Polar in Dendermonde zijn het inderdaad vakmensen. Blijf dus met je... vanje Polar af en vervang niet zelf of je melk- of fietsenboer je batterijen. Waarom. Ikzelf (eigen boer) dacht eens geld en tijd te besparen door dit zelf te doen. Natuurlijk steek je dan geen nieuwe dichting met als resultaat je display na een aantal wekennaar de knoppen. Herstelling (nw binnenwerk 8000 oude Bfrf)

Na 5 jaar stel ik enkel het volgende vast:

-storingen worden meestal veroorzaakt in een combinatie van begin inspanning (weinig zweet), koude droge lucht en statische electriciteit veroorzaakt door bvb. syntetische onderkleding. Dit heeft gedurende de eerste 20 minuten vaak storingen (een soort dubbeltellingen)
- zwakke display is de voorbode van de vervanging van de batterij
- als loper van wedstrijden (tientallen polars in een cirkel van een paar meter) zijn niet gecodeerde banden onbruikbaar en raken de gecodeerde soms ook wel van de slag indien ze de HR van je buur opnemen. Dit is echter uitzonderlijk, ik zie het bij bikers niet gebeuren.

Anders nooit niet de minste problemen!

Enne vergeet die OWN zone (veel te breed) en doe een treffelijke sporttest of werk met de formule van Carvoren. Anders is een hartslagmeter gewoon een speeltje.
Als ex-marathonloper heb ik zeer veel ervaring met trainen met de hartslagmeter en de overeenkomende inspanningszones. Graag help ik iemand verder.
Plaats reactie