pijnlijk ijskoude voeten

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
Gebruikersavatar
mtb-fltn
Mountainbiker
Berichten: 414
Lid geworden op: vr 31 dec 2004 13:06
Rijdt met: Granville Team G-racer U6
Contacteer:

Bericht door mtb-fltn »

Same here. Ik heb ook Sealskinz kousen gekocht. Gisteren gaan rijden in de gietende regen. 1,5uur hebben mijn voeten warm gehad en daarna begonnen ze stilaan te bevriezen. En dat bij een temp van rond te 7°. Dus als het echt kouder wordt kom je niet toe met alleen kousen.
Gebruikersavatar
gamutter
Mountainbiker
Berichten: 458
Lid geworden op: za 15 jan 2005 22:46
Rijdt met: Epic S-w carb - Sjump S-w carb - Sjumper M4 - Roubaix Pro D-Ace
Contacteer:

Bericht door gamutter »

petervan schreef:hallo,

Heb ook sealskinz kousen maar niet tevreden over. Ze houden inderdaad het vocht buiten maar je voeten zweten en produceren dus ook vocht. Dit geeft een koud gevoel na een tijdje. Een lichte sok erin aandoen helpt maar je krijgt toch nog koude voeten.

Ademend noemen zo zoiet maar in mijn geval werken ze dus niet en liggen daar dus te liggen.


Groeten
peter
Ik heb het al vroeger geschreven: een stel onderkousjes van Odlo of Craft die het vocht afvoeren zodat je voeten droog blijven. Ik gebruik ook onderhandschoenen in mijn aquashield BBB-handschoenen. Als het fris is, is dit een zeer goede combinatie. Ik heb ook nog Sealskinz kousen, maar als ik die zou combineren met de onderkousjes en mijn Northwave Celcius schoenen moet het 10° vriezen denk ik, anders veel te warm.
lowie
Mountainbiker
Berichten: 1674
Lid geworden op: di 22 feb 2005 09:56
Rijdt met: best of both worlds

Bericht door lowie »

Blijkbaar zijn er vele bikers met mijn (ex!-)probleem. Ook al vanalles geprobeerd, tot en met middeltjes die ik hier zelfs niet durf verklappen, zo belachelijk was het op den duur. Goed materiaal helpt uiteraard (heb zelf Sidi's Inverno, grote maat met extra warme pels onderin - Chiba Hot handschoenen, iets voor poolreizigers !), maar toch kwam ik nog dikwijls met een pijnlijke grimas thuis.
Tot ik vorig jaar in november naar mijn huisdokter ging: het probleem ligt meestal aan een slechte doorbloeding. Hij heeft mij bloedverdunner in lage dosis voorgeschreven, wat volgens hem (en na controle) helemaal geen kwaad kan, als ik het maar niet continu gebruik (vb van november tot maart-april). Bij het eerste product, waarvan ik nu de naam vergeten ben, kreeg ik wel warme opstoten. Toen schreef hij mij Adalat Oros 30 voor, en HET WONDER IS GESCHIED. Na 20 jaar mountainbike (jaja, ik ben met mijn 51 bij de pioniers !) met dikwijls ellendige winterperiodes is mijn koude handen en voeten-probleem opgelost, en van die bloedverdunner heb ik helemaal geen last !
Ik ga niet beweren dat dit voor iedereen helpt, maar ik hoop sommigen onder jullie toch een goeie tip gegeven te hebben
F e r o x
Mountainbiker
Berichten: 13
Lid geworden op: vr 30 sep 2005 16:28
Rijdt met: Baracuda

Bericht door F e r o x »

Bedankt lowie! Ik heb ook al gedacht (en gehoord) dat doorbloeding een ookzaak kan zijn. Nu ik weet dat dit bij jouw het geval was, zal ik eens informeren bij de huisarts, en misschien die bloedverdunner eens testen.

Heb deze week chiba's gekocht (de beste van het merk die er lagen (AS adventure), die van jouw vond ik niet terug. Jammer, anders ging ik die genomen hebben. Maar tot nog toe nog geen last gehad van koude vingers (tis wel momenteel nie zo koud ...)
lowie
Mountainbiker
Berichten: 1674
Lid geworden op: di 22 feb 2005 09:56
Rijdt met: best of both worlds

Bericht door lowie »

die HOT's van Chiba zijn al enkele jaren oud en worden niet meer verdeeld (waarschijnlijk alleen nog in Alaska!). 't Was ook geen zicht, maar die hielpen dan toch iéts in combinatie met dunne Craft-onderhandschoenen. Ze liggen nu wel werkloos te wachten tot het -30 wordt!
Hopelijk kan je huisdokter je helpen!
Gebruikersavatar
Ducha
Mountainbiker
Berichten: 37
Lid geworden op: ma 04 apr 2005 08:21
Rijdt met: Scott

Bericht door Ducha »

Barbeque schreef:Hey,

ik had daar ook last van en ook koude vingers maar dit komt mede door m'n job. Ik zou eerst afwachten wat de reacties zijn hier maar ik kan je zeker de Northwave Celsius aanraden. Het zijn echt zalige schoenen. Uit de meeste testen komen ze gewoon als beste eruit maar er is een maar. Reken wel een hoge kostprijs voor deze schoenen (tussen de 140 a 170 euro). Bij Van Eyck staan ze momenteel het goedkoopst, 139 euro.

De als je die schoenen zal aantrekken ga je zeggen amai wat een raar gevoel maar van het moment je op de bike zit veranderd dat. Is dus zoals Assos, in het kleedhokje zit het raar maar op de bike prachtig.

Op m'n site kan je een foto zien van die schoenen bij Mtb winter schoenen.
http://www.yveske.be/page1/page39/page39.html
Blijkbaar zouden deze schoenen niet meer verkrijgbaar zijn. Dat werd toch verteld door een verkoopster bij Van eyck. Ze waren niet meer op voorraad en zouden ook niet meer bijgeleverd wegens te weinig verkoop volgens de vertegenwoordiger. Iemand een idee waar ze nog wel te krijgen zijn ?
Gebruikersavatar
kiwi_x
Mountainbiker
Berichten: 1855
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 18:13
Rijdt met: Trek 6500 1990

Bericht door kiwi_x »

http://www.roseversand.nl/rose_main.cfm ... =0&CID=175


hier zijn ze nog te koop maar 169€ amai ik heb de mijn 119 betaald
Gebruikersavatar
CUB3
Mountainbiker
Berichten: 71
Lid geworden op: ma 04 jul 2005 20:22
Rijdt met: CUBE LTD 4 2005

Bericht door CUB3 »

Ik heb enkele weken de northwave celcius gekocht bij Vaneyck voor 155€ . 139€ zoals ik hier lees is volgens mij toch al lang geleden.
Het is wel veel geld maar ik ben er tevreden van.

Greetz.
Gebruikersavatar
kiwi_x
Mountainbiker
Berichten: 1855
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 18:13
Rijdt met: Trek 6500 1990

Bericht door kiwi_x »

ik eigenlijk niet maar moet de winterdoor met die schoenen tezij ik ze verkoop en gewoon andere ga halen.

als er iemand intresse heeft het is nen 44 of 45.
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3823
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Bericht door Dickie »

Rij nu al enkele tt's met de Gaerne Polars.
Opspattend water wordt zeer goed tegengehouden door de hogere schacht van de schoen.
Met dikke kousen kan ik gerust 2 a 3 uur biken bij temperaturen rond het vriespunt.
Als de temperatuur echter nog lager zou dalen dan krijg ik niettemin toch koude tenen.
Heb daarom Grabbers toe-warmers gekocht(1.99€/st) en eerste keer getest op tt Bornem.(-2°bij vertrek)
Lekker warme voeten :bounce: en reserve voor lagere temperaturen.
Op de verpakking staat evenwel dat de pads tot 6u warm blijven.
Zelf had ik de indruk dat ze op de helft van deze tijd uitgewerkt waren.
Maar je kan voor langere tochten natuurlijk altijd een extra verpakking meenemen.
Verder ook nog de handwarmers (ook 1.99€/st)gekocht.
Je kan de grabbers ook voor ganse voet krijgen maar deze kosten dan wel rond de 6€.
Plaats reactie