Welke schoenen met steunzolen

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
Plaats reactie
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Welke schoenen met steunzolen

Bericht door Free_ltd »

Sinds een paar maanden, na een zeer pijnlijke voet, blijkt dat deze wat doorgezakt is en ik dus steunzolen moet dragen. Ondertussen in mijn bezit. Maar nu kom ik tot de conclusie dat niet elke schoen (zowel casual als sport) geschikt zijn voor steunzolen. Sommige schoenen hebben, als hun eigen zool eruit is, toch nog een vorm binnenin. Als men dan de steunzool erin legt, dan is bv die bobbel aan de binnenzijde dubbel zo groot en zitten ze alles behalve lekker.

Dat heb ik dus voor met mijn MTB schoenen. Dat zijn Mavic Crossmax Elite. Ze zijn ook al een aantal jaar oud en dus ook wel eens aan vervanging toe.

Passen is natuurlijk het beste, maar als ik hier al wat info kan verzamelen over verschillende merken, dan weet ik waar ik meer specifiek moet gaan zoeken. Dus mijn vraag of er mensen zijn die met steunzolen rijden en welke schoenen daar voor geschikt zijn? Dus geen dubbele bobbel :lol:
xt'ke
Mountainbiker
Berichten: 86
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 20:51
Rijdt met: cannondale scalpel si 5

Re: Welke schoenen met steunzolen

Bericht door xt'ke »

ik heb ook steunzolen.
En inderdaad hangt van schoen tot schoen af.
Ik heb als winterschoenen NorthWave en daar passen ze perfect in, die hebben een platte zool.

Bij mijn zomerschoenen, Lake, zit ook die bobbel., Mijn podoloog heeft die wat afgevlakt en met een wedge in de hiel er voor gezorgd dat die bobbel nu weg is.
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Welke schoenen met steunzolen

Bericht door Free_ltd »

xt'ke schreef: ma 08 mei 2023 08:09 ik heb ook steunzolen.
En inderdaad hangt van schoen tot schoen af.
Ik heb als winterschoenen NorthWave en daar passen ze perfect in, die hebben een platte zool.

Bij mijn zomerschoenen, Lake, zit ook die bobbel., Mijn podoloog heeft die wat afgevlakt en met een wedge in de hiel er voor gezorgd dat die bobbel nu weg is.
Ik heb ook NW winterschoenen, maar daar zit wel de bobbel in en dus niet echt mee te rijden met mijn steunzolen. Alhoewel die bobbel minder is dan in mijn Mavic's.

Ik heb donderdag een afspraak bij een bikefitter die zich ook bezig houdt met schoenen en zolen. Die had mij via mail al laten weten dat steunzolen voor gewone schoenen en loopschoenen niet echt geschikt zijn voor mee te fietsen omdat die dempen. Hij verkoopt Lake en Shimano schoenen en ik had al van mensen gehoord dat Lake wel goede schoenen heeft met ook 2 a 3 breedtes. Hij zorgt dan ook voor een op maat gemaakte zool erin. Ben benieuwd dus. Zal vooral weer wat kosten :lol:
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Welke schoenen met steunzolen

Bericht door Free_ltd »

Het zijn schoenen van Lake geworden en perfect in combinatie met mijn steunzolen.
Plaats reactie